דייוויד בלאט: "זה ההרכב הכי חזק של מכבי זה שנים"

דייויד בלאט
דייויד בלאט | טוויטר

המאמן הישראלי דיבר על האקסית, שתמריא הלילה למשחק נגד קבוצתו אולימפיאקוס ביורוליג: "מול מילאנו פשוט נפלנו מהרגליים. להגיד שזה יום הדין תהיה הגזמה". ספאחיה על ווילבקין: "זו תהיה החלטה של לפני המשחק"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב השלימה את הכנותיה בארץ לפני ההמראה והמשחק החשוב נגד אולימפיאקוס ומאמנה הישראלי דיוויד בלאט מחר (חמישי). בעיה גדולה נוצרה לצהובים כאשר סקוטי ווילבקין לא השלים את האימון וחש כאבים ביד בה הוא זורק. הצפי הוא שהשחקן ישותף במשחק אך במועדון מקווים שהדבר לא יחמיר את הפציעה עוד יותר. עמדת הגארד בעייתית בתקופה האחרונה, מכיוון שגם ג'רמי פארגו פצוע ונמצא בטיפולים בארצות הברית.

מאמן הקבוצה נבן ספאחיה אמר לקראת המשחק: "אנחנו מקווים שסקוטי כן ישחק, אבל זו תהיה החלטה של לפני המשחק כי אנחנו לא יכולים לקבל החלטה היום. לסקוטי יש ניסיון באירופה, הוא זכה ביורוקאפ והיה ה-MVP, הוא לקח את הקבוצה אז על הכתפיים שלו וזה אומר עליו המון. זה שאולימפיאקוס הפסידו לא אמור להשפיע, כולם יודעים שעכשיו הלו"ז של המשחקים ביורוליג הוא כמו ב-NBA. אף אחד לא מופתע שקבוצה מנצחת, גם אם זה ב-30 הפרש. יש נסיעות, משחקים צפופים, ממש כמו תנאים של NBA. אנחנו מתכוננים לכל משחק באותה רצינות".

אחרי שלושה משחקים מכבי תל אביב מחזיקה במאזן של שני הפסדים וניצחון, בעוד יריבתה ניצחה פעמיים והפסידה פעם אחת. במקרה של הפסד מחר, לא מן הנמנע כי יבדקו במועדון צירוף של שחקן נוסף שיסייע בעמדת הגארד הבעייתית.

ספאחיה.
ספאחיה. "ההפסד של אולימפיאקוס לא אומר כלום" (עדי אבישי)

אחד ההיבטים המעניינים של המשחק יהיה המפגש נגד אקס מכבי עימה זכה ביורוליג ב-2014, דיוויד בלאט. המאמן הישראלי התראיין לתכנית הספורט של רדיו 103FM והתייחס למשחק המסקרן: "זה מפגש מעניין ופיקנטי. יום דין? זו טיפה הגזמה אבל זה בסדר".

התבוסה הביתית למילאנו: "אני יכול להסביר וזה יישמע מאוד מקצועי ומלא תירוצים, אבל האמת היא שברבע השעה האחרונה פשוט נפלנו מהרגליים והפסקנו לשחק כדורסל, ומילאנו ניצלו את זה. עם מספרים כמו שהיו לנו, זה פשוט לא עובד ולך תחפש את החברים שלך. אין מה לעשות".

ווילבקין. גם הוא יפגוש את המאמן שלו לשעבר (אודי ציטיאט)
ווילבקין. גם הוא יפגוש את המאמן שלו לשעבר (אודי ציטיאט)

היריבה המוכרת: "זה ההרכב הכי חזק של מכבי מזה הרבה זמן. אנחנו צריכים לבוא ולהתמודד עם זה. אחרי משחק כמו נגד מילאנו אני לא צריך להגיד לשחקנים שום דבר, הם עם מספיק ניסיון כדי לדעת להגיע כמו גדולים ולנער את ההפסד הזה".

האם עוד הפסד יפגע בסיכויים לפלייאוף: "עוד מוקדם לדעת".

מכת הפציעות במכבי: "אני מצפה לראות את מכבי בכושר מלא ולזה אנחנו מתכוננים. אם יהיה שינוי ואחד השחקנים שלהם לא יהיה כשיר, נעשה התאמות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי