ספרופולוס: "קבוצה שאין לה מה להפסיד היא קבוצה מסוכנת"

סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין | דני מרון

מכבי ת"א חייבת לנצח הערב את סוגרת טבלת היורוליג, דרושפאקה, כדי להמשיך ולחלום על מקום בהצלבה. לסקוטי ווילבקין זו תהיה הזדמנות לסגור מעגל מול הקבוצה שלקח בעונה שעברה לזכייה ביורוקאפ

(גודל טקסט)

משחק העונה של מכבי ת"א יתקיים בשבוע הבא במינכן, כשהצהובים יתמודדו מול באיירן ראש בראש, אבל גם במכבי יודעים שלמשחק נגד הגרמנים בעוד שבוע לא יהיה כל ערך במקרה של הפסד ביתי הערב (21:05) לדרושאפקה, נמושת היורוליג, שסוחבת על גבה את כל קבוצות הליגה עם מאזן של שלושה ניצחונות ו-20 הפסדים.


מאמן הצהובים, יאניס ספרופולוס, טען כהרגלו כי הוא רואה גם במשחק הערב משימה קשה. "יש לנו משחק מאוד חשוב. כולם רואים שדרושאפקה אחרונה, אבל זו קבוצה מאוד מסוכנת. קבוצה שאין לה מה להפסיד. היא משחקת בלי לחץ. לריאל מדריד היא הפסידה בשניות הסיום, גם מול מילאנו היא הייתה צמודה ואנחנו נצטרך להיות מאוד ממוקדים ומוכנים. אני מקווה שכל השחקנים יבינו שהמשחק לא עומד להיות קל. נצטרך להיות בשיאנו וביחד עם האוהדים לעשות צעד נוסף אל עבר המשימה שלנו. יש עוד הרבה מה לעשות כדי להגיע לרמה הגבוהה של היורוליג".


מאמנה היווני של האלופה הישראלית אף הסביר את ההחלטה להשאיל את קנדריק ריי ללה מאן הצרפתית עד תום העונה. "אנחנו מאוד אוהבים אותו, וזו הסיבה שאפשרנו לו ללכת. הייתה לו הצעה ללכת ולשחק יותר וזה עדיף עבורו מאשר להישאר פה ולשחק מעט".


Kendrick Ray will play for @MSB_Officiel until the end of this season. @Rayoam0: "I want to thank Maccabi and wish my friends, coaches, staff and the fans good luck. I'll be back soon, Yalla maccabi" pic.twitter.com/55YkVpBf1N

— Maccabi Tel Aviv BC (@MaccabitlvBC) February 26, 2019


"היה לי קשה למצוא לו דקות משחק משום שאמרתי כבר שאני רוצה לבנות בסיס ישראלי. אני רוצה לשתף את השחקנים הישראלים. את זוסמן שכבר משחק, ועכשיו גם דני אבדיה ישחק ביורוליג", אמר המאמן, "אם תזכרו, אני זה שהעניק לו את הופעת הבכורה ביורוליג, ועם הזמן ארצה לתת לו עוד דקות. לא אתן מתנות לאף אחד, הוא יצטרך לעבוד קשה. דני לא היה איתנו כבר 25 יום וצריך להסתגל בחזרה אלינו, כי הוא שיחק והתאמן עם קבוצות שונות".


"כעת צריך להחזיר אותו למציאות, כי מכבי היא המציאות. השיפור הטוב ביותר שלו יהיה בקבוצה שלו. הוא צריך להיות צנוע ולעבוד קשה, אבל יש לו עתיד ורוד. צריך להגן על הדברים שמסביבו ואנחנו נעשה את זה".


"כשהוא טוב – מכבי אחרת"
בתחילת העונה הגיע למכבי ת"א סקוטי ווילבקין (26, 1.88) בתור השחקן שעליו בנה המועדון כמי שיוביל את הקבוצה לשלבים הגבוהים ביותר ביורוליג. ווילבקין, שהצעיד בעונה שעברה את דרושאפקה לזכייה ביורוקאפ – אותה זכייה שהקנתה לה את הכרטיס בחזרה ליורוליג אחרי שנת הפסקה – עדיין לא התייצב במקום בו ציפו שיהיה, כמנהיג הקבוצה והשחקן המוביל שלה. לצד משחקים מצוינים, נוטה ווילבקין להיעלם ולאחר שסבל מפציעה שהשביתה אותו לתקופה ארוכה יחסית, התקשה לחזור לקצב.


בעונתו האחרונה בטורקיה היה ווילבקין לא פחות מכוכב-על בדרושאפקה.  ב-27 משחקים בליגה הטורקית הוא העמיד ממוצעים של 16.9 נקודות, 5.1 אסיסטים, 2.6 ריבאונדים וחטיפה למשחק. ביורוקאפ עמדו המספרים שלו על 19.7 נק' (48.5% מהשלוש), 4.8 אס', 2.4 ריב' ו-1.6 חט' לערב. העונה ביורוליג במכבי ת"א, עומד ווילבקין ב-22 משחקים על ממוצעים של 13.5 נק' 1.9 ריב', 3.1 אס' ו-0.9 חטיפות.



בטורקיה הוא היה כוכב על. סקוטי ווילבקין (אודי ציטיאט)


ווילבקין נחשב בקיץ האחרון כאחד השמות החמים ביותר ביבשת, אחרי עונת השיא שלו שבסיומה הוכתר כמצטיין העונה הסדירה ביורוקאפ. הוא שבר את שיאי המפעל בנקודות למשחק בלי הארכה (41) ובשלשות לערב (10) ובהמשך קטף כאמור גם את פרסי ה-MVP של העונה כולה ומצטיין הגמר, בו כיכב בדרך להנפה היסטורית אחרי שני ניצחונות מפתיעים על קובאן. לאחרונה אף קיבל אזרחות טורקית וזומן לנבחרת לרגל משחקי מוקדמות גביע העולם. לא לחינם זכה לחוזה עתק במכבי ת"א על סך 1.4 מיליון דולר לעונה.


מאמנה לשעבר של מכבי ת"א, צביקה שרף,  ומי שאימן לא מעט שנים בחו"ל לא ממהר לשפוט את ווילבקין. "בטורקיה זו הייתה קבוצה אחרת. הוא היה המוציא לפועל העיקרי בה. הוא לא שיחק שם כרכז וצריך לזכור – הם שיחקו ביורוקאפ ולא ביורוליג. הייתה לו עונה פנטסטית בדרושאפקה והוא למעשה העלה אותם כמעט לבד ליורוליג".


שרף אף ניסה להסביר מדוע השחקן לא הצליח לשחזר את היכולות הנהדרות שלו גם במכבי: "גם הוא וגם מכבי עברו השנה רכבת הרים. העונה התחילה בלי הרכז המוביל של הקבוצה, ג'רמי פארגו. המאמן שהתחיל את העונה, נבן ספאחיה, הוחלף והלחץ על סקוטי היה גדול. כן ראינו כל הזמן שכשהוא שיחק טוב, מכבי נראתה אחרת. הוא הביא בעצמו לצהובים לא מעט ניצחונות. בלא מעט משחקים קבוצות למדו לשחק מולו. הן תוקפות אותו, מנסות לעייף אותו ולסחוט ממנו עבירות. בסך הכל, מאז שהמאמן היווני של מכבי הגיע, יש שיפור בקבוצה ויש גם שיפור ביכולת של ווילבקין. צריך לתת לו זמן. פה בארץ רוצים הצלחות מיד. לא מוכנים לקבל משהו באמצע. אי אפשר להטיל עליו את חוסר ההצלחה של הקבוצה".



עדיין לא מגלה את היכולות הטובות שלו. פארגו (דני מרון)


שרף אף סבור שג'רמי פארגו עדיין לא מגלה את היכולות הטובות שלו. "פארגו לא שיחק כמה שנים ביורוליג. בשנה שעברה, כשהוא חזר למכבי, הם כבר לא היו במפעל הזה. לדעתי מכבי הייתה צריכה להביא רכז כשפארגו היה פצוע וידעו שהוא ייעדר הרבה זמן. נכון לעכשיו למכבי יש סיכוי ביורוליג, הם במאבק על תואר האליפות כאן בארץ והשניים עוד יראו למה הם מסוגלים. מוקדם עדיין להספיד את מכבי". המשחק הערב מול דרושפאקה אמור רק לשפר את הסיכויים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי