נוכל מורשע טוען: וויצ'יץ' וספאחיה מעורבים בפרשת זיוף צ'קים

נבן ספאחיה
נבן ספאחיה | אודי ציטיאט

עיתון קרואטי פרסם כתבת תחקיר ענקית על איש עסקים ישראלי, שמאשים את שני בכירי מכבי תל אביב * ספאחיה: "שמעתי כל מיני שטויות בחיי, אבל זה השיא"

(גודל טקסט)

העיתון הקרואטי "סלובנה דלמציה" פרסם כתבת תחקיר ענקית על איש עסקים ישראלי בשם אברהם קורקין בן 64, שמתגורר לפי העיתון בכפר סבא. לפי העיתון, בתחילת השנה הנוכחית קוקרין נעצר על ידי משטרת קרואטיה, בטענה של ניסיון להפקיד שני צ'קים מזויפים בסך 100 מיליון קרונות כל אחד (כ-55.5 מיליון שקל) . לפי החשד, קוקרין ניסה לעשות זאת בשני סניפי בנק גדולים בקרואטיה ועורר חשד בקרב פקיד בבנק השני. הוא נעצר, עמד לדין וסירב למסור אינפורמציה לשופט ממי הגיעו הצ'קים.

קורקין עמד למשפט וביולי האחרון הורשע בזיוף ומרמה. הוא נשפט למאסר של שנה ושבעה חודשים, ועוד שבעה חודשים על תנאי בשלוש השנים הבאות, אבל עונשו קוצר לאחרונה והוא שוחרר מהכלא בספטמבר וחזר לישראל. הוא הסכים לשתף פעולה עם העיתון ולספר את גרסתו למה שקרה. לדבריו, הוא הגיע להפקיד את הצ'קים בקרואטיה במעורבתם של מאמן מכבי תל אביב, נבן ספאחיה, והמנהל המקצועי של הקבוצה, ניקולה וויצ'יץ'. לדברי קוקרין, עוד שני ישראלים היו מעורבים בפרשה: יעקב 'טומי' שוגר ועורך הדין צבי לאופר, שטענו שיש להם קשרים טובים עם מנהל הבנק בספליט. קוקרין טען, כי "סיכמנו שחמישה אחוזים מהסכום יעבור לוויצ'יץ' וספאחיה וחמישה אחוזים נוספים לשוגר ולאופר".

לפי העיתון, הצ'קים למעשה היו על סכום כסף זר; הצ'ק הראשון בסך 4.85 מיליון יורו והשני 10 מיליון דולר. קוקרין טען כי לא ידע כי מדובר בשני צ'קים מזויפים ושקיבל אותם מאזרח ירדני ואזרח לבנוני שגרים בטורקיה. "אני לא מבין בדברים האלו ולכן העברתי את הצ'קים ל'טומי' ולאופר, שאמרו לי שהם תקפים", הוא סיפר לכתב העיתון הקרואטי. 

העיתון גם פנה לספאחיה ולווצ'יץ, שכמובן הכחישו. ספאחיה אמר בתגובה: "שמעתי כל מיני שטויות בחיי, אבל זה השיא. אני לא מכיר את הבן אדם. לא הייתי בספליט כבר שנים. איזה בנקים, איזה צ'קים, הסיפור המטורף הזה שלכם חלול לגמרי".

ניקולה וויצ'יץ' דווקא הודה שלפחות שמע על המקרה, אבל טען שלא התעסק איתו. "ב-28 בדצמבר 2017, כשהצ'קים הופקדו, אני וספאחיה היינו בישראל כי היה למכבי תל אביב משחק בית מול מלאגה ביורוליג. פגשתי את עו"ד לאופר שפנה אליי לקבל עצה. הוא סיפר לי שיש לו לקוח שפותח עסק בקרואטיה ושאל אם אני יודע מי יכול לעזור לו. המלצתי לו על הבנקאי שלי בספליט ושם זה נגמר. עמלה של חמישה אחוזים? זה פשוט שטויות. זה מה שהייתי אמור לקבל תמורת שיחת טלפון של שלוש דקות? אני לא יודע למה הכלילו אותי ואת נבן בסיפור הזה".

לפי לאופרף ייתכן שקוקרין הזכיר את וויצ'יץ' וספאחיה כמעורבים כי "הוא רצה לסחוט אותם. שניהם מאוד מפורסמים בישראל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי