רבע אחד הספיק: סיכום הניצחון של מכבי ת"א על זניט

סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין | אתר היורוליג

הצהובים לא התעלו הפעם, אך עשו את העבודה גם בהרכב חסר. ספרופולוס: "השחקנים מחויבים ונלחמים גם בשביל אלו שאינם". האנטר: "חייבים לשחק הגנה טובה יותר". בחמישי: פנאתיינקוס מגיעה להיכל

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב סימנה אתמול (שלישי) וי נוסף ביורוליג, עם ניצחון 71:82 על זניט סנט פטרסבורג במשחק שלא התעלה לרמה גבוהה מדי, אך מול יריבה מהמקום האחרון בטבלה, רבע שלישי מצוין הספיק לצהובים כדי להאריך את רצף הניצחונות לארבעה בסך הכל ולהגיע במומנטום חיובי למשחק הביתי נגד פנאתינייקוס מחר.

ללא טאריק בלאק הפצוע, וכשאות'לו האנטר מחזיק לבד את עמדת הסנטר משחק שלישי רצוף, אלופת ישראל התקשתה להתמודד עם הגבוהים היריבים במאבק על הכדורים החוזרים וכך גוסטאבו איון והאקס קולטון אייברסון סיימו את הערב עם 15 ריבאונדים יחדיו.

השליטה של הרוסים באספקט זה אפשרה להם להישאר בתמונה במחצית הראשונה, שבה סקוטי ווילבקין לא נכנס למשחק התקפית והצהובים לא הצליחו לייצר שטף. "היה לנו קשה למנוע מהם כדורים חוזרים, כל החמישייה שלהם קפצה לריבאונד ולכן היה קשה לסגור אותם, זה היה אחד הדברים ששמנו עליהם דגש בעלייה למחצית השנייה", אמר אלייז'ה בראיינט לאחר המשחק.


בראיינט נגד זניט. "היה לנו קשה למנוע מהם כדורים חוזרים"

טיילר דורסי, שסיים כקלע המוביל במשחק עם 17 נקודות, הצביע על אותה הבעיה: "הם תקפו חזק את ריבאונד ההתקפה ומנעו מאיתנו לפתח התקפות מעבר, זה נתן להם הזדמנות שנייה בהרבה פוזשנים וידענו שאנחנו צריכים להגביל אותם כדי לשחק לצאת למתפרצות ולשחק את המשחק שלנו בהתקפה. חייב לומר שהם קבוצת ריבאונד התקפה מצוינת, אחת הטובות ביורוליג. סבלנו מזה במחצית הראשונה אבל התאוששנו בהמשך".

לאחר ההפסקה מכבי ת"א חזרה מחדר ההלבשה נחושה יותר וממוקדת משימה, בדרך לרבע שלישי שהסתיים ב-12:28 לזכותה ולמעשה הכריע את המשחק, למרות שרפיון מסוים בדקות האחרונות אפשר לרוסים להוריד את ההפרש לחד ספרתי ולהלחיץ מעט את קבוצתו של יאניס ספרופולוס.

"התמקדנו בהשגת עצירות בהגנה ובסגירה לריבאונד, זה אפשר לנו לרוץ למתפרצות", הסביר בראיינט. "עצם זה שהם הלכו לריבאונד עם חמישה שחקנים השאיר אותם חשופים בהגנת המעבר. יצאנו להתקפות מהירות, התחלנו לקלוע יותר טוב והדברים הסתדרו". דורסי הוסיף: "ברבע השלישי הגבלנו אותם לזריקה אחת בכל התקפה. הגנתית היינו מצוינים, התקפית התקשינו בחצי הראשון. שחקני החמישייה התחילו את טוב את הרבע השלישי ואז המחליפים נכנסו והמשיכו את המומנטום".


דורסי. "סבלנו במחצית הראשונה אבל התאוששנו בהמשך"

למרות הניצחון, האנטר, שרשם עוד משחק מצוין עם 15 נקודות וחמישה כדורים חוזרים, כלל לא אהב את החולשה של מכבי תל אביב בריבאונד (29:37 לרוסים, שאספו 17 כדורים בהתקפה) ואת כמות איבודי הכדור (17 בסך הכל לצהובים). הסנטר אמר לאחר המשחק: "אני לא מרוצה בכלל. אפשרנו להם יותר מדי ריבאונדים בהתקפה, אנחנו צריכים לשחק הגנה טובה יותר. זה משחק של ריצות, אז אם לא שומרים טוב ומאבדים כל כך הרבה כדורים, זה מחזיר את היריבה למשחק".

ספרופולוס, שלרוב לא חוסך בביקורת כשצריך, דווקא הביע שביעות רצון מהיכולת של קבוצתו בהתחשב בתנאים: "זה ניצחון חשוב נוסף עבורנו, צריך להבין שלא קל לשחק עם עשרה שחקנים בכל כך הרבה משחקים. יש לנו המון פציעות שמשאירות אותנו עם פחות פתרונות, אבל רואים כמה השחקנים מחויבים, נלחמים ומשחקים גם עבור החברים שלהם שנעדרים. אני מסופק מזה, מהנחישות ומרוח הלחימה שהראינו בשבועות האחרונים".

כאמור, מחר (21:05) יפגשו הצהובים את פנאתינייקוס החזקה, במה שיהווה דרבי פרטי מבחינת המאמן היווני, שעלה לגדולה אצל היריבה המושבעת של הירוקים, אולימפיאקוס, וגם עבור האנטר ששיחק בפיראוס תחת ספרופולוס בין השנים 2014-2016. הקבוצה מאתונה תגיע במומנטום מצוין, אחרי שגברה אתמול על פנרבחצ'ה וניצחה חמישה מתוך ששת משחקיה האחרונים ביורוליג.


ספרופולוס. יפגוש מחר את פנאתינייקוס לדרבי אישי (לירון מולדובן)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי