ספרופולוס: "שילמנו מחיר על הרוטציה, אי אפשר להמשיך רק עם האנטר"

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | דני מרון

אחרי ההפסד 99:79 לאנדולו, מאמן מכבי תל אביב התייחס לסגל הקצר: "נצטרך לעבוד בשוק הקיים". על היכולת: "אפשרנו להם להרגיש בנוח, לא היינו קשוחים בהגנה". בראיינט: "זה מרתון". דאגה לגבי מצבו של ווילבקין

(גודל טקסט)

לאחר שני ניצחונות מרשימים – אך ביחס לנסיבות גם די מפתיעים – של מכבי תל אביב במסגרת היורוליג, נגד צסק"א מוסקבה ופנאתינייקוס, היה צפוי שהמעידה של הצהובים תהיה חייבת להגיע מתישהו, לאור העובדה שכבר מעל שבועיים הקבוצה ניווטה את דרכה בלוח הזמנים העמוס עם סגל קצר למדי. והמעידה אכן הגיעה אתמול (חמישי) נגד אנדולו אפס, שלא ריחמה על קבוצתו של יאניס ספרופולוס בדרך ל-79:99 חד צדדי, שעצר את רצף הניצחונות של התל אביבים על חמישה. אלופת המדינה עוד הצליחה להישאר בעניינים במחצית הראשונה, אבל מטווח שלשות של הטורקים ברבע השלישי פתח פער שממנו הצהובים כבר לא היו יכולים לחזור.

ספרופולוס סיכם את המשחק בסיום: "הם שיחקו הרבה יותר טוב והגיע להם לנצח. התחלנו טוב במחצית הראשונה והיינו במשחק, אך לרוע המזל איבדנו שישה כדורים ברבע השני ואפשרנו להם לקלוע 10 נקודות במתפרצת, שבגללן נקלענו לפיגור. אני חושב שהרבע השלישי הכריע – לא היינו קשוחים בהגנה, ספגנו 32 נקודות ועוד נשארנו עם שתי עבירות לתת, זה אומר הכל. אפס קבוצה איכותית, אם אתה מאפשר להם להרגיש בנוח ולהגיע לזריקות נוחות בלי לשבור את הקצב שלהם, אתה מקבל 99 נקודות. עלינו ללמוד מהמשחק הזה להיות הרבה יותר קשוחים, לא קל לשחק כאן נגד קבוצה שהגיעה לגמר בשנה שעברה".

כזכור, הקבוצה בישרה שלשום כי טאריק בלאק ועומרי כספי ימשיכו להיעדר לפחות בארבעת השבועות הקרובים, מה שיכריח את הצהובים לחפש שחקן פנים שימלא את החסר ויגבה את אותלו האנטר, אחרי שכבר נאלצו להגיב לפציעות של נייט וולטרס וג'ון דיברתולומאו בהחתמתו של ארון ג'קסון.

האנטר. הצהובים זקוקים לגיבוי עבורו (אתר היורוליג)
האנטר. הצהובים זקוקים לגיבוי עבורו (אתר היורוליג)

המאמן היווני התייחס לסגל הקצר שאיתו הגיע לטורקיה: "נצטרך לעבוד בשוק הקיים, לא נוכל להמשיך רק עם האנטר בפנים. השתמשנו בכמה שחקנים יותר מדי ושילמנו את המחיר על הרוטציה הקצרה שלנו. נהיה חייבים למצוא פתרונות".

אלייז'ה בראיינט התייחס גם הוא לרפיון ההגנתי של מכבי תל אביב, שספגה אתמול שיא שפל עונתי של נקודות: "הם קלעו המון זריקות קשות, אבל אנחנו צריכים להיות הרבה יותר טובים בהגנה. זה משחק אחד, העונה ארוכה וכמו שהמאמן אומר – זה מרתון. נבין מה צריך לשפר לקראת המשחק הבא".

ג'ייק כהן דיבר על הדקות שהכריעו את המשחק לטובת אנדולו: "אני חושב שהיו לנו הרבה רגעים טובים, הם ניצלו את הדקות הטובות שלהם ברבע השלישי. אתה לא יכול לתת לקבוצה כזו טובה להיכנס לקצב. עשינו כמה דברים טובים, אבל יש לנו המון ללמוד מהרבע השלישי. זה היה כמו כדור שלג, עשינו כמה טעויות בהגנה וזה השפיע על ההתקפה שלנו. אנחנו צריכים למצוא את הדרך לעצור מומנטום שלילי, במיוחד נגד קבוצות חזקות שכאלה".

כהן.
כהן. "צריכים למצוא את הדרך לעצור מומנטום שלילי" (אתר היורוליג)

כבר ביום ראשון הקרוב תתארח מכבי תל אביב בהיכל הקונכייה ותפגוש את הפועל באר שבע, כשהיא מקווה שסקוטי ווילבקין, שסובב את קרסולו אתמול לקראת סוף הרבע הראשון וקיבל מנוחה בדקות האחרונות, יהיה כשיר להתמודדות. בהמשך השבוע, הצהובים יסיימו את הסיבוב הראשון ביורוליג עם משחק חוץ נגד ז'לגיריס קובנה של שארונאס יאסיקביצ'יוס, המדורגת אחרונה בטבלה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי