מכבי תל אביב זקוקה לניצחון במינכן, זוסמן: "האנרגיות טובות"

יובל זוסמן, ג'ייק כהן
יובל זוסמן, ג'ייק כהן | עדי אבישי

כדי להתקרב באמת לשלב ההצלבה ביורוליג, אסור לצהובים למעוד הערב (חמישי ב-21:30) נגד באיירן. ספרופולוס: "אנחנו צריכים לשלוט ולכפות עליהם את קצב המשחק שלנו"

(גודל טקסט)

שישה מחזורים לסיום משחקי העונה הסדירה ביורוליג ובמכבי תל אביב יודעים שהמשחק הערב (חמישי, 21:30) במינכן נגד באיירן הוא קריטי במיוחד מבחינתה לגבי סיכוייהם להשתלב בין שמונה הראשונות ולהעפיל להצלבה.

מכבי מדורגת נכון לעכשיו במקום העשירי (ביחד עם פנאתינייקוס) עם מאזן 13:11. מעליהן במקומות 9-7 ניצבות שלוש קבוצות שוות במאזן 12-12: באסקוניה (שניצחה פעמיים את מכבי תל אביב), אולימפיאקוס (1-1 עם יתרון ליוונים) ובאיירן מינכן (0-1 למכבי תל אביב שניצחה בביתה 75:91). כל זה הופך את המשחק מול הגרמנים לא רק לכזה שחובה לנצח בו, אלא גם לניצחון כולל מול יריבה ישירה על מקום בטופ-8.

מבין חמשת המשחקים שיישארו למכבי אחרי המשחק במינכן יתקיימו שלושה בבית – מול אנדולו אפס (שהבטיחה מקום בשמינייה), ז'לגיריס קובנה וגראן קנאריה (שאיבדה סיכוי). המשחק מול חימקי בחוץ יהיה קשה גם כן, וקל וחומר שגם שבאיסטנבול נגד המדורגת ראשונה, פנרבחצ'ה. גם קבוצות אחרות שמתחרות על המקום השמיני עוד צפויות להיפגש ביניהם, אבל לפני הריצה למחשבונים, הצהובים מבינים שהם חייבים לנצח הערב.


בהיכל מנורה זה נגמר בניצחון צהוב. סקוטי ווילבקין עם ניהאד דדוביץ' (אתר היורוליג)

ספק אם הנתון שמכבי ניצחה בכל מפגשיה את באיירן ביורוליג עד היום, מרגיע את יאניס ספרופולוס. אתמול לאחר האימון המסכם טסה הקבוצה לגרמניה ללא ג'ייק כהן שנפצע בקרסולו במהלך המשחק נגד מכבי ראשון לציון.

ספרופולוס סיפר טרם ההמראה עד כמה המשחק הערב קריטי להמשך הדרך של קבוצתו: "זה משחק חשוב מאוד בשבילנו, אבל גם אם ננצח, חייבים לנצח במשחקים הבאים. אנחנו פוגשים יריבה ישירה שלנו על מקום בשלב הבא וצריכים להיות מרוכזים וממוקדים באולם שבו קשה לשחק. כדי לנצח נצטרך להילחם על כל פוזשן".

מאמנה היווני של מכבי מודע לעובדה שקבוצתו מתקשה במשחקי החוץ והפסידה בשלושת המשחקים האחרונים מחוץ למנורה מבטחים. "אנחנו צריכים לשלוט ולכפות עליהם את קצב המשחק שלנו. הם קבוצה באמת טובה, במיוחד אצלם בבית. הם לא מוותרים לשום יריבה ואנחנו חייבים להיות מרוכזים ולשלוט במשחק וככה יהיה לנו סיכוי גדול לנצח".

על לוח הזמנים הצפוף של קבוצתו הוסיף ספרופולוס: "אנחנו רוצים לשנות פאזה בנושא ולשבור את הסטיגמה שנוצרה לנו כמתלוננים וכבכיינים. אלה התנאים ואנחנו צריכים להתמודד עם המצב בצורה הכי טובה שיש. אנחנו מכבי ת"א וה-DNA של המועדון הוא לנצח בכל משחק".


"כדי לנצח צריך להילחם על כל פוזשן". יאניס ספרופולוס הגיע דרוך למפגש במינכן (עדי אבישי)

יובל זוסמן, החתום על הניצחון הדרמטי של מכבי על ראשל"צ בתום שתי ההארכות, מוכן לקושי הצפוי לו ולחבריו הערב. "ניצחון יכול לשנות הרבה. אנחנו צריכים לבוא עם אנרגיות ולנהל את המשחק נכון. כל משחק חשוב עכשיו וזה היה ככה כל השנה, אנחנו מנסים לנצח כמה שיותר כי זה ייתן לנו דירוג יותר גבוה. אני מאמין שנגיע הערב מוכנים ומרגיש אנרגיות טובות".

לא רק מכבי חווה לו"ז הנתפס על ידי לא מעט אנשים במועדון "כלא אנושי". גם היריבה הגרמנית עוברת לוח משחקים צפוף. המשחק הערב הוא הביתי הראשון שלה אחרי שלושה משחקי חוץ רצופים והשלישי בלבד מאז פתיחת הסיבוב השני. מאז המחזור השמיני הפסידה באיירן שיחקה רק פעם אחת בבית נגד לריאל מדריד ורשמה כמה ניצחונות מרשימים, כולל על פנרבחצ'ה.

השחקן הבולט של באיירן, שהסמל המסחרי שלה הוא המשחק הקבוצתי, הוא דריק וויליאמס שהעמיד העונה ביורוליג ממוצעים של 13.9 נק' ו-4.2 ריב'. לצדו מככבים הסרבי ולדימיר לוצ'יץ', הגרמני איאד דדוביץ' ובן ארצו דנילו בארטל.

"ניצחון יכול לשנות הרבה". יובל זוסמן על דיאנדרה קיין (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי