רשמי: מירוטיץ' חתם בברצלונה, דה קולו עבר לפנרבחצ'ה

ניקולה מירוטיץ'
ניקולה מירוטיץ' | Christian Petersen/Getty Images

עסקאות ענק באירופה: הפורוורד שכיכב בתחילת העשור בריאל מדריד עזב את מילווקי ונפרד מה-NBA עבור חוזה עתק בקטלוניה, מנגד הכריזו הטורקים על הגארד שניסה לעבור לארצות הברית ובסופו של דבר בחר באיסטנבול

(גודל טקסט)
הדיווחים על סיכום עקרוני בין ננדו דה קולו לפנרבחצ'ה הפכו הבוקר (שבת) לרשמיים, כשהטורקים הודיעו על חתימה לשנתיים הבאות עם הגארד בחוזה המוערך בכ-4 מיליון דולר בסך הכל. מיד אחר כך הגיעה התגובה של ברצלונה, שהודיעה על החתמת ניקולה מירוטיץ' לשלוש שנים עם אופציה לעונה רביעית.


דה קולו הצרפתי בן ה-32 רצה לחזור ל-NBA, כך פורסם עד הימים האחרונים, אבל בסופו של דבר בחר לעבור לקבוצה של ז'ליקו אוברדוביץ", בניסיון להשיב את תואר אליפות טורקיה וכמובן את אליפות אירופה. פנרבחצ'ה הצליחה השבוע לסכם עם קוסטאס סלוקאס על הישארותו וכעת צירפה את דה קולו, אחרי שניקולו מלי ומרקו גודורוביץ' הבהירו שלא יישארו.


כידוע, דה קולו שיחק בחמש השנים האחרונות בצסק"א מוסקבה וזכה איתה בכל תואר אפשרי וב-2016 אף היה MVP ומלך הסלים של הפיינל פור ביורוליג בזכייה הראשונה שלו מבין שתיים, אבל הודיע כי יעזוב בניסיון לשוב ל-NBA. ב-2014 הוא שיחק בטורונטו שמחזיקה בזכויות עליו, אבל כנראה שלא הגיעו הצעות מספיק מפתות בשביל שיסרב לחוזה העתק בטורקיה.


Fenerbahçe Beko'ya hoş geldin @NandoDeColo!

https://t.co/9ifu98s2Bupic.twitter.com/wXzpPMODze

— Fenerbahçe Beko (@FBBasketbol) July 6, 2019


באשר לפורוורד הסרבי/מונטנגרי, מירוטיץ' בן ה-28 עזב את מילווקי באקס ושב לאירופה בחוזה עתק בברצלונה. מירוטיץ' שיחק בריאל מדריד מ-2008 ועד 2014, אז עבר ל-NBA ושיחק בשיקגו בולס, ניו אורלינס פליקנס ולאחרונה בבאקס. סכומי העסקה עדיין לא ידועים, אבל על פי הערכות ראשוניות זהו החוזה היקר באירופה, סביב 50 מיליון יורו לכל התקופה, סכום שגרם לו לוותר על הצעות מה-NBA. כזכור, מירוטיץ' היה ב-2015 באולסטאר של נבחרת הרוקי ובשנותיו הראשונות ביורוליג בתחילת העשור נבחר פעמיים ברצף לתגלית העונה. עוד לפניו הגיעו לקטלוניה במהלך הקיץ קורי היגינס מצסק"א מוסקבה וברנדון דייויס מז'לגיריס.


European star Nikola Mirotic (@threekola) joins @FCBBasket for the next three seasons, until 2022, with the option of a fourth season

https://t.co/6ofCRJDaYd

#ForçaBarça! pic.twitter.com/fqEa121tuY

— Barça Basket (@FCBbasket) July 6, 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי