פייבוריטית ברורה: הכירו את היריבות של הפועל ירושלים

ליאור אליהו
ליאור אליהו | אודי ציטיאט

באיירן מינכן הצליחה לשמור על ולדימיר לוצ'יץ', גלאטסראיי בעיצומה של מהפכה, רג'יו אמיליה כאן בזכות הקשרים, ללייטקבליס פוניבז' אין מאמן ובודצ'נוסט לא מאיימת במיוחד. היכרות זמנית

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים הוגרלה היום (חמישי) לבית ב' של היורוקאפ יחד עם גלאטסראיי (טורקיה), באיירן מינכן (גרמניה), הפועל ירושלים (ישראל), רג'יו אמיליה (איטליה), לייטקבליס פוניבז' (ליטא), בודצ'נוסט (מונטנגרו). לאחר שהייתה רחוקה 40 דקות בלבד מהגמר בעונה שעברה, אלופת ישראל שואפת לעשות צעד קדימה. בשביל שזה יקרה היא תצטרך לתפוס את אחד מארבעת המקומות הראשונים על מנת לעלות לשלב הבא. 

הכירו את היריבות

גלאטסראיי
רק בעונת 2015/16 זכתה גלא ביורוקאפ ונראה שכבר חלף זמן רב מאז. קמפיין גרוע עבר על הקבוצה הטורקית ביורוליג (חוץ מה-39 הפרש הבלתי נשכח על מכבי ת"א) ובליגה המקומית. המאמן ארגין עתמאן עזב בטריקת דלת אחרי חמש שנים ועמו עזבו עוד מספר שחקנים בולטים כמו סינאן גולר ואלכס טיוס. ארמן קונטר בן ה-60 חזר לקדנציה במועדון ונכון להיום חתומים בקבוצה שלושה שחקנים בלבד. למרות הכל, ראשי גלא הוכיחו בשנים האחרונות שבסופו של דבר הם מרימים סגל ראוי ואיכותי.

באיירן מינכן
בתחילת העונה שעברה סומנה הקבוצה הבווארית כאחת הפייבוריטיות לזכייה, אבל היא הודחה ברבע הגמר על ידי מלאגה למרות שהחזיקה ביתרון הביתיות. בליגה הגרמנית היא הודחה בחצי גמר הפלייאוף על ידי באמברג. את הקבוצה מאמן שחקן העבר האגדי אלכסנדר ג'ורג'ביץ'. הגארד המצוין ברייס טיילור עבר לבאמברג ובימים האחרונים צירפו הבווארים את הגארד בריידון הובס מרפיוטארם אולם ובעיקר הצליחו לשמור על ולדימיר לוצ'יץ', שהיה מבוקש על ידי מספר קבוצות יורוליג. נראה שהגרמנים ייאבקו עם הקבוצה מבירת ישראל על המקום הראשון.


הנכס של באיירן מינכן. לדימיר לוצ'יץ'

רג'יו אמיליה
הקבוצה האיטלקית לא הרשימה בעונה שעברה והודחה כבר ברבע גמר הפלייאוף בסרייה א'. נראה שאת הכרטיס למפעל היא קיבלה בעיקר בגלל ענייני פוליטיקה ומלחמה מול פיב"א. זאת תהיה הפעם השלישית של הקבוצה ביורוקאפ מתוך ארבע העונות האחרונות. המאמן הוא מסימיליאנו מנאטי שנמצא בתפקיד מאז 2011. פייטרו אראדורי, שהיה כוכב הקבוצה בשנים האחרונות, סיים את חוזהו ולא צפוי להמשיך.

לייטקבליס פוניבז'
עונת 2016/17 הייתה הטובה ביותר של הקבוצה מהעיר פוניבז'. בליגה הליטאית היא עד לגמר הפלייאוף כשבדרך העיפה את ריטאס וילנה ובגמר נעצרה על ידי ז'לגיריס קובנה ושארונאס יסיקביצ'יוס. ביורוקאפ היא העפילה לטופ 16 ורשמה ניצחונות על צדביטה ואולם. כרגע לקבוצה אין מאמן לאחר שקאזיס מקסוויטיס עבר לנפטונאס. נכון לעכשיו הקבוצה לא ביצעה שום החתמה ועדיין לא ברור איזה סגל תעמיד בעונה הקרובה.

בודצ'נוסט
KK בודצ'נוסט תשחק במפעל המשני ביבשת עונה תשיעית מעשר העונות האחרונות. בשתי העונות האחרונות היא לא הצליחה להעפיל משלב הבתים הראשון וגם בעונה הקרובה נראה שהמשימה תהיה קשה. בעונה שעברה היא הפסידה בחצי גמר הליגה האדריאטית לכוכב האדום בלגרד והשלימה דאבל רביעי ברציפות במונטנגרו. לפני כשבועיים מינתה הקבוצה את שחקן העבר אלכסנדר דז'קיץ' למאמן במקומו של אליאס זורוס היווני. נכון להיום ניתן למצוא בסגל שחקן אמריקאי אחד, קייל גיבסון, שהגיע מגראבלין.


עזב בטריקת דלת אחרי חמש שנים. עתמאן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי