תנו להם את המושכות: העתודה שלחה רמז לכדורסל הישראלי

נבחרת העתודה
נבחרת העתודה | צילום: פיב"א

קטש והחבורה שלו הצליחו מעל למצופה, אבל מכאן אסור להסתנוור. לזוסמן בעייתי להסתכן בצהוב, בלאט חייב להוביל וגם הובר וקופרברג בתמונה. וגם: מאבקי הכוח בתוך הנבחרות לא מחמיאים. פרשת השבוע

(גודל טקסט)

1. אחרי עבודה קשה ומאומצת הצליחו אנשי איגוד הכדורסל להביא את אחד הבתים ביורובאסקט לתל אביב. מאות מתנדבים מכל רחבי הארץ יגיעו לסייע, מחירי הכרטיסים סובסדו והפעילות השיווקית מרשימה. עד כאן המחמאות.

אבל כשסוף סוף החלו ההכנות המקצועיות בצורה רשמית התקלות לא מפסיקות. כבר בשבוע הראשון לאימונים צצו בעיית הביטוח של איתי שגב (אחד הצדדים, ואולי שניהם, חייב לרדת מהעץ הגבוה עליו טיפס), חוסר שביעות הרצון של ג'ייק כהן והפציעה של כארם משעור. ואם זה מה שהיה בשבוע הראשון, מה עוד מצפה לנו בששת השבועות הקרובים.

על אף שהמאמן ארז אדלשטיין ניסה לשכנע שלא מדובר בדברים דרמטיים, האמת הפוכה. משעור אמור היה להיות אחד השחקנים החשובים בנבחרת. היכולת הפיזית המרשימה ונתוני הכדורים החוזרים הם פרמטרים שכמעט לא קיימים בסגל הנוכחי. שגב צריך להיות המחליף הבכיר בעמדת הסנטר וכהן הוא הגיבוי היחיד למקרה של פציעה/מצב רוח בעייתי של ריצ'רד האוול.

לאדלשטיין יש חלק גדול במתרחש. אחת המשימות החשובות של מאמן נבחרת היא לדאוג לגיוסם של השחקנים הטובים ביותר. אדלשטיין היה צריך לשכנע את השחקנים בהם הוא חפץ שמדובר במשימה שלא תחזור ועל כן הוא רוצה אותם לצדו. לראשי האיגוד הוא צריך להבהיר שהאחריות במקרה של כישלון תהיה עליו ולכן הם צריכים לדחות את מלחמות האגו עד אחרי הטורניר. יש עדיין זמן לתקן.

גם בנבחרת העתודה (אליה נגיע בהמשך) לא הכל עבר חלק. הסנטר עידן כהן, שעבר עם חבריו את כל תקופת ההכנה הארוכה ואף הגיע לכרתים, לא נרשם בסגל הרחב לפני מספר חודשים ובמקומו הוזעק ברגע האחרון רועי נציה. למזלנו עודד קטש והצוות שלו הצליחו להתגבר גם על זה. הלקחים הופקו?

ארז אדלשטיין. האחריות עליו (דני מרון)
ארז אדלשטיין. האחריות עליו (דני מרון)

2. בשבוע שעבר כתבתי כאן שהציפיות שלי מנבחרת העתודה לא גבוהות, רק שתצליח להישאר בדרג א'. אבל קטש ושחקניו טרפו את הקלפים, הציגו יכולת מרשימה והוכתרו על ידי חלק מהפרשנים לנבחרת הישראלית ששיחקה את הכדורסל הכי טוב בעשור האחרון.

במקביל להצלחות ולהישגים החשובים, המטרה המרכזית של העתודה היא הכנת שחקנים לנבחרת הבוגרת. אם 4-5 חמישה שחקנים מהסגל הנוכחי יהפכו לשחקנים קבועים ומשמעותיים בליגת העל בעונה הקרובה לצד 4-5 שיעשו את אותו הדבר בלאומית, והיה זה שכרנו.

תמיר בלאט אמור לקבל דקות משחק רבות בהפועל חולון, רועי הובר כבר עשה את קפיצת המדרגה בעונה החולפת ועכשיו יצטרך לבחור בקפדנות את התחנה הבאה, דניאל קופרברג עשוי לשקול מעבר אחרי הקרדיט המועט שקיבל במכבי חיפה (גם באשמתו) וליובל זוסמן נתייחס בהמשך.

דייויד בלאט. מה הוא מחפש בדרושפאקה (טוויטר)
דייויד בלאט. מה הוא מחפש בדרושפאקה (טוויטר)

3. את מכבי תל אביב הוא דחה ברגע האחרון, לקבוצה אירופית בכירה אחרת הוא כבר לא יגיע וגם לליגה הטובה בעולם הוא ככל הנראה לא יעשה את הדרך בקיץ הנוכחי, אבל מה יש לדייויד בלאט לחפש בדרושפאקה.

וויל קלייבורן, אנטה זיזיץ', אדריאן מורמן, ג'יימס אנדרסון וברדלי וונמאייקר (ככל הנראה) הם רק חלק מרשימת העוזבים של הקבוצה הטורקית. במקומם הגיעו שחקנים אלמוניים כדוגמת מייקל אריק (בילבאו), וויל קאמינגס (אריס סלוניקי), ג'יימס בל (הפועל חולון), ג'ג'ואן ג'ונסון (קאנטו) ועוד כמה שחקנים מקומיים צעירים.

אז נכון שבלאט ידוע כאחד שיכול להוציא את המיטב גם (ואולי בעיקר) משחקנים רעבים ולא מוכרים, ואף אחד לא יתפלא אם הוא יסיים את העונה הנוכחית אחרי קמפיין מרשים ביורוקאפ ובליגה המקומית, אבל האם בגילו (58) ובשלב הזה בקריירה זה מה שהוא צריך? בכלל לא בטוח.

ההערכות הן שבלאט עשוי לחזור בעונה הבאה ל-NBA, אולי לניו יורק ניקס בזכות הידידות הקרובה עם הג'נרל מנג'ר סטיב מיילס, והוא רצה להיות משוחרר בקיץ הבא מכל התחייבות חוזית (ההתקשרות עם דרושפאקה תסתיים בסוף עונת 2017/18).

יובל זוסמן. ספאחיה מנסה לשכנע (פיב
יובל זוסמן. ספאחיה מנסה לשכנע (פיב"א, האתר הרשמי)

4. מה אתם הייתם עושים: יובל זוסמן הוא אחד השחקנים המצטיינים באליפות אירופה עד גיל 20. ההגנה הבלתי מתפשרת, מוטת הידיים הרחבה, השיפור המתמיד והבנת המשחק גרמו לפרשנים להתלהב, ובצדק.

אחרי שהטורניר יסתיים תעמוד בפני הפורוורד הצעיר סוגיה קריטית. מצד אחד מאמן מכבי ת"א נבן ספאחיה, שידוע כאחד שלא חושש לתת הזדמנות לצעירים (תשאלו את ליאור אליהו), התרשם וצפוי לבקש ממנו להישאר (כדי להיות השחקן ה-12) ומצד שני מעטים הם השחקנים בגילו שקיבלו דקות משמעותיות במדים הצהובים. כמעט כל הקבוצות בליגת העל יסכימו לקלוט אותו ולתת לו דקות משחק הרבה יותר משמעותיות. נכון לעכשיו אין לי תשובה, מה דעתכם?

לברון. לא מרוצה (AFP)
לברון. לא מרוצה (AFP)

5. גולדן סטייט הצליחה לשמור על הסגל האדיר שלה ולצרף את החתיכות החסרות כדי לעבות את הספסל. יוסטון בונים גלאקטיקוס משלהם, כמו גם אוקלהומה ולסן אנטוניו תמיד יש מה לומר (רודי גיי צפוי להיות עוד אחד מסדרת ההברקות של גרג פופוביץ' ואר סי ביופורד).

אבל מה קורה עם קליבלנד. חוץ מצירופו של חוסה קלדרון הוותיק וההודעה על החזרתו לסגל של צ'די אוסמן הטורקי המוכשר, סגנית האלופה לא מראה סימני חיים בשוק ההעברות הפעיל ב-NBA. את ג'ימי באטלר הקאבלירס איבדו למינסוטה, ככל הנראה בשל סיום עבודתו של הג'נרל מנג'ר דייויד גריפין, פול ג'ורג' הלך לאוקלהומה ואפילו כרמלו אנתוני, חברו הטוב של לברון ג'יימס, מתקרב דווקא ליוסטון.

לפי הדיווחים המגיעים מארצות הברית, לברון לא מרוצה מההתנהלות, והוא צודק. אחרי ה-4:1 המהדהד שחטף מהווריירס בגמר הוא יודע שכדי לשמור על סיכויים להגיע למספר טבעות האליפות של קובי בראיינט (5) ומייקל ג'ורדן (6) הוא חייב חיזוק משמעותי. האם יכול להיות שהמלך יעזוב את אוהיו מוקדם מהצפוי?
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי