לא אבדה תקוותנו: כך תשתחל מכבי ת"א לפלייאוף היורוליג כנגד כל הסיכויים

מכבי תל אביב
מכבי תל אביב | אודי ציטיאט

הצהובים יפגשו מחר את פנרבחצ'ה החזקה כשהם חייבים ניצחון, אבל הם יזדקקו גם ללא מעט עזרה מיריבותיה לטבלה ומאלת המזל. שמונה תרחישים אפשריים בהחלט יציבו את מכבי בין שמונה הגדולות של אירופה

(גודל טקסט)

29 מחזורי יורוליג מאחורינו, והערב (חמישי) יחל המחזור האחרון שיקבע סופית את רשימת העולות לפלייאוף. כל העיניים כאן בארץ יהיו, כמובן, על מכבי תל אביב שתפגוש מחר את המוליכה פנרבחצ'ה כשהיא חייבת ניצחון הירואי על מנת להשתחל לשמיניה.

אבל מלבד ניצחון שנראה בלתי אפשרי בטורקיה, על יאניס ספרופולוס ושחקניו לקוות לעזרה מהקבוצות האחרות. מתוך 64 תרחישים (למעשה למחזור האחרון קיימים 256 תרחישים, אך המשחקים של ברצלונה נגד חימקי מוסקבה ושל באיירן מינכן נגד גראן קנריה הם חסרי משמעות), רק שמונה יובילו לחגיגה עבור הקהל הצהוב. אז מה צריך לקרות כדי שמכבי תעמוד במשימה שנראתה בלתי אפשרית לפני שבועות ספורים בלבד?

משחקי הערב
צסק"א מוסקבה – באסקוניה (20:00)
אנאדולו אפס – מילאנו (20:30)
פנאתינייקוס – בודוצ'נוסט (21:00)
ריאל מדריד – ז'לגיריס קובנה (22:00)

רודי פרננדס. השלשה הדרמטית שלו השאירה את מכבי בחיים (אתר היורוליג)
רודי פרננדס. השלשה הדרמטית שלו השאירה את מכבי בחיים (אתר היורוליג)

משחקי מחר
פנרבחצ'ה – מכבי ת"א (20:45)
באיירן – גראן קנריה (21:00)
אולימפיאקוס – דרושפאקה (21:30)
ברצלונה – חימקי (22:00)

תסריט א'
עיקר תשומת הלב של מכבי תופנה הערב לספרד, שם אלופת אירופה המכהנת תארח את ז'לגיריס. על הצהובים לקוות לניצחון ביתי, כיוון שאם שאראס ושחקניו – שנמצאים ברצף של תשעה ניצחונות בכל המסגרות – יגברו על ריאל, זה יהפוך את המשימה לקשה הרבה יותר ותכפה תוצאות בלתי צפויות כמו ניצחון של באסקוניה במוסקבה, ניצחון של בודוצ'נוסט על פנאתינייקוס וניצחון של דרושפאקה על אולימפיאקוס.

תסריטים ב' וג'
במשחק הראשון של הערב צסק"א שכבר הבטיחה העפלה תפגוש את באסקוניה שרק צירוף מקרים נדיר ישאיר אותה בחוץ. מכבי תתפלל להפתעה, אבל במקרה של ניצחון רוסי צפוי היא תיאלץ להתפלל לעזרתן של אנאדולו, ריאל ודרושפאקה, כשרק תוצאת המשחק בין פנאתינייקוס לבודוצ'נוסט תהיה חסרת משמעות.

ספרופולוס. צריך עזרה מהחברים (עדי אבישי)
ספרופולוס. צריך עזרה מהחברים (עדי אבישי)

תסריטים ד' וה'
אם מילאנו תנצח, מכבי תדע מיד אם היא עדיין בתמונה או לא כיוון שכל התרחישים שכוללים ניצחון של האיטלקים דורשים שבאסקוניה תדהים את צסק"א. בנוסף, צריך שריאל תנצח את ז'לגיריס ופאו תובך על ידי בודוצ'נוסט. במקרה כזה מכבי תעלה בלי קשר לתוצאת המשחק בין אוליפיאקוס לדרושפאקה.

תסריט ו'
פנאתינייקוס תארח את נועלת הטבלה ממונטנגרו למשחק שאמור להיות ניצחון קל עבורה, ואם אכן תנצח הדבר יקטין משמעותית את הסיכויים. במקרה כזה, ובהנחה שבאסקוניה השיגה את ניצחון החוץ היקרתי במוסקבה (אם צסק"א תנצח, ראו תסריט ב') וכמובן מילאנו תפסיד בטורקיה וריאל תגבור על ז'לגיריס (אחרת מכבי יכולה להגיד ביי ביי לפלייאוף), ספרופולס יקווה לעזרה מדרושפאקה שתצטרך לגבור על אולימפיאקוס והאקס דייוויד בלאט.

תסריט ז'
תסריט אחד משוגע יכול להעלות את הצהובים אפילו מהמקום השביעי: אם אנאדולו וריאל יעשו את העבודה נגד מילאנו וז'לגיריס בהתאמה, בעוד באסקוניה, דרושפאקה ובודוצ'נוסט ידהימו את צסק"א, בלאט ופאו.

דיוויד בלאט. פוגש אקסית אחת, אקסית אחרת תלויה בו (דני מרון)
דיוויד בלאט. פוגש אקסית אחת, אקסית אחרת תלויה בו (דני מרון)

תסריט ח'
גם התסריט הזה, כמו רוב הקודמים לו, כולל תוצאה לא סבירה של ניצחון חוץ מצד בודוצ'נוסט, קבוצה שמעולם לא ניצחה במשחק חוץ ביורוליג, על פני פנאתינייקוס החזקה שהפסידה בבית רק משחק אחד מתחילת 2019. אבל מלבד המשחק הזה, תוצאות שאפשר לדמיין כמו ניצחון באסקי במוסקבה, הפסד איטלקי נגד אנאדולו, ניצחון של ריאל על ז'לגיריס וניצחון של אולימפיאקוס על דרושפאקה יעלו את מכבי לשלב הבא.

ואחרי כל תרשים הזרימה המסובך אך בהחלט ניתן לדמיון הזה, שני דברים נותרו שמכבי צריכה לעשות: האחד הוא כמובן לנצח באולם טורקי עוין את מוליכת הטבלה פנרבחצ'ה, והשני הוא להיזכר בנס של דרק שארפ ב-2004 ובזכייה שאיש לא ציפה לה במילאנו ב-2014, ולדעת שהיא מכבי תל אביב ואצלה הסיפור אף פעם לא גמור.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי