לבשל ניצחון: 67:72 ענק לנס ציונה על סודארטליה

דקוואן קוק
דקוואן קוק | FIBA

במשחק הראשון אי פעם של המועדון במסגרת אירופית, הכתומים היו בפיגור ברוב שלבי המשחק אך התעלות של קוק בשתי הדקות האחרונות שינו את התמונה על חשבון הקבוצה השוודית

(גודל טקסט)

לא משנה מה הייתה התוצאה, בכל מקרה, נעשתה היום (שישי) היסטוריה מבחינת הכדורסל הישראלי בלב המושבה כשנס ציונה אירחה משחק אירופאי לראשונה אי פעם. לפרקים, חוסר הניסיון הורגש בחוסר היכולת לשמור על יתרון, אך בסך הכל מדובר בבכורה מדהימה. מייקל גלדנס הראה כי הוא רכש טוב לליגה, בעיקר בצד ההגנתי, אך דרוש שיפור בהתקפה, דקוואן קוק לקח אחריות, תוצאת הסיום אומנם אומרת שבגומלין הכתומים יעבדו קשה, אך הניצחון 67:72 על סודארטיליה במוקדמות היורופ קאפ הוא החשוב.

מהלך המשחק
רבע ראשון: השוודים קלעו ראשונים אך טל דן הוא זה שהתכבד בשתי הנקודות הראשונות אי פעם של נס ציונה באירופה. עם שתי שלשות השוודים רצו ל-4:10 כעבור 3 דקות, אבל סולומון החזיר את המקומיים למשחק. האורחים רצו שוב ליתרון שבע, אבל שני מהלכים רצופים של סל ועבירה של דואו השוו את התוצאה. בהתקפה האחרונה ברבע איבוד כדור כתום גרם לגולן גוט להקריב עבירה והשוודים ניצלו זאת כדי לרדת ביתרון 16:21 להפסקה שבין הרבעים.

רבע שני: נס ציונה לא הגיעה לפתיחת הרבע השני, איבדה כדורים ולא הצליחה לייצר נקודות בשלוש הדקות הראשונות. למזלה, גם סודארטליה לא הייתה מרוכזת ולא ייצרה פער בלתי מחיק. בראון רמירז החזיר את הצבע ללחיים עם שלשה ראשונה של נס ציונה באירופה, ועוד שתי נקודות של דן הכניסו את הקהל לטירוף. שתי שלשות רצופות של האורחים שוב העלו את השוודים ל-21:29, חטיפת כדור של גארסיה וזה כבר 10 לאורחים. שוב דואו, שוב עם סל ועבירה, הוריד לפיגור 3 בלבד, שתי דקות לסיום המחצית. דקוואן קוק השווה את התוצאה בשלשה נהדרת, גולן גוט שם את נס ציונה ביתרון ראשון עם שלשה משלו, בראון רמירז חתם את המחצית עם שתיים משלו וסגר ריצת 0:15 בשתי הדקות האחרונות של המחצית, 31:36.

גולן גוט. היה חלק במהפך (FIBA)
גולן גוט. היה חלק במהפך (FIBA)

רבע שלישי: בדומה לרבע השני, גם לפתיחת הרבע השלישי נס ציונה לא הגיעה והשוודים פתחו בריצת 0:6. זילברשטיין ספג פאול טכני ואחרי 5 דקות השבדים חזרו ליתרון 38:41. נס ציונה מלחמה אבל לא הצליחה לחזור ליתרון, עד שקוק דייק בעוד שלשה והעלה אותה ל-47:48, וזו הייתה גם תוצאת הרבע.

רבע רביעי: הנדנדה נמשכה, אך השליטה הייתה בידיים הירוקות שלא איפשרו בשלב הזה ליתרון לחמוק מהן. מה ששינה את המומנטום לטובת נס ציונה הוא פאול בלתי ספורטיבי שרמירז סחט והיתרון חזר לנס ציונה 58:60, חמש דקות לסיום. אך שוב, היתרון חזר ליקוקים בתוך חצי דקה 60:62. הדרמה נמשכה ושלוש דקות לסיום רמירז העלה ל62:63 מקומי. התקפה לאחר מכן הקפטן טל דן ספג עבירה חמישית. קוק לקח אחריות בשתי הדקות האחרונות ושם את נס ציונה ביתרון 64:65, את הדקה האחרונה למשחק הוא פתח עם שתי נקודות שהעלו ל66:67. השוודים השוו מהקו וגלאדנס העלה ל67:69 27 שניות לסיום. שלשה ענקית של קוק העלתה ל67:72 מדהים שחתם את המשחק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי