עומרי כספי: "קבוצה טובה צריכה לדעת לגמור את המשחק"

עומרי כספי
עומרי כספי | עדי אבישי

כוכב מכבי ת"א, שערך בכורה ביתית ביורוליג עשור אחרי שעזב ל-NBA, סיכם את ה-69:84 הדרמטי על הכוכב האדום: "שחקנים עוד לומדים את המאמן, סקוטי ניצח לנו את המשחק". ספרופולוס: "כשיש לחץ קשה להוציא את המיטב"

(גודל טקסט)

אחרי שלושה משחקים ביורוליג, עדיין קשה לדעת איזה מהפרצופים שהציגה מכבי תל אביב אמש (חמישי) בניצחון 69:84 על הכוכב האדום הוא זה שנראה ממנה לטווח הארוך. אם את זה של הרבע הראשון וההארכה, בהם הצהובים היו יעילים ואסרטיביים בהתקפה ואגרסיביים בהגנה, או זה שראינו במחצית השנייה, שבה הצהובים הציגו משחק מבולגן ואפשרו ליריבה נקודות קלות שמחקו פער דו ספרתי וכפו הארכה.

אם התצוגות בדרבי בגביע ווינר ובמחזור הפתיחה נגד ראשון לציון לא הספיקו, אפשר להגיד שעומרי כספי שם אתמול קץ באופן סופי לשאלות בנוגע ליכולתו להוביל את הקבוצה. שבע נקודות, שלושה ריבאונדים, שני אסיסטים וחטיפה: אלו המספרים שרשם הפורוורד בתשע הדקות הראשונות שלו על המגרש, כשהוא נראה נחוש להכתיב את הטון מהכדור הראשון והיה סופר אגרסיבי, עם שני מהלכים של סל ועבירה. "אחד הדברים שרצינו במשחק הזה היה לרוץ ולייצר קצב מהיר, נגד קבוצה שאוהבת לשחק לאט", הסביר כספי, "ברגע שהכתבנו את הקצב הדברים זרמו טוב, שיחקנו כדורסל טוב למשך 35 דקות, אבל עדיין יש לנו התאמות לעשות".

כאמור, ברבע הראשון זה נראה טוב. חוץ מכספי, מכבי תל אביב הפעילה היטב את טאריק בלאק שרשם שמונה נקודות מהירות, בעוד יובל זוסמן קיבל החלטות מצוינות בהתקפה ומסר ארבעה אסיסטים. הפער שאלופת המדינה פתחה בהתחלה עזר לה להוביל בבטחה בהמשך, למרות יכולת הרבה פחות משכנעת והרבעים הבאים התנהלו בתחושה שיריבה איכותית יותר כבר הייתה גורמת לצהובים לשלם על כך מחיר, מה שאכן קרה בסופו של דבר וכמעט הסתיים בהפסד.

"הובלנו ב-10-12 הם קלעו שתי זריקות קשות ואז התחלנו להסס כי היינו לחוצים מהתוצאה", הסביר המאמן יאניס ספרופולוס את אובדן היתרון ברבע המכריע, "קיבלנו החלטות רעות, שיחקנו רע בהגנה ואפשרנו להם להגיע בקלות לקו ולהשיג נקודות קלות. אנחנו צריכים לסיים את המשחק יותר טוב. הניצחון ייתן לנו ביטחון להמשך וילמד אותנו להאמין בעצמנו ולא לאבד ריכוז עד הסוף".


ניצחון הבכורה העונה ביורוליג הושג בקושי רב (עדי אבישי)


גם כספי מודע לבעיה
: "קבוצה טובה צריכה לדעת לגמור את המשחק, המשחק הסתובב סביב ה-10-12 נקודות, היריבה יכולה לעשות ריצה ואם זה קורה בחמש הדקות האחרונות זה באופן משמעותי לא טוב לנו. אנחנו לא צריכים להכניס את עצמנו לסיטואציות כאלה, בטח אחרי שמשחקים כדורסל כל כך טוב למשך 35 דקות, במשחק בית. הקבוצה חדשה ועדיין נבנית. רוב השחקנים שהיו על המגרש בדקות האחרונות לא היו פה בשנים האחרונות, הם עדיין לומדים את המאמן וגם אני".

נדמה שכמעט בכל משחק, בעיית הרכז תצוץ מחדש. אמנם נייט וולטרס היה מהבולטים על המגרש וסקוטי ווילבקין התעלה בהארכה, אבל זה תורגם בעיקר לנקודות. לאורך המחצית השנייה היה ברור שגם השניים הללו לא מכתיבים את הקצב, או עושים סדר בהתקפות. הסלים שהצהובים השיגו לא הגיעו דרך שיטה או תרגיל ברורים וכך, למשל, טאריק בלאק סיים את הערב עם שבעה איבודים. במקום להביא את הסנטר למצב שהוא מסיים את ההתקפות כפי שקרה ברבע הראשון, יותר מדי פעמים הוא נאלץ לקבל את ההחלטות עם הכדור ביד במקום שאחד הגארדים יעשה זאת.

עוד היבט שבו שחקניו של ספרופולוס לא היו במיטבם אתמול הוא הקליעה. 11 החטאות מקו העונשין וחמש שלשות ב-28% בוודאי לא יספיקו נגד יריבות חזקות יותר. המאמן הצביע על הגורם לכך: "זה הלחץ לנצח, אבל האחוזים ל-2 היו גבוהים. אני חושב שבדקות שהם עשו הרבה חילופים בהגנה, נאלצנו ללכת הרבה למהלכי בידוד ומצאנו את הדרך לתקוף את הצבע ולאתר שם את הגבוהים ולכן האחוזים הטובים. כמובן שאפשר לקלוע יותר טוב לשלוש ומהקו, אבל כשיש עליך לחץ יותר קשה להוציא מעצמך את המיטב".


ספרופולוס. "קשה להוציא את המיטב כשיש לחץ" (עדי אבישי)

היווני הביע לא פעם ההערכה שלו כלפי ג'ון דיברתולומאו, אבל אחרי שהמתאזרח כיכב נגד ריאל מדריד בשבוע שעבר (אך גם נראה לא טוב בליגה נגד אילת), ספרופולוס החליט שלא להשתמש בו במחצית הראשונה ודווקא ברבע השלישי הקפיץ אותו מהספסל, כשגם במקרה הזה הגארד זכה לחמש דקות בלבד. המאמן סירב לנמק את ההחלטה: "אני לא צריך לתת הסברים, זו החלטה שלי. אמרתי כבר שכולם חשובים לקבוצה. שחקן יכול לשחק היום חמש דקות ובמשחק הבא 30, אני אשתף את השחקנים שאני חושב שישיגו את הניצחון".

סקוטי ווילבקין לא הפגין יציבות לאורך המשחק, כמו כל הקבוצה למעשה, אך תפס פיקוד ברגעים שהקבוצה הייתה צריכה אותו ומזה הצהובים יכולים לשאוב אופטימיות, על אף שלא בטוח שזה יספיק במשחקים הבאים. "סקוטי היה מדהים בהארכה וניצח לנו את המשחק", החמיא כספי לחברו.

לסיום, ספרופולוס תיאר את השיפור בדקות ההכרעה: "קיבלנו החלטות יותר טובות, היינו הרבה יותר נחושים לנצח, שמרנו אותם על שתי נקודות בלבד ובהתקפה היו לנו רעיונות ברורים. סקוטי הוביל, אבל כולם השתפרו בדקות אלה וחזרנו לשחק ביחד. ברגע שחזרנו ליתרון, גם הביטחון חזר אלינו".


כספי ו-ווילבקין. "שחקנים עוד לומדים את המאמן" (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי