נבחרת ישראל התבזתה והובסה 78:62 באסטוניה

נבחרת ישראל
נבחרת ישראל | אודי ציטיאט

רבע רביעי אומלל בו קלעה הנבחרת תשע נקודות עלה לה בהפסד מביש מול יריבה חלשה. המקום בשלב הבא טרם הובטח. כהן הוביל עם 12 נקודות. קטש: "הרבה דברים לא עבדו". לימונד: "חטפנו סלים קלים"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל התבזתה הערב (ראשון) בטאלין, כשהובסה 78:62 מול אסטוניה וספגה את הפסדה השני בקמפיין מוקדמות אליפות העולם. כעת, לחבורה של עודד קטש מאזן 2:2 והיא יכולה להתנחם בעובדה ש"הצליחה" להפסיד בפחות מ-20 נקודות ולשמור על יתרון מול האסטונים בקרב על המקום השני בבית, ממנו ממשיכים לשלב הבא. יחד עם זאת, ניצחון היה מבטיח את העלייה לשלב הבא ואת המקום במוקדמות אליפות אירופה 2021.

הנבחרת בהובלת רביב לימונד הובילה 17:19 בסיום הרבע הראשון, אבל האסטונים פתחו את הרבע השני בריצת 2:12. המקומיים ברחו ל-28:37, אבל שלשה של יובל זומן הורידה את ישראל להפסקה בפיגור 37:33. ריצ'רד האוול ואבי שימול קבעו שוויון 37, אבל האסטונים שוב ברחו ליתרון שמונה. 43 שניות לסיום הרבע הוריד שון דוסון ל-56:53, אבל ההמשך היה כולו אסטוני.

ישראל לא הצליחה לייצר סל ברבע הרביעי בו קלעה תשע נקודות בלבד לעומת 22. האסטונים כבר הובילו 58:75, אבל נקודות של זוסמן וג'ייק כהן מנעו מההפרש לעלות מעל 20, התוצאה בה ניצחה ישראל במשחק הראשון בין השתיים. הנבחרת סיימה ערב אומלל בו איבדה 17 כדורים, הובסה בריבאונד וקלעה רק 20 סלי שדה.

ג'ייק כהן הוביל עם 12 ולימונד הוסיף 10. מלבדם, אף שחקן לא קלע בדו ספרתי. גל מקל סיים עם שמונה נקודות, שמונה ריבאונדים וארבעה אסיסטים. סטן אולמרה (16) וינאר טאלטס (15) הובילו את האסטונים שגם הם במאזן 2:2. המשחק הבא של ישראל יהיה מול יוון ב-29 ביוני. שלושה ימים לאחר מכן תתארח הנבחרת אצל בריטניה במשחק האחרון של השלב הראשון ותקווה לסיים במקום השני בבית.


מנקודות האור. גל מקל (אודי ציטיאט)

קטש: "הרבה דברים לא עבדו"
עודד קטש סיכם: "הרבה דברים לא עבדו. אסטוניה משחקים מאוד שונה, המון תנועה עם חמישה שחקנים שיכולים לקלוע מבחוץ. היינו מאוד מוכנים לעניין הזה ובמשחק הראשון הגבנו טוב. הם היו יותר אגרסיביים מאיתנו. יותר מדי שחקנים לא נכנסו טוב למשחק. לא הצלחנו להגיע למקומות שאנחנו רוצים בהתקפה ולא היו לנו יותר מדי קליעות פנויות. המשחק היה בקצב מהיר והיה קשה לשחקנים להישאר יותר מ-4-5 דקות רצוף בגלל האינטנסיביות. התוצאה של המשחק הראשון גרמה לאנשים לחשוב שיהיה משחק קל. אסטוניה טובה, אבל עדיין אני חושב שהתקפית היינו צריכים למצוא את הקצב שלנו. ניסינו הרבה הרכבים וזה לא עבד".

אבי בן שימול: "לא הצלחנו לעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו. יש עוד זמן עד הפעם הבא ונצטרך להתארגן מחדש. יש השפעות להכל – חוסר תיאום והזמן הקצר שאנחנו ביחד. לפעמים זה יכול להתחבר וכל תזוזה הכי קטנה יכולה להשפיע. היום זה לא עבד לטובתנו. נרים את הראש ונסתכל קדימה".

רביב לימונד: "לא נכנסנו טוב למשחק ובהמשך המשחק לא שיחקנו טוב, בעיקר בצד ההגנתי. נתנו להם לשלוט בריבאונד ההתקפה וחטפנו סלים קלים. הם הוציאו אותנו מהמשחק שלנו ומצד שני, זה די טבעי לתקופה קצרה שאנחנו מתאמנים ביחד. מקווה שנצליח להגשים את המטרה שהצבנו לעצמנו".


יותר מידי שחקנים לא נכנסו טוב למשחק. עודד קטש (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי