הסיפור עדיין לא תם: מכבי ת"א השפילה כדי להישאר בחיים

ג'רמי פארגו
ג'רמי פארגו | עדי אבישי

אחרי שמכבי תל-אביב השפילה 55:90 את גראן קאנריה, דני דבורין יודע: לפני כל חישוב צריך לנצח את פנרבחצ'ה באיסטנבול במשחק סיום העונה הסדירה

(גודל טקסט)

במשחק הבית האחרון שלה בליגה הסדירה של היורוליג שנערך אמש (חמישי), ירתה קבוצת הכדורסל של מכבי תל-אביב מכל כיוון אפשרי, ובסיומו הנחילה מפלה לגראן קאנריה – 55:90. ואיך אומרים? התוצאה מדברת בעדה.

כדי לנצח בהפרש עצום של 35 נקודות, חייבים היו להתממש שני תנאים: שמכבי תפגין את כוחה המירבי ושהקבוצה מהליגה הספרדית לא תמצא את ידיה ואת רגליה. ואכן, כך קרה. כבר בתום המחצית הראשונה היה יתרונם של הצהובים בן 18 נקודות. את הסיפור הגדול, שהסתיים בנוק-אאוט מהדהד, ראינו ברבע הרביעי, שבו גראן קאנריה ממש הושפלה וסבלה סבל נוראי בכל אחת ואחת מדקותיו.

אלכס טיוס המריא כהרגלו כדי לחסום בהגנה ובאחת הפעמים כאשר אוליבר הוותיק, שחקנה של האורחת, ניסה לקלוע, הצליח ניתורו האדיר של טיוס להסתיר לו את "אור השמש", והכדור נחסם בעודו באוויר. זה היה לדעתי אחד מהרגעים שאפיינו את הפערים שבין המתמודדות. מעבר לכך, סיים אלכס את המשחק עם 20 נקודות, ובכך קבע שיא אישי חדש. שיאו הקודם היה של 17 נקודות. גם דני אבדיה הצעיר לא יצא בידיים ריקות. סוף סוף הוא קיבל את הזמן שלו על הפרקט, והוסיף למכבי 10 נקודות, בדרך לניצחון המוחץ.


טיוס. המריא כהרגלו וסיים עם שיא נקודות אישי (עדי אבישי)

מכבי עלתה ברבע זה ליתרון של 24 נקודות, אחר כך גם ל-31, וסיימה כאמור עם הפרש של 35 נקודות. זה היה איפוא משחק קלאסי של "לא כוחות", אבל לאוהדיה של מכבי הייתה הזדמנות גדולה ליהנות מהמשחק ולנצל את דקותיו האחרונות כדי להודות לשחקנים ולמאמן יאניס ספרופולוס. היום קל מאד לשאול איפה הייתה הקבוצה בפתיחת העונה ואיך זה שלקראת סיומה של הליגה היא הפסידה בבית לאנדולו אפס ולז'לגריס, אולם תהיה זו רק הלקאה עצמית מיותרת, מפני שכידוע אין בוכים על חלב שנשפך.

בשבוע הבא תגיע מכבי תל-אביב לאיסטנבול, למשחק האחרון של הליגה הסדירה, בניסיון להכניע גם את פנרבחצ'ה החזקה. חשיבותו של משחק חוץ זה גדולה וברורה, שכן אמש עוד נותר בחיים הסיכוי להשתלב בשמינייה הראשונה. אבל עוד לפני הטיסה לתורכיה, יהיה ראשה של מכבי תל-אביב נתון כולו ליום ראשון הקרוב, שבו תארח את הפועל חולון במסגרת הליגה שלנו. היריבות בין השתיים ידועה ומוכרת לכל. לכן, גם אם חולון הובסה במשחקה האחרון בזירת אירופה, כלל לא בטוח כיצד יתפתח ויתנהל המשחק בהיכל בתל-אביב. כבר נאמר לא פעם ולא פעמיים, שלכל התמודדות יש להתייחס כאל אופרה חדשה, ובכך גם קיסמו של הספורט.

מכל מקום מבחינת מכבי תל-אביב פרק היורוליג של העונה הנוכחית עוד לא תם. הרי ידוע ש"זה לא נגמר עד שזה נגמר".


אבדיה. ממשחק כזה גם הוא לא יצא בידיים ריקות (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי