דורסי: "צריך להמשיך כך, עוד נפגוש קבוצות חזקות במגרשים קשים"

טיילר דורסי
טיילר דורסי | דני מרון

גארד מכבי ת"א, שהמשיך במגמת העלייה ב-78:104 על אלבה ברלין, מבהיר: "צריך לשמור על היכולת בהגנה גם במשחקי החוץ, בהתקפה נהיה בסדר". ספרופולוס: "אם נחשוב שאנחנו קבוצה גדולה, זו תהיה טעות ואנחנו נתרסק"

(גודל טקסט)

משבוע לשבוע, מכבי תל אביב מודל 2019/20 הופכת להיות יותר ויותר משכנעת. גם אם לוקחים בחשבון שאלבה ברלין, אותה פירקו אתמול (חמישי) הצהובים 78:104, היא אחת הקבוצות החלשות ביורוליג והגיעה לארץ עם רצף של חמישה הפסדים, אי אפשר שלא להתרשם מהשיפור שאלופת המדינה מציגה ככל שהעונה מתקדמת ואתמול היא הגיעה לשיא חדש מבחינה התקפית – כשחצתה את רף מאה הנקודות לראשונה מאז מרץ 2013.

"מעבר להופעה והניצחון, מגיע לשחקנים שלי קרדיט על רמת הריכוז שהם הפגינו במשחק קשה", בירך המאמן יאניס ספרופולוס את חניכיו, "בחלקים מסוימים זה היה נראה קל, אבל להפגין ריכוז ונחישות שכאלה אחרי רצף של ארבעה ניצחונות זה קשה. אנחנו מאוד מכבדים את אלבה ולכן שיחקנו בצורה הזו, ידענו שזו קבוצה מסוכנת שאין לה מה להפסיד, שיש בה קלעים טובים. הם היוו אתגר גם עבור ברצלונה וריאל מדריד בחוץ. ידענו שאנחנו צריכים להיות דרוכים וזה מה שסחט מאיתנו הופעה טובה".

בזכות הניצחון אתמול, הצהובים השלימו רצף של חמישה כאלה לראשונה מאז שהחל הפורמט הקיים ביורוליג, ב-2016, כאשר כל אחד מהניצחונות היה בהפרש דו ספרתי. למרות זאת, המאמן היווני המשיך לשמור על צניעות: "אנחנו רוצים להמשיך במומנטום הזה. אם נחשוב שאנחנו קבוצה טובה, זו תהיה טעות ואנחנו נתרסק. אנחנו צריכים לשמור על צניעות ולהמשיך לעבוד קשה בכל אימון ובכל משחק ולהגיע הכי מוכנים שאפשר, את המסקנות נסיק בסוף. חשוב לציין גם שבכל אחד מהחודשיים הקרובים יהיו לנו 11 משחקים, כך שנצטרך להיות מוכנים לזה".


זיכרונות מ"יד אליהו הישן". אוהדי מכבי ת"א ראו שוב ניצחון בהפרש דו ספרתי (דני מרון)

ספרופולוס גם לא מיהר לקפוץ למסקנות למרות התצוגה הנהדרת: "אני לא רוצה לצאת בהצהרות ולדבר במילים גבוהות. אנחנו מאוד צנועים, שומרים על פרופיל נמוך. אנחנו נלחמים בכל משחק וכך נעשה לאורך כל העונה. מוקדם לדבר על כמה אנחנו טובים, אנחנו רוצים להשתפר בשני הצדדים של המגרש. לכל אחד יש את התפקיד שלו, כל שחקן מגיע דרוך לכל משחק וכך אנחנו צריכים להמשיך. אני מעדיף שנדבר על המגרש".

מי שממשיך במגמת העלייה הוא טיילר דורסי, שקלע אתמול 12 נקודות ב-14 דקות בלבד וממשחק למשחק, הופך להיות אחד המוציאים העיקריים לפועל בקבוצה: "טיילר השתלב מצוין והתאים את עצמו. היה קשה לו לשחק רק ביורוליג וזה גם היה קשה עבורי לשתף אותו רק ביורוליג, כי אם הוא לא היה טוב, זה היה פוגע בקבוצה. נקודת המפנה מבחינתו קרתה מהרגע שרשמנו אותו לליגה".

מעבר לנושא צבירת הנקודות, הגארד אמר כי בהחלט אפשר לצפות ממנו גם לתפקד כפליימייקר בהמשך: "קבוצות יתכוננו אליי, אני צריך להיות מוכן לייצר עבור החברים שלי ולקבל את ההחלטות הנכונות בין אם זה בפיק אנד רול או באחד על אחד".


דורסי. "השתלב מצוין והתאים את עצמו" (דני מרון)

ועדיין, למרות ההתלהבות המוצדקת שיצרה ההופעה המרשימה אתמול בקרב הקהל, שהזכיר את "יד אליהו הישן" כפי שספרופולוס ביקש בעבר שיהיה, חשוב לזכור כי הצהובים ימשיכו כעת לרצף של שלושה משחקי חוץ קשים, נגד באסקוניה, מילאנו וברצלונה. גם דורסי מודע לכך: "אנחנו צריכים להמשיך כך גם בחוץ כי עוד נפגוש קבוצות חזקות במגרשים קשים, צריך לשמור על היכולת בהגנה גם בחוץ ואם נעשה זאת, בהתקפה נהיה בסדר".

המצטיין במשחק, ג'ון דיברתולומאו, הוסיף באותו עניין: "זה נהדר שאנחנו במומנטום חיובי, אבל ככל שנישאר צנועים ורעבים, זה יהיה לטובתנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי