דיברתולומיאו: "לא האמנתי שאהיה שחקן כדורסל מקצועני"

דיברתולומיאו
דיברתולומיאו | עדי אבישי

רכז מכבי ת"א מדבר בראיון מיוחד לאתר היורוליג על הימים הקשים בקולג' שחישלו אותו. האהבה לישראל: "זה הבית שלי רחוק מהבית, אני מאושר כאן", וגם על הבחירה המרגשת בו כקפטן: "נדהמתי. זה היה מרגש"

(גודל טקסט)
הוא פחות מארבע שנים כאן אבל ג'ון דיברתולומיאו מרגיש ישראלי לכל דבר ואף מגדיר את ישראל: "הבית שלי מהבית שרחוק". הגארד של מכבי מתנשא בסה"כ לגובה של 1.83 אבל קשה לנצח את הטירוף שלו. די להסתכל על כברת הדרך שעבר כאן: מעונת בכורה קשה במכבי חיפה, דרך בחירתו ל-MVP של הליגה, המעבר למכבי תל אביב ומינויו המפתיע לסרט הקפטן, הזכייה באליפות וכן זימונו לסגל נבחרת ישראל בקיץ על תקן מתאזרח. דיברתולומיאו התראיין לאתר היורוליג וסיפר בראיון מרתק על הקשיים בתחילת הדרך לעומת החלום שהתגשם, על משחק המפנה בקריירה שלו ועל העתיד.


כבר בתחילת הראיון סיפק ג'ון דיברתולומיאו כותרת גדולה על כך שהגשים חלום: "לא יכולתי להאמין שאהיה שחקן כדורסל מקצועני. מקסימום שאקבל הזדמנות לשחק בקולג'. אם היית מספר לי לפני חמש שנים שאהיה שחקן כדורסל ברמה גבוהה – הייתי אומר שאתה משוגע. המחשבה הזו מעולם לא עלתה בדעתי".


האזור בו דיברתולומיאו גדל לא נחשב לבמה גדולה עבור שחקנים ולכן היה לו קשה לקבל תשומת לב. עד לשנה האחרונה שלו בתיכון הוא לא שיחק יותר מדי. הוא בחר לשחק באוניברסיטת רוצ'סטר, בית ספר קטן בניו-יורק. הגארד משחזר: "זה היה בית הספר הכי טוב שהיה לי בחיים, כל מה שחיפשתי בקולג'. השילוב הטוב ביותר של לימודי אקדמיה וכדורסל שנלקח ברצינות רבה. התאהבתי כשביקרתי בקמפוס".



 דיברתולומיאו במדי הנבחרת (אודי ציטיאט)

 
 

"הגעתי לשם והמאמן שלנו היה די מיושן, אף אחד לא ידע מי עומד לשחק, ואז הוא פרסם את ההרכבים, והייתי חלק מחמשת השמות. זו הפעם הראשונה בה הבנתי שאני הולך להיות אחד השחקנים". בכל שנה, הוא לקח על עצמו תפקיד חשוב וחשוב יותר בקבוצה: "היה לי מזל, המאמנים שלי עזרו לי וגם חבריי לקבוצה".


לאחר השנה הראשונה, מאמנו של דיברתולומיאו דיבר איתו על האפשרות לשחק באופן מקצועי. דיברתולומיאו עצמו רצה ללמוד בחו"ל ולראות עולם, והכדורסל הפריע לו לעשות את זה. "נכנסתי לשנת הלימודים האחרונה, והבנתי שאין צורך בהתמחות שעשיתי. הבנתי שאין לי תשוקה לזה. פשוט ספרתי את הימים עד שאוכל לחזור לקולג', להיות עם החברים שלי, לשחק כדורסל".


המפנה הגיע אחרי שסוכן גרמני פנה אליו והמליץ לו לעבור מחנה חשיפה בספרד. הוא לא שיחק יותר מדי אך ניצל עד תום את ההזדמנות שנפלה בחלקו בזמן שהשחקנים יצאו למשחקי היורובאסקט. "זה פתח לי את העיניים, הבנתי שאני לא ברמה המתאימה. לא הייתי מוכן לשחק כדורסל ברמה גבוהה והבנתי שיש לי עוד דרך ארוכה לעבור. זה היה מתסכל אך השתמשתי בזה כמקור מוטיבציה כשירדתי לליגה השלישית". לאחר ששיחק בסראגוסה, הוא עבר לשחק בקבוצת פלמה, עד שסוכנו מצא פרצה והבין שגילה שהוא יהודי ויוכל להעבירו לליגת הכדורסל בישראלי.


חוגג אליפות במדי מכבי (עדי אבישי)


דיברתולומיאו הגיע למכבי חיפה, עונת הבכורה בירוקים הייתה קשה. הוא שותף בעיקר כשחקן ספסל. דיברתולומיאו נזכר:" לא הצלחתי להציג את הכדורסל הטוב ביותר שלי, לא במגרש ולא מחוצה לו. היו לי קשיי הסתגלות. לא הכרתי אף אחד כאן, לא ידעתי מה התרבות. אני מודה לקבוצה על התמיכה הגדולה שנתנה לי".


המשחק ששינה את חייו היה נגד מכבי תל אביב בפברואר 2016 – דיברתולומיאו קלע 22 נקודות והוביל את קבוצתו לניצחון גדול. הוא מספר על המשחקים נגד מכבי תל אביב: "מכבי תל אביב זו קבוצה שכולם מכירים. זו הקבוצה הכי גדולה, אני זוכר את המשחק המדהים שלנו. תמיד הייתי נרגש לשחק נגדה. זו הזדמנות לנצח את הקבוצה הטובה ביותר ולראות את עצמי בהשוואה לאחרים. זה תמיד היה אחד מרגעי השיא שלנו והנחלנו למכבי את אחד ההפסדים הקשים שלהם באותו הזמן".


על העונה השנייה במכבי חיפה בה נבחר ל-MVP של הליגה: "הרגשתי יותר בנוח וכולם ראו את זה. הבנתי שאני מסוגל להמשיך לצמוח ולהתקדם. תמיד חשבתי שאני יכול להשתפר והייתה לי את הנכונות לעבוד קשה. המאמן שלי תמיד אמר לי להיות יותר אגרסיבי וכך גם חבריי לקבוצה. מעבר לכך, הייתי מבוגר בעוד שנה והסתגלתי לישראל וגם לכדורסל. זו הייתה שנה חשובה". דיברתולומיאו הוביל את מכבי חיפה לגמר הפלייאוף בו הפסידה להפועל ירושלים. היה ברור שזמנו בקבוצה קצוב.



העונה השנייה הגדולה. נבחר ל-MVP של הליגה (עודד קרני, מנהלת הליגה)


כצפוי, מכבי תל אביב 'התקשרה' והוא לא היה יכול להסס. ההכרה במועדון הייתה מידית וכבר בינואר בשנה שעברה החליף את יוגב אוחיון כקפטן הקבוצה. דיברתולומיאו משחזר: "נדהמתי כשהם ביקשו ממני לקבל את הסרט. זה היה כבוד עצום עבורי שהם חשבו עליי, שאני חלק מרשימת קפטנים גדולה של המועדון".


על העתיד: "אני מנסה להישאר על הקרקע, להתמקד בהווה. יש עוד כמה דברים שאני רוצה להשיג כאן. בכל פעם שלקחתי את הקריירה שלי צעד אחר צעד – יכולתי לשחק טוב יותר. הייתי פתוח לאופצייה לשחק במדינות אחרות אבל אני באמת אוהב את ישראלי ומרגיש שזה הבית שלי רחוק מהבית. כשמצאתי קבוצה שיכולה לשדרג אותי בכמה רמות ועוד בישראל – זה היה מושלם".



דיברתולומיאו. לא ממהר לעזוב (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי