הנשיא ריבלין: "למדתי משמעון מזרחי שמכבי ת"א היא הקבוצה של המדינה"

ראובן ריבלין , שמעון מזרחי
ראובן ריבלין , שמעון מזרחי | עדי אבישי

נשיא המדינה הגיע להיכל כדי להשתתף בחגיגות ה-80 של יושב ראש מכבי תל אביב: "ברכות לאוהדים, שזכיתם באיש כמוהו". גם מכנ"ל היורוליג, ג'ורדי ברתומיאו הגיע לחגיגות: "אני וכל הקבוצות באירופה למדנו ממנו המון"

(גודל טקסט)
רגע לפני שמכבי תל אביב אירחה בהיכל 'מנורה מבטחים' את הכוכב האדום במסגרת המחזור השלישי ביורוליג (20:45) נערכו הערב (חמישי) החגיגות לכבוד יום הולדתו ה-80 של יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי, שחל אתמול. לפני המשחק, ג'ורדי ברתומיאו ערך מסיבת עיתונאים חגיגית עם היושב ראש ובירך אותו. בנוסף דיבר על שיטת המפעל הבכיר ביבשת, על המצב החריג של אולימפיאקוס ודיוויד בלאט.


ברתומיאו פתח בדברי הוקרה למזרחי: "תמיד נחמד להגיע לתל אביב, אבל היום במיוחד כי לא יכולתי לפספס את החגיגה הגדולה לכבוד שמעון, שהוא חבר בעל אישיות ייחודית. בשנים האחרונות למדתי דברים רבים ממנו ואני אומר זאת בשם כל מועדוני היורוליג והיורוקאפ".


על השיטה הקיימת ביורוליג: "הצלחנו להקים ליגה בבעלות המועדונים, כל הקבוצות יכולות להעיד שזו מסגרת ייחודית. בשנה הבאה נגדיל את מספר הקבוצות עם חוזה לטווח ארוך ויהיו 16 כאלה, בנוסף לשתיים שיגיעו מהיורוקאפ. פתחנו את העונה עם מספר מדהים של קבוצות איכותיות. בשנים הבאות יהיו לנו אולמות חדשים במילאנו, מינכן, ליון, ברצלונה ועוד. כשהתחלנו בשיטה הקיימת ב-2016 הייתה התרגשות, אבל אמרתי שצריך זמן כדי לדעת אם זה עובד".



שמעון מזרחי עם נשיא המדינה ראובן ריבלין ומנכ"ל היורוליג ג'ורדי ברתומיאו (עדי אבישי)


על תנועה דו כיוונית מאירופה ל-NBA: "אנחנו לא יכולים להכריח שחקנים להישאר, אבל כן לשפר את התנאים והרמה של הליגה שלנו. לא צריך לקחת את העזיבות בדרמטיות, יש גם המון שחקנים שמגיעים לכאן. אנו צריכים ליצור תחרות מעניינת ומאתגרת כדי לעורר את רצונם לבוא לאירופה. השוק הופך לגלובלי יותר ויותר שחקנים מגיעים ליורוליג".


על דיוויד בלאט: "דיוויד הוא אחד האנשים המדהימים שפגשתי ב-20 השנים שלי בכדורסל האירופי. לא רק כמאמן, גם כאדם ואמרתי לו את זה במפגש האחרון בינינו. הוא מלמד אותנו להתמודד עם קשיים ולהבין דברים מעבר לספורט. היכולת שלו לשדר ערכים היא ייחודית. אני מצר על כך שהוא לא מאמן קבוצה כרגע, אבל זה חלק מחייו האישיים. נתגעגע אליו אם הוא לא יחזור ואני מאחל לו קודם כל בריאות".



עומרי כספי מקבל חולצת '80' מצמד הקפטנים, ג'ון דיברתולומאו ועומרי כספי (עדי אבישי)


בהמשך, נשיא המדינה ראובן ריבלין שהגיע להיכל כדי לחגוג עם חבר ילדותו מירושלים, נאם ממש רגע לפני פתיחת המשחק:
"באתי כדי לחגוג 80 שנה לשמעון מזרחי. אני ירושלמי, הצבע האהוב עליי הוא צהוב ואת שמעון אני מכיר מירושלים. הוא למד איתי בבית ספר עממי חמש שנים יחד עד שעזב לתל אביב. הוא לימד אותי שיש קבוצה אחת שהיא מעל כל דבר אחר, שיש קבוצה אחת שהיא 'קבוצה של המדינה', וזכיתי כנשיא המדינה להעניק לו את הכתר של חתן פרס ישראל על פועלו במכבי תל אביב. ברכות לשמעון, ברכות לקהל שזכה באנשים כמוהו ותודה לכם".


אפילו שמעון מזרחי לא הצליח להסתיר את ההתרגשות בסיום, ובנאומו אמר: "תודה לג'ורדי וריבלין שהגיעו במיוחד למאורע הזה, אני מעריך את זה מאוד. ולכם האוהדים, אני יכול רק לומר דבר אחד: אין כמוכם בעולם, אני אוהב את כולכם ואני יכול רק להיות גאה שחבריי ואני הגענו והבאנו את המועדון הזה לאן שהוא נמצא בו היום. תראו את הדגלים על התקרה ותבינו מה הושקע במועדון הזה".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי