מעצמה אירופית: נס ציונה הביסה 78:91 את קלוז' נפוקה

טל דן
טל דן | דני מרון

הכתומים ממשיכים לעשות חיל במוקמות היורופ קאפ, הפעם עם ניצחון בסיבוב השני של המוקדמות שקירב אותם לשלב הבתים. כריס דואו הוביל עם 26 נקודות, טל דן נתן ערב ענק עם 23 נקודות ו-10 ריבאונדים

(גודל טקסט)

זוהי ההשתתפות הראשונה אי פעם של עירוני נס ציונה במפעל אירופי, אבל לא נראה שחוסר הניסיון משפיע עליה. הקבוצה מהשפלה רשמה הערב (רביעי) עוד הישג כשניצחה 78:91 את קלוז' נפוקה בסיבוב השני של מוקדמות היורופקאפ. בשבוע הבא תצא נס ציונה לגומלין ברומניה, כשכל תוצאה מלבד הפסד בהפרש של 14 נקודות ומעלה תשלח אותה לשלב הבתים של המפעל.

מהלך המשחק
רבע ראשון: המשחק נפתח בהגנה טובה של שתי הקבוצות. האורחים קלעו ראשונים, אך כמו בשני המשחקים הקודמים באירופה גם הפעם טל דן היה הראשון מנס ציונה לקלוע והשווה. שלוש דקות מפתיחת המשחק הוא גם העלה את המקומיים ליתרון ראשון, 4:6. דן המשיך ללהוט ובזכות אסיסט של בראון הקפיץ את נס ציונה ל4:10 חמש דקות מהפתיחה. רפיון הגנתי החזיר את הרומנים למרחק נגיעה 14:16 וג'ראלד לי עלה להופעת בכורה מול הקהל הביתי. נס ציונה שמרה על היתרון אך לא הצליחה לברוח, חטיפה וסל של גולן גוט סיימו את הרבע הראשון ב-18:25 כתום.

רבע שני: נס ציונה המשיכה בקצב הטוב ושלשה גדולה של כריס דואו דקה וחצי מפתיחת הרבע הכריחה את המאמן האורח לקחת פסק זמן ראשון. שליטה של גלאדנס מתחת לסלים שמרה על היתרון ושתי הטבעות רצופות שלו העלו את המקומיים ל-28:40 שש דקות לסיום המחצית. בראון להט ועוד אסיסט נהדר שלו לגלאדנס העלה את נס ציונה ל-37:50 שלוש דקות לסיום המחצית. עוד שתי נקודות של דן בסיום שעון ה-24 סיימו מחצית נהדרת למקומיים- 39:54.

כריס דואו. ניצחון ענק של נס ציונה (דני מרון)
כריס דואו. ניצחון ענק של נס ציונה (דני מרון)

רבע שלישי: הרבע נפתח בצורה מגומגמת מצד שתי הקבוצות, עד ששלשה נוספת של דואו הכניסה את הקהל לטירוף והעלתה את נס ציונה ל44:61. נס ציונה נרגעה והאורחים ניצלו זאת כדי לצמצם ל63:51 שלוש דקות לסיום הרבע. טל דן העיר את הקהל עם ארבע נקודות רצופות. נס ציונה שמרה על היתרון וירדה בסיום הרבע עם 56:71 מבטיח.

רבע רביעי: נס ציונה נרגעה והרומנים ניצלו זאת לנקודות קלות ולצמצום ההפרש עד 69:80 שלוש דקות לסיום. מי אם לא טל דן ידע לשמור על הריכוז, לקלוע ולסחוט עבירת תוקף כדי להרגיע את קבוצתו, עוד שתי נקודות שלו העלו את נס ציונה חזרה ל16 הפרש 69:85. הדקה האחרונה נפתחה עם עוד סל ועבירה של ג'ראלד לי 76:91. בסיום 78:91.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי