הפועל ירושלים הביסה 70:97 את לייטקבליס בחוץ

ג'ייקובן בראון
ג'ייקובן בראון | FIBA

חבורתו של עודד קטש שמה את שני ההפסדים האחרונים מאחוריה עם תצוגת כדורסל נפלאה במשחק החוץ בליטא במחזור התשיעי של ליגת האלופות. פלדין (19 נק') ובלאט (16 נק' ו-8 אסיסטים) הצטיינו

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים הגיעה אל משחק ליגת האלופות הערב (שלישי) כשהיא במומנטום שלילי אחרי צמד המשחקים המאכזב נגד א.א.ק אתונה ומכבי תל אביב. אבל קבוצתו של עודד קטש התכוננה למשחק בליטא כמו שצריך והביסה 70:97 את לייטקבליס במחזור התשיעי של המפעל האירופי.

לקבוצה הישראלית לא נכנסה למשחק בפתיחה והקבוצה הליטאית הגיעה ליתרון שמונה מהיר, אך מיד לאחר מכן הפועל ירושלים חזרה לשוויון מהיר ומשם גם עלתה ליתרון דו ספרתי ברבע השני. במחצית השנייה ההפרש המשיך לצמוח ולייטקבליס נראתה חסרת רעיונות עם אחוזים נמוכים במיוחד מחוץ לקשת אך כל המחמאות מגיעות להפועל ירושלים שנראתה נהדר לאורך כל המשחק ולא הורידה את הקצב עד הסיום.

הפועל הניצחון של הפועל ירושלים העלה אותה באופן זמני אל המקום הראשון בבית עד למשחק של א.א.ק אתונה מחר נגד נימבורק, אך גם אם הקבוצה היוונית תפסיד, היא תשוב אל המקום הראשון בשל הפרש פנימי המוצלח יותר של אתונה בשני המשחקים.


טיישון תומאס (FIBA)

רבע ראשון
הקבוצה הליטאית הייתה הדומיננטית בתחילת הרבע ואחרי ארבע דקות היא עלתה ליתרון של 6:13. אך הפועל ירושלים חזרה לעצמה בזכות דשון באטלר, אמארה סטודאייר וג'יימס פלדין שהובילו ריצה של 4:15 שהעלו את קבוצתו של עודד קטש לפלוס ארבע. ליאור אליהו ויוגב אוחיון תרמו עוד ארבע נקודות לקראת סיום הרבע, אך ג'אמאר ווילסון קבר שלשה על הבאזר וקבע את תוצאת הרבע, שוויון 26:26.

רבע שני
הרבע נפתח עם שלשה של פלדין שהחזיר פעם נוספת את היתרון לירושלים. סטודמאייר הוסיף עוד חמש נקודות לצד עוד ארבע משותפות של אוואנס ופלדין העלו לראשונה ליתרון דו ספרתי, 28:38 לאורחים. ג'ייקובן בראון מצא את אוואנס באלי-הופ בסיום הרבע שחתם מחצית גדולה של הקבוצה הישראלית שהסתיימה בתוצאה 41:56 לטובת הפועל ירושלים.


אמארה סטודמאייר (FIBA)

רבע שלישי
הפועל ירושלים הייתה הקבוצה הדומיננטית על הפרקט גם ברבע השלישי ואחרי שלוש דקות ג'יימס פלדין קלע שלשה שהעלתה את הקבוצה הישראלית לראשונה במשחק ליתרון של 20 נקודות. לאחר מכן הקצב הקליעות מעט נרגע אך חבורתו של עודד קטש שמרה על ההפרש הגבוה. דקה לסיום תמיר בלאט קלע את השלשה הרביעית במשחק ומיד לאחריה תומאס הוסיף דאנק שהעלה את ירושלים ליתרון של 25 נקודות. הרבע הסתיים בתוצאה 57:80 להפועל ירושלים.

רבע רביעי
הרבע האחרון התנהל כגארבג' טיים. ג'ו לואל אקויל נכנס לדקות ראשונות במשחק שבהן קלע שש נקודות. ירושלים עלתה ליתרון שיא של 28 נקודות והביסיה את לייטקבליס בליטא 70:97.

קלעו להפועל ירושלים: ג'יימס פלדין 19, תמיר בלאט 16, טיישון תומאס 16, אמארה סטודמאייר 9, ג'וש אוונס וג'ייקובן בראון 8 כ"א, ג'ו לואל-אקול 6, דשון באטלר 5, יוגב אוחיון ואלכס צ'וברביץ' 4 כ"א, ליאור אליהו 2.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי