יותם הלפרין: אני מקבל בהפועל ירושלים הרבה דברים שלא קיבלתי במכבי ת"א

הוליך את האלופה. הלפרין
הוליך את האלופה. הלפרין | דני מרון

"פחדתי לאבד את ג'רלס, לא האמנתי שהמועדון ישחרר אותו", "לפעמים אני אומר על אליהו 'אם הוא רק היה רוצה להיות שחקן יותר טוב, הוא לא היה איתנו'". צפו בראיון עם קפטן האדומים לפני גלאטסראיי (20:15, ספורט1)

(גודל טקסט)

אחרי שפרש מנבחרת ישראל בקיץ האחרון ואולי בעונתו האחרונה בקריירה, יותם הלפרין, אחד השחקנים המובילים של הכדורסל הישראלי בעשור האחרון, מדבר בראיון לספורט1 על פתיחת העונה החלשה, העזיבה של קרטיס ג'רלס, הסיטואציה הבעייתית של ליאור אליהו והאווירה המיוחדת בהפועל ירושלים. הערב (רביעי, 20:15, ספורט1) הוא פוגש את גלאטסראיי במשחק חשוב ביורוקאפ. 


מה שונה העונה בהפועל ירושלים?

"קודם כל, אנחנו קבוצה חדשה. אומרים ששמרו את מה שהיה פה, אבל אנחנו צריכים לזכור שכמעט חצי קבוצה היא חדשה. דברים משתנים וה"סיסטם" משתנה והמאמן משתנה, והשחקנים מגיעים טיפה אחרת וזה להתחיל הכל מחדש. היה לנו מין סימן שאלה גדול, איך דברים יתחברו ביחד כי בסופו של יום, אנחנו רואים את זה בקבוצות הרבה יותר גדולות מהפועל ירושלים, שאם זה לא מתחבר, זה לא מתחבר".

"אני חושב שהשנה יש משהו מאוד מעניין בקבוצה, יש המון שחקנים עם אופי שרוצים להצליח ואני חושב שאף אחד לא עשה פרצופים בשביל "אני לא מרוצה", אלא רק במטרה להשיג משהו".

בלי שמות, יצא לך, כקפטן הקבוצה, לבוא למישהו 'עם פרצוף' ולנסות להבין ממנו מה הבעיה ואולי גם לנסות להוריד לו את הפרצוף במובן הטוב?
"אתה לא יודע כמה פעמים זה קרה. אנחנו בסך הכל רוצים לעלות למגרש ולנצח ואני לא עונה את התשובה הזאת בשביל להיות דיפלומט או להגיד קלישאות. אני חושב שבאמת, אנשים שעושים פרצופים, בצורה החיובית, שמגיעים למגרש ועושים פרצופים בגלל שלא הולך להם, או אני לא מרוצה בגלל מה שקורה על המגרש, אני מאוד מאמין שזו דרך טובה לשפר כי זה בא מרצון טוב".

אבל היה, בוא נגיד, פרצוף אחד שלא הצלחתם או המערכת לא הצליחה לשנות לו וזה, כמובן, קרטיס ג'רלס.
"עם קרטיס יצא לי לדבר המון, ואני חושב שמהשיחות שלי איתו עוד כשהוא היה בקבוצה, הדבר שהכי חשוב היה לי להעביר לו זה שאני נורא מפחד לאבד אותו. אני חושב שקרטיס היה הגורם אולי הכי משמעותי שנה שעברה בכל הדרך שלנו, גם באירופה וגם בליגה, הנוכחות שלו ומי שמכיר את האופי של קרטיס, הוא מאוד נוכח בכל מקום שהוא נמצא, ונורא פחדתי לאבד אותו. קשה לי מאוד לשים לך את האצבע מה קרה עם קרטיס כי אני מניח שגם אם תשאל את המאמן וגם אם תשאל את הבעלים שלנו, או גם אם תשאל את קרטיס עצמו, אני מניח שלא תהיה לו תשובה ברורה למה קרה".

ג'רלס עם קציקאריס. משהו לא עבד (עמוד הפייסבוק של הפועל ירושלים)
ג'רלס עם קציקאריס. משהו לא עבד (עמוד הפייסבוק של הפועל ירושלים)

"כל העניין עם קרטיס, הוא היה מאוד משמעותי, לא רק למועדון, אלא גם לנו כשחקנים. אהבנו את קרטיס, היינו בקשר איתו גם מחוץ למגרש. לא האמנתי שהיום הזה יגיע שבאמת המועדון משחרר שחקן בדמותו של קרטיס. בעונה כל כך ארוכה, הרבה נקודות שהן ציון דרך. אחרי שני הפסדים לא נעימים באירופה, שלא היינו צריכים להפסיד אותם, והשחרור של קרטיס היו תחושות של אי ודאות, אצל מי הכדור יהיה בידיים ומה יקרה".

אני רוצה לדבר איתך על מישהו שיש לו איתך ולך איתו דרך ארוכה מאוד, איזושהי מין שותפות גורל על המגרש, ליאור אליהו. עוד לפני שאני מדבר איתך על העונה, כשאתה מסתכל מהצד במהלך כל השנים על איך אנשים תופסים את ליאור, בין אם זה תקשורת, קהל, פרשנים. אתה חושב שמעריכים אותו נכון?
"אני יכול לדבר ראיון שלם על ליאור. אני מכיר את ליאור מגיל 18 והרגעים הכי יפים שלי מבחינה אישית, היו עם ליאור. ליאור אהוב על ידי כולם ויש אופי מיוחד, וזה עוד שאני שם בצד את הצד המקצועי. ליאור, לטעמי, הוא השחקן הישראלי הכי מוכשר שהכדורסל ידע בשנים האחרונות, יש לו דברים שאי אפשר ללמד. את האופי שלו ואת הדברים שהוא עושה על המגרש אי אפשר ללמד, הוא מגיע איתם ופשוט עושה אותם בלי הרבה להתאמץ ולפעמים אתה אומר, "יא אללה, אם הוא היה רוצה להיות שחקן יותר טוב, אני מניח שהוא לא היה איתנו היום".

שמעון מזרחי. בירושלים מביאים דברים אחרים (מכבי ת
שמעון מזרחי. בירושלים מביאים דברים אחרים (מכבי ת"א, האתר הרשמי)

כשאני אומר לך את המילים "מכבי תל אביב", מה זה בשבילך?
"גדלתי בתל אביב והכדרור הראשון שלי היה במכבי תל אביב, וקרה לי משהו מאוד מעניין בקריירה. אם היו אומרים לי לפני עשר שנים, כשעוד הייתי במכבי ת"א שאשחק בהפועל ירושלים חמש שנים ואשיג עם המועדון הזה את מה שאנחנו משיגים היום, הייתי אומר שמישהו קצת משוגע או לא בסדר, אבל הפועל ירושלים בנתה לי סוג של בית כל כך חם וכל כך אוהב. אני מקבל פה המון דברים שלא קיבלתי במכבי תל אביב".

"הפועל ירושלים נתנה לי המון מבחינה אישית, גם כבן אדם וגם כשחקן, אבל אם אני צריך לקחת את כל המכלול, אני חושב שלפני שהגעתי להפועל ירושלים, שהאוהדים, ככה, מה שעניין אותם בעיקר זה לנצח את מכבי תל אביב, היום אנחנו נמצאים במקום אחר, והניצחון הכי גדול שלי בהפועל ירושלים ושלנו כמועדון, זה שאנחנו מסתכלים על עצמנו. היום המטרות של הפועל ירושלים הן בשביל עצמה ולא מסתכלת מסביב. אני חלק מהאבנים הראשונות שנכנסנו עם הבעלים ועם ליאור ויניב גרין. התחלנו לבנות פה איזה משהו ענק".

אורי אלון. אף אחד לא האמין שהמועדון שלו יצליח ככה (אודי ציטיאט)
אורי אלון. אף אחד לא האמין שהמועדון שלו יצליח ככה (אודי ציטיאט)

מה קרה כשהגעת להפועל ירושלים?
"קיבלתי שיחת טלפון פתאום בעשר בלילה, מספר שלא הכרתי, מספר קומבינה כזה, אמרתי, זה בטח בן אדם גדול. עניתי והאיש מהצד השני אומר לי 'שלום, יותם', ומתחיל לדבר איתי על הנבחרת. עכשיו, 20 שניות, אני לא יודע אם אני מדבר בכלל, ומדבר ומדבר ומדבר ומדבר, ואני אומר לו "תשמע, אני חייב לעצור אותך, אני באמת לא יודע עם מי אני מדבר", אז הוא אומר לי "אני עדי גורדון".

"עדי גורדון התקשר אליי פעם ראשונה אחרי חמש שנים, וערכנו איזו שיחה של שעה. עדי גורדון זה עדי גורדון של "יש בי אהבה והיא תנצח", זה עדי גורדון והרגעים הכי גדולים של הפועל ירושלים לפני חמש השנים האחרונות, היו עם עדי גורדון. הוא סיפר לי הרבה דברים על העבר, על כמה חשוב להיות בן אדם לפני הכל. ובאמת המועדון הזה אפשר לי לתת כל כך הרבה לאנשים אחרים. כשאפסיק לשחק כדורסל כבר לא אוכל לתת את הדברים האלה. ילדים חולים שהיום רוצים שאני אבוא לבית חולים, בעתיד אני כבר לא אעניין אותם, וילדים שרוצים חיבוק או צריכים חיוך, אני כבר לא אעניין אותם. עכשיו זה הזמן שלנו לתת, לא רק על המגרש אלא גם מעבר".

אוהדי הפועל ירושלים. תחושה של משפחה (דני מרון)
אוהדי הפועל ירושלים. תחושה של משפחה (דני מרון)

לסיום, שאלות ותשובות מהירות.
מה התכונה החביבה עליך בך?
"נדיבות".


מה הפגם העיקרי בך?

"הייתי שמח אם הייתי מעז יותר".

גם במגרש?
"דיברתי על המגרש".


מהו אושר עבורך?

"בריאות".


גם במגרש.

"בטוח."

ליאור אליהו. אם הוא רק היה רוצה (לירון מולדובן)
ליאור אליהו. אם הוא רק היה רוצה (לירון מולדובן)

מה גורם לך לעצב?
"אני בן אדם מאוד מאוד רגיש. כשאתה שחקן כדורסל, אתה לפעמים חווה דברים לא נעימים מחוץ למגרש וכמו שאמרתי, הפועל ירושלים היוותה בשבילי כבן אדם תפקיד מאוד מאוד חשוב בסיפור הזה, ולצערי, נתקלתי בכל כך הרבה מקרים עצובים, של החיים האמיתיים, לא של החיים ה"מצחיקים" שאנחנו עוברים, זה גורם לי לעצב הכי גדול".

מה היית עושה אם לא היית כדורסלן?
"השאלה הזאת עלתה לי הרבה פעמים והתשובה שלי היא מאוד ברורה. הייתי מנסה להיות ביחידה הכי קרבית שאני יכול בצבא".

מה אתה הכי שונא אצל אנשים?
"סוציומטיות".

מה המילה האהובה עליך?
"לתת".

מה המילה השנואה עליך?
"שתי מילים, 'בלתי אפשרי'. אני לא מאמין בבלתי אפשרי".


אם קיים גן עדן, מה היית רוצה לשמוע את אלוהים אומר לך כשאתה נכנס בשערי גן עדן?

"שלא יהיו יותר ילדים חולים, שכולם יהיו בריאים, ושיהיה רק טוב בעולם הזה למרות שזה בלתי אפשרי, אבל לפחות שיעשה את המקסימום".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי