הכי גרוע שאפשר: דירוג הקמפיינים החלשים של הפועל ירושלים באירופה

דייסון, קינסי
דייסון, קינסי | אודי ציטיאט

התבוסה המחפירה בפורטוגל, האכזבה של קטש, ההדחה ההיסטורית מהיורוצ'אלנג' על ידי אמסטרדם ושיבק וההפסד הבלתי נשכח ברומניה. הכישלון הנוכחי הוא הגדול ביותר של האדומים בשנות האלפיים

(גודל טקסט)
הפועל ירושלים נכנעה הערב (רביעי) 79:66 לרג'יו אמיליה האיטלקית והודחה מהיורוקאפ מחזור אחד לפני סיום העונה. מדובר בכישלון הגדול ביותר של האדומים באירופה בשנות האלפיים ולפניכם דירוג הקמפיינים החלשים ביותר של הקבוצה באירופה.


5. הדחה בשלב הבתים הראשון של היול"ב קאפ – עונת 2004/5
מאמן: שרון דרוקר
מקום: שלישי (מתוך 6)
מאזן: שישה ניצחונות וארבעה הפסדים
הסבר: הפועל ירושלים הגיעה לעונה הזו עם התואר המחייב של האלופה המכהנת, כשכולם במועדון ידעו שההישג יהיה קשה לשחזור, אבל הציפיה הייתה לפחות לעלות לטופ 16. לפי הפורמט באותה שנה שתי הראשונות מכל הבית ושתי הקבוצות הטובות ביותר מהמקום השלישי מעפילות. לרוע המזל האדומים הוגרלו עם ולנסיה של איגור ראקוצ'ביץ' ו-וארזה החזקות.


הקבוצה של שרון דרוקר לא הצליחה להתגבר על העזיבה של כוכבי הזכייה – וויל סולומון, טונג'י אוואג'ובי וקלי מקארתי – והפסידה פעמיים לוולנסיה, הובסה בווארזה, חטפה השפלה ב-19 הפרש מקוולוז האלמונית מפורטוגל ואיבדה את הסיכויים עוד לפני המחזור האחרון.



דרוקר. הגרלה קשה והדחה מוקדמת (עדי אבישי)


4. הדחה בשלב הבתים הראשון של היורוקאפ – עונת 2011/12

מאמן: עודד קטש

מקום: שלישי (מתוך 4)

מאזן: ארבעה הפסדים ושני ניצחונות

הסבר: בעונתו השנייה במועדון ידע עודד קטש שרק הצלחה גדולה תשאיר אותו בתפקיד ותמחק את סטיגמת "לא יכול להצליח בקבוצות גדולות". ההגרלה לא הייתה פשוטה ועל שני הכרטיסים לשלב הבא התחרו ביחד עם האדומים גראבלין האיכותית מצרפת, בי סי דונייצק וציבונה זאגרב.


אחרי הפסד באוקראינה וניצחון מרשים על ציבונה, הירושלמים הובסו במלחה על ידי גראבלין והבינו שפערי הרמות גדולים. אחרי עוד תבוסה קשה בצרפת, האדומים אכזבו בבית מול דונייצק (האקס ראמל קרי הצטיין עם 19 נקודות) והניצחון על ציבונה במחזור הסיום היה לפרוטוקול בלבד. 

 


עודד קטש. לא הצליח למחוק את הסטיגמה בזמנו בבירה (עדי אבישי)


3. הדחה בשלב הבתים הראשון של היורוצ'אלנג' – עונת 2008/9

מאמן: גיא גודס

מקום: שלישי (מתוך 4)

מאזן: שלושה ניצחונות ושלושה הפסדים

הסבר: האדומים חלמו על עלייה ליורוקאפ, אבל הודחו על ידי קאזאן בקרב חסר סיכוי וירדו לראשונה בתולדותיהם ליורוצ'אלנג'. אמסטרדם של אריק שיבק, לאריסה היוונית ואולדנבורג הגרמנית ניצלו את מצב הרוח השפוף (ואת חוסר העניין) של גודס ושחקניו. שיבק ניצח במלחה בשתי נקודות והפסיד בהולנד בנקודה אחת ויצר יתרון פנימי, לאריסה הפסידה ביוון ולא הגיעה לישראל בשל מבצע "עופרת יצוקה" והכל התנקז למשחק במחזור האחרון מול אולדנבורג והאקס ריקי פולדינג, שכבר ניצחו את ירושלים במלחה. 


למרות סגל מרשים שכלל את טימי באוורס, עומאר סניד וטרוויס ווטסון, הקבוצה מהבירה הפסידה והודחה, וגם ראתה כמה אוהדים מקומיים חוגגים על חשבונה עם דגלי פלסטין.  הקמפיין הזה היה צריך להיות במקום הראשון, אבל בעקבות אי ההעפלה ליורוקאפ הרוח יצאה מהמפרשים של ירושלים והפוקוס עבר לליגה. לכן למרות הכישלון המביך במפעל השלישי בחשיבותו העונה הזו מדורגת במקום השלישי. 



גודס. מצב רוח שפוף במקביל למבצע "עופרת יצוקה" (אודי ציטיאט)


2. הדחה בשלב הבתים הראשון של היורוקאפ – עונת 2014/15

מאמן: דני פרנקו

מקום: שישי (מתוך 6)

מאזן: שמונה הפסדים ושני ניצחונות

הסבר: דני פרנקו הגיע עם ציפיות גדולות ובנה סגל מרשים שכלל את דונטה סמית', ברייסי רייט, דרווין קיצ'ן, ליאור אליהו ויותם הלפרין. המטרות היו גבוהות, וכך גם הקריסה הטוטאלית.


שני הפסדים לבאנביט ולריטאס וילנה החזקות עוד התקבלו בהבנה, אבל המבוכה הייתה בהפסדים הכפולים לוולגוגראד, שאומנה על ידי הבעלים הקפריזי שלה, ולפלוישט האלמונית מרומניה. את הקמפיין סיימה הפועל ירושלים עם שמונה הפסדים ושני ניצחונות על פרטיזן בלגרד שהייתה בעיצומה של קריסה כלכלית.  אורי אלון הבטיח אחרי הכישלון שהקבוצה תמנה ג'נרל מנג'ר ותבנה מערכת סקואטינג, בבירה עדיין מחכים לקיום ההבטחה. לפחות אותה עונה הסתיימה עם אליפות היסטורית בישראל.


 דונטה סמית' היה הכוכב בקבוצה עם מטרות ושאיפות שקרסה (דני מרון)


1. הדחה בשלב הבתים הראשון של היורוקאפ – עונת 2017/18

מאמן: פוטיס קציקאריס ומודי מאור

מקום: שישי (מתוך 6)

מאזן: שבעה הפסדים ושני ניצחונות

הסבר: עם סגל שנשאר אחרי ההגעה לחצי הגמר בעונה שעברה וחיזוק מרשים בדמותם של אלן אומיץ', אוסטין דיי ויוגב אוחיון, המטרה הכמעט מוצהרת הייתה להגיע הכי רחוק שאפשר כדי אולי להשיג את הכרטיס הנחשק ליורוליג בעונה הבאה.


העונה נפתחה עם תבוסה ב-14 הפרש ללייטקבליס האלמונית בשורותיה מככבים האחים בני ה-38 לבית לברינוביץ'. אחרי זה הגיעו הפסדים ביתיים לבודצ'נוסט, שמחזיקה אמריקאי אחד בלבד בסגל, ולבאיירן מינכן. במחזור הרביעי הגיע בשעה טובה הניצחון הראשון בשתי נקודות אחרי 40 דקות קשות לצפייה באמיליה מול רג'יו המקומית. אח"כ גלאטסראיי הגיעה לארנה ויצאה עם ניצחון ראשון בעונת 2017/18, משחק שלאחריו פוטר קציקאריס.


מודי מאור מונה למאמן והשיג ניצחון ביתי על לייטקבליס. האמונה התנפצה לה במהירות עם תבוסות קשות במונטנגרו ובמינכן והשיא הגיע בהפסד הביתי הערב לרג'יו אמיליה החלשה, שעוד חסרה את כוכבה הגדול. הכישלון בעונה הנוכחית הוא הגדול ביותר של הפועל ירושלים בשנות האלפיים בגלל הציפיות הגדולות, בגלל העובדה שאורי אלון כיוון את כל הזרקורים לאירופה, בגלל הסגל המרשים, בגלל הפיטורים של המאמן, השחרור השגוי של קרטיס ג'רלס, הבלאגן בחדר ההלבשה והתחושה שלראשונה בעידן החדש נראה שהקבוצה ירדה מהמסלול. 




 מודי מאור והשחקנים רגעים לאחר הדחתם. הקמפיין הגרוע ביותר (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי