הגרלות קשות להפועל ת"א, חולון וירושלים בליגת האלופות

שחקני הפועל ירושלים
שחקני הפועל ירושלים | עדי אבישי

שלוש הקבוצות הישראליות ישתתפו במפעל של פיב"א בעונה הבאה, האדומים יצטרכו לעבור את שרלרואה הבלגית בסיבוב המוקדמות הראשון מתוך שלושה. קטש בבית 3 עם באמברג, נמבורק של אורן עמיאל והאלופה א.א.ק אתונה

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)
הגרלת שלב המוקדמות ושלב הבתים של ליגת האלופות בכדורסל נערכת בשעה זו, ומשתתפות בה שלוש קבוצות ישראליות: הפועל תל אביב תתחיל את דרכה בסיבוב המוקדמות הראשון ואילו הפועל חולון והפועל ירושלים יוגרלו ישירות לשלב הבתים, שכולל ארבעה בתים שבכל אחד שמונה קבוצות כאשר מכל בית מעפילות ארבע קבוצות אל שמינית הגמר. ההגבלה היחידה היא ששתי קבוצות מאותה מדינה לא יכולות להיות באותו בית.


הראשונה לגלות את היריבה שלה היתה הפועל תל אביב, שהוגרלה נגד שרלרואה. הקבוצה הבלגית סיימה במקום השלישי בליגה המקומית בעונה שעברה, והיא תפגוש את הקבוצה של דני פרנקו בדרייב אין ב-20.9, יממה לאחר יום כיפור. הגומלין יתקיים בבלגיה יומיים לאחר מכן. המועדון הבלגי, שהוקם בשנת 1989, משחק באולם בן 6300 מקומות וזכה עד היום ב10 אליפויות מקומיות וחמישה גביעים.


שלב המוקדמות יכלול שלושה סיבובים, ואם האדומים יעברו את שרלרואה הם יפגשו את המנצחת בין לסטר האנגלית לבאקן בירס הדנית. אם יצלחו גם את הסיבוב השני, הם יתמודדו לפני שלב הבתים נגד הקבוצה הספרדית מורסיה שהוגרלה ישירות לסיבוב האחרון. בשל היותה מדורגת, הפועל תארח את המפגש הראשון בהיכל שלמה בכל אחד מהסיבובים.


אוהדי הפועל תל אביב. יגיעו לאירופה? (עדי אבישי)
אוהדי הפועל תל אביב. יגיעו לאירופה? (עדי אבישי)


אם תצלח את שלושת שלבי המוקדמות, תוגרל הפועל תל אביב לבית מספר 1 יחד עם ריזן הגרמנית, באנביט הטורקית, אבלינו האיטלקית, לה מאן הצרפתית, ונטספילס הלטבית, אנוויל הפולנית ועולה נוספת מהמוקדמות.


הפועל ירושלים, שהוגרלה ישירות לשלב הבתים, נכנסה לבית מספר 3 יחד עם באמברג הגרמנית, נימבורק הצ'כית אותה מאמן אורן עמיאל הישראלי, א.א.ק אתונה מחזיקת התואר, פואנלברדה הספרדית, אסקישהיר הטורקית, דיז'ון הצרפתית ועולה מהמוקדמות. מאמן הקבוצה עודד קטש אמר על ההגרלה: "זו אולי ההגרלה הכי אטרקטיבית שיכולנו לקבל. שתיים מהמועמדות המרכזיות לזכייה נמצאות איתנו באותו הבית. זה מבטיח לקהל בארנה חוויה נהדרת. מצד שני מדובר בבית לא פשוט בכלל. המטרה שלנו היא כמובן לעלות מהבית ולהגיע לשלבים המתקדמים במפעל, אבל כדי להעריך את יחסי הכוחות באופן יותר מציאותי נצטרך להמתין עד לתחילת העונה ולראות את הסגלים הסופיים, כאשר גם הסגל שלנו עדיין לא הושלם כמובן"


#YallaHapoelpic.twitter.com/0s4jyhPyIO

— Hapoel Jerusalem B.C (@JerusalemBasket) July 11, 2018


גם הפועל חולון ישירות לשלב הבתים והיא קיבלה את בית מספר 2 יחד עם ונציה האיטלקית, פאוק סלוניקי היוונית, טנריפה הספרדית, בון הגרמנית, אופבה הצ'כית ושתי עולות מהמוקדמות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי