יניב מזרחי: "נהיה בין ששת המועדונים הגדולים בארץ"

עירוני נס ציונה
עירוני נס ציונה | דני מרון

יו"ר הכתומים סיפר בראיון נרחב על ההשתתפות לראשונה באירופה: "הגדלנו את כוח האדם, הדרך של המועדון מדהימה" ההתנגדות לשביתה בעונה שעברה: "לא טוב לכדורסל" ומותו הטראגי של שחקן העבר האניקט: "אהבנו אותו"

(גודל טקסט)

 את יניב מזרחי אני מראיין כמה דקות אחרי הניצחון 67:72 על סודארטליה השבדית בשלב המוקדמות הראשון של היורוקאפ, במה שהיה כאמור משחקה האירופי הראשון אי פעם של הקבוצה. הוא לא מתבייש לסמן כבר עכשיו מטרות לעתיד: "אנחנו מאוד רוצים ופועלים שיהיה אולם חדש וגדול יותר לקבוצה. מיקום ותקציב יש ועכשיו אנחנו מחכים לקולה של שרת הספורט שתאשר את העניין, אחרי הרבה שנים שאנחנו מחכים לזה. כרגע אנחנו נלחמים כדי להיות בין עשרת המועדונים הגדולים בארץ, גם מבחינת נוער וגם מבחינת בוגרים, עם אולם של 3,000 מקומות אני חושב שנהיה בשישייה הראשונה".

מעבר לעיסוק בכדורסל, יניב מזרחי הוא דמות מוכרת מאוד בעיר הקטנה, גם בזכות היותו בנו של סגן ראש העיר, ובעצמו עסוק בעשייה ציבורית בהתנדבות מלאה. את ההחלטה על ההשתתפות לראשונה בהיסטוריה במפעל אירופאי הוא לא קיבל בין לילה: "רק אחרי שידענו והבנו שיהיה תקציב נרשמנו לאירופה. גילינו שההשתתפות באירופה היא פרוצדורה מטורפת, אפילו שהכנו לעצמנו רשימה של דברים שצריך לעשות – זה עדיין הפתיע אותנו. זה מטורף. למשל, הגדלנו את כמות כוח האדם במועדון ב-20 איש רק בשביל המשחק הזה. יש לנו מתנדבת שמיד אחרי המשחק לוקחת את השופטים לסיור בירושלים לפי בקשתם. רק ברגע שהבנו שיש לנו את המשאבים, החלטנו באופן סופי שאנחנו נכנסים להרפתקה הזו".


מי עובד הכי קשה בעקבות ההחלטה?

"כולם. כל מי שנמצא סביב המועדון. אבל אני הכי שמח מזה שראיתי את האוהדים שמתנדבים לעזור ולא רק שלא מקבלים על זה כסף אלא אפילו מוציאים לא מעט והם עושים את זה באהבה. מעבר לתוצאות על המגרש, שהן חשובות, הדרך של המועדון היא מדהימה. זה כמו תינוק שגדל וגדל ואני מקווה שנגיע ליום בו התינוק הזה הופך למבוגר ונלחם על כל התארים".

בוא נחזור לעונה שעברה. מבחינה מקצועית הצלחתם אפילו יותר ממה שציפיתם?
"העונה התחילה מאוד צולעת, אבל הסוף היה מאוד כיפי ועוצמתי, לאו דווקא מעל הציפיות. חד משמעית מי שעשה את השינוי לטובה הוא קאליף וואייט".

מה דעתך על השביתה שכמעט סיימה את העונה?
"אני הייתי בתוך המשא ומתן לכל אורך הדרך והייתי נגדה כי אני לא חושב שהיא הייתה טובה לכדורסל או לכדורסלן הישראלי. יש מחלוקת מאוד קשה בין הצדדים שאני לא רואה איך היא נפתרת. השביתה פגעה בכדורסל הישראלי ואני שמח שלפחות העונה הגיעה לסיומה, כי המצב לא היה רחוק מכך שהיא הייתה מסתיימת מחזור לסיום הליגה הסדירה".

מאז חזרת המועדון למרכז הבמה, שני השמות הבלתי נפרדים מהווית הקבוצה הם הקפטן טל דן (גדל במועדון ומשחק בו עונה תשיעית ברציפות) והמאמן נדב זילברשטיין ("ללא ספק הם שני הסמלים של עירוני נס ציונה"). על ההמשכיות אומר מזרחי: "זה לא מקרה, זה חלק מדרך. אני מאמין בהמשכיות. בימים הקשים הכי קל לפטר את המאמן ולעשות שינוי, אבל אם אתה מאמין במישהו אני חושב שזה מצליח ועד עכשיו זה מוכיח את עצמו. טפו, טפו, טפו". העונה הנוכחית היא העשירית, כמעט ברציפות, של המאמן בקבוצה.


"מאמינים בהמשכיות" טל דן (אודי ציטיאט) 

ובכל זאת, ב-2015 פיטרת אותו אחרי פתיחת עונה חלשה. זה יכול לקרות שוב?
"פיטורים זה דבר שלפעמים יכול לעזור ולזעזע – אבל לא בכל מחיר. אם רואים שיש סיטואציה שאי אפשר להשתלט עליה, אז אולי זה יכול לעזור. אני מאמין ומקווה שאנחנו לא נחזור לזה, אבל העתיד ידבר, אף פעם אי אפשר לדעת. אני רק יכול להגיד שמהסיטואציה ההיא גם אני למדתי".

איך תהיה ההתמודדות בשתי מסגרות?
"אם נגיע לשלב הבתים של היורופקאפ יחזרו לנו השחקנים הפצועים ויהיה לנו יותר קל. בנוסף, שחקנים שהיו במהלך ההכנה בנבחרות ישתלבו עד אז יותר טוב. אני מאוד מאמין בשתי מסגרות כי בסופו של דבר שחקנים רוצים לשחק, קהל רוצה לראות ואימון זה לא כמו משחק".

כיו"ר המועדון, מה אתה מעדיף, הצלחה באירופה או בליגה?
"הליגה היא מעל הכל, אנחנו יודעים איפה אנחנו חיים. ההרשמה באירופה הגיעה כדי לבסס את מעמד המועדון – כלפי חוץ וכלפי פנים, אבל קודם כל הליגה".

אחד הדברים שהעיבו על מצב הרוח במועדון במהלך הקיץ הוא האירוע בו היה מעורב שחקן העבר של הקבוצה, טיילר האניקט, במהלכו התבצר בביתו בארה"ב הברית עם נשק ובסופו של דבר נורה למוות על ידי כוחות המשטרה.

איך האירוע הזה השפיע עליך ועל המועדון?
"ביום שזה קרה כל מי שסובב את המועדון קיבל את זה בעצב רב. מאוד אהבנו את טיילר, תמיד הסתכלנו אליו בהערצה כי הוא היה מבקר אותנו כל קיץ ושומר איתנו על קשר. ראינו אחר כך גם את הסרטון שמשטרת ארה"ב פירסמה וזה לא הסתדר לנו עם האישיות שלו. אין לי איך להסביר את האירוע הזה. גם אם הייתי שם לידו לא הייתי יכול להאמין לזה".


"אהבנו את טיילור". האניקט (אתר היורוליג)

לסיום, למרות שאתה נמצא בנוף הכדורסל כבר הרבה שנים, עדיין לא כולם מכירים אותך. אז מי אתה, יניב מזרחי?
מזרחי מחייך, משתהה ונראה מעט נבוך ולבסוף אומר: "יניב מזרחי הוא אוהד כדורסל".

עירוני נס ציונה נחתה אתמול בשעות הערב בשבדיה לקראת משחק הגומלין שייערך הערב (20:00) מול סודארטליה. הקבוצה יכולה להרשות לעצמה הפסד של עד ארבע נקודות על מנת לעבור לסיבוב המוקדמות השני שם כבר מחכה לה קלוז' נפוקה הרומנית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי