ווילבקין צפוי להחמיץ את חימקי, ספרופולוס: "אף אחד לא אשם בפציעות"

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | אודי ציטיאט

מאמן מכבי ת"א אמר שהחלטה לגבי שיתוף הגארד תתקבל בסמוך למשחק והבהיר: "אלו תאונות - אנשים צריכים להבין את זה". על המפגש עם הרוסים: "נילחם כתף אל כתף, אנו עדיין בסיטואציה טובה". וגם: למה ג'קסון לא משתלב

(גודל טקסט)

שבוע שהתאפיין בתחושות מעורבות עבר על מכבי תל אביב. מצד אחד, היא ספגה הפסד ביתי ראשון ביורוליג נגד ריאל מדריד ביום חמישי ויומיים לאחר מכן גם הפסד בכורה בליגה נגד הפועל אילת, כשבמשחק האחרון סקוטי ווילבקין נפצע שוב בקרסולו הימני, מה שמעמיד אותו בספק למשחק הביתי נגד חימקי מוסקבה מחר (רביעי). מצד שני, בגזרה הניהולית היא נחלה הצלחות עם הארכות החוזים של ווילבקין ואות'לו האנטר ומחר ינסו הצהובים לחזור למסלול הניצחונות כשיארחו את הקבוצה מבירת רוסיה. לקראת המשחק, המאמן יאניס ספרופולוס דיבר הערב במסיבת עיתונאים.

"אנחנו צריכים לשחק בסגנון שלנו, בעיקר בהגנה, ובצד השני למצוא את הדרך הכי טובה להתקיף. זה נכון שאנחנו לא במצב אידיאלי בגלל הפציעות, אבל נעשה את המיטב", פתח ספרופולוס את דבריו, "אני מקווה שנהיה מרוכזים, אני סומך על השחקנים ועל הסגל שיש לנו, החדשים התחילו להשתלב. אמארה היה בארצות הברית אז הוא קצת בג'ט לג ולא לגמרי התאושש, אבל זה יקרה בקרוב. אנחנו צריכים את תמיכת האוהדים כדי לחזור לנצח".

לגבי הפציעה של ווילבקין אמר המאמן: "נראה אם סקוטי יוכל לשחק. נחליט בסמוך למשחק, מה שאנחנו יודעים זה שהאחוזים שהוא ישחק לא גבוהים".

ווילבקין יחמיץ את חימקי, ככל הנראה (אודי ציטיאט, מינכן)
ווילבקין יחמיץ את חימקי, ככל הנראה (אודי ציטיאט, מינכן)

הקושי לנהל סגל שהשתנה בגלל הפציעות: "זו בעצם קבוצה חדשה. זו המציאות, אלו החיים. אני שומע ששואלים מי אשם בזה. זו לא אשמתו של אף אחד. לא הייתה פציעה אחת שקרתה כי עשינו משהו לא נכון. גם הפציעה של וולטרס קרתה דווקא אחרי שהוא נח בליגה במשחק שלפני כן, אז זה לא בגלל עייפות. זה עניין של חוסר מזל. פנרבחצ'ה סבלה מזה אשתקד בשלבים המכריעים של העונה. אלו תאונות – אנשים צריכים להבין את זה. כשמשחקים 80 משחקים בעונה, הסיכוי לפציעות גבוה יותר. אנחנו עובדים קשה כדי להכשיר את השחקנים".

ספרופולוס הבהיר ששום פציעה לא תהווה תירוץ עבורו: "אני לא מחפש תירוצים, אני סומך על השחקנים שלי שהם יכולים להתמודד עם כל יריבה ברמות האלה. ניתן את הלב, נילחם כתף אל כתף עד שהפצועים יחזרו ונהיה עוד יותר חזקים. אנחנו במקום החמישי וזו סיטואציה טובה. למרות שנאלצנו לשלב שחקנים חדשים במהלך העונה ולהתמודד עם פציעות. אנחנו רק צריכים להיות סבלניים".

יאניס ספרופולוס.
יאניס ספרופולוס. "אף אחד לא אשם בפציעות" (דני מרון)

למה ארון ג'קסון לא משתלב: "אספר משהו שאתם לא יודעים. יום לפני המשחק נגד ריאל מדריד, ארון נקע את הקרסול ונטש את האימון. לא ידענו אם ישחק, אבל הוא גבר אז הוא קיבל זריקה ועלה. זו הסיבה שלא רשמנו אותו למשחק הליגה נגד אילת לאחר מכן. גם לו הדברים לא עבדו כמו שצריך. הוא ישב חודש וחצי בבית מאז דצמבר ועד שהוא נכנס לקצב, הוא נפצע. אני מאמין בו מאוד, יש לו איכות וניסיון ויקח לו קצת יותר זמן לחזור לכושר שיא".

גם חימקי סובלת מפציעות: "קודם כל, (טימופיי) מוזגוב לא שיחק מתחילת העונה. עכשיו גם (ג'רמי) אוואנס ואנתוני גיל פצועים. אבל יש להם את שבד שהוא סקורר ויוצר מוכשר, גם יוביץ' מייצר הרבה עבורם. הם מסוכנים ואם הם נכנסים לקצב, הם יכולים לפגוע בכל קבוצה – כפי שעשו לריאל מדריד, למשל. אני לא יודע אם הם מתמקדים יותר ב-VTB, אבל הם עושים עבודה טובה ביורוליג והיו יכולים לנצח עוד משחק או שניים".

ארון ג'קסון. גם לו הדברים לא עבדו כצפוי (עדי אבישי)
ארון ג'קסון. גם לו הדברים לא עבדו כצפוי (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי