קריית גת נכנעה ברעננה, רחובות וב"ש לא עוצרות

מכבי קריית גת
מכבי קריית גת | צילום: מנהלת ליגת העל

ברק פלג הנחיל הפסד שני רצוף לדרומיים שמאבדים גובה, לעומת זאת חבורת הצמרת המשיכה לדהור. המוליכה גברה על עפולה, יבנה הכניעה את מגדל העמק מהתחתית לאחר הארכה

(גודל טקסט)
המחזור ה-16 בליגה הלאומית בכדורסל נערך הערב (שלישי) ובמוקד ניצחונותיהן של מכבי רחובות, הפועל גליל עליון ואליצור קריית אתא. גם הפועל באר שבע רשמה ניצחון חמישי ברצף ונצמדה לצמרת הגבוהה, בעוד מכבי קריית גת הפסידה ברעננה ובתחתית מגדל העמק ועפולה אחרי הפסדים נותרו לנעול את הטבלה.


הפועל באר שבע – הפועל כפר סבא 64:77

האדומים של יניב בורגר עם ניצחון חמישי ברציפות. האורחים נכנעו ליום נהדר של אור סלומון ואנדל קומברבאץ' בדרך ליתרון מבטיח כבר ברבע השלישי. הפועל כפ"ס ניסתה לחזור למשחק ברבע האחרון, אבל זה היה מאוחר מדי. הירוקים עם הפסד שקוטע רצף ניצחונות.

 


מכבי רחובות – הפועל עפולה 79:84

ניצחון גדול למכבי רחובות שהופיעה הערב עם זר אחד בגלל פציעה של אלונזו קולמן. למזלה של מכבי רחובות יש לה את מרכוס רלפורד שקלע 12 נקודות ברבע האחרון ו-27 במשחק כולל שלשת קלאץ' אדירה שקבעה את תוצאת הסיום. האורחים עם הפסד צמוד נוסף עדיין מתחת לקו האדום, מנגד רחובות שומרת על המקום הראשון לפני המשחק בשבוע הבא נגד קרית גת.


עירוני רעננה – מכבי קריית גת 72:87

ניצחון חשוב לברק פלג, שמנחיל לראשונה העונה הפסד שני ברציפות למכבי קריית גת שמאבדת גובה בצמרת. המשחק היה חם וצמוד כל אורכו, ברבע השלישי נמרוד טישמן ספג עבירה בלתי ספורטיבית ולאחר מכן קדריק מייז הורחק בעבירה טכנית שנייה. יחד עם זאת, קריית גת נשארה במשחק וירדה לרבע האחרון בפיגור 58:63. ריצת 4-22 של הביתיים ברבע האחרון בראשות מייקל בריסקר (24 נקודות) סגרה את הסיפור והעניקה לרעננה ניצחון חשוב במאבק הכניסה לפלייאוף.


הפועל חיפה – מכבי הוד השרון 63:85

אם הצרות של מכבי הוד השרון לא מספיקות, אז הערב הן גדלו עם הפסד ברוממה ופציעה של ג'ורדן וושינגטון שפונה לבית החולים עם חשש לשבר. במחצית הלוח הראה 36:36, אך ברבע השלישי האורחים לא יכלו ללא זר וללא שי בסיס הפצוע ונכנעו להפועל חיפה. האדומים, מצידם, עם צעד חשוב בדרך לפלייאוף וניצחון שקוטע רצף הפסדים ותקופה רעה. קרי קרטר בלט עם 22 נקודות, תומר בר אבן הוסיף 15 נקודות ו-11 ריבאונדים.


אליצור יבנה – הפועל מגדל העמק/יזרעאל 104:106

שתי הקבוצות היו צמודות האחת לשנייה כמעט לכל אורך המשחק ובסופו של דבר הכל התנקז לרגעי הסיום. דווין וויט קבע 90:90 דקה לסיום, וגם החמיץ הזדמנות לנצח את המשחק שנכנס להארכה. בחמש הדקות הנוספות קיבלנו המשך למה שהיה בזמן החוקי – נטע סגל צימק מהקו ל-103:104 שמונה שניות לסיום. אופק מלכה נשלח אל הקו ועמד בלחץ. יבנה עשתה עבירה על ארד הררי שקלע את הראשונה והחטיא את השנייה בכוונה, אך מגדל העמק לא הצליחה לייצר מצב זריקה ושוב הפסידה במשחק צמוד. אליצור יבנה עם ניצחון חשוב במאבקי הפלייאוף, מנגד מגדל העמק שקועה במקום האחרון.


מכבי קריית מוצקין – מכבי קריית אתא 90:71

ניצחון נוסף לקריית אתא, שקוטעת לרועי פרל רצף של שלושה ניצחונות ומנחילה לו הפסד בכורה. האורחים נקלעו לפיגור 1:14 בפתיחה בזכות יכולת טובה של קנט הול, אך בהמשך הביאו את האיכויות שלהם לידי ביטוי כשדניאל דנינו קולע במחצית 20 נקודות. ברבע השלישי הבריחה של אתא הקנתה להם יתרון של 20 נקודות וזה הבטיח ניצחון בדרבי. רודני אלכסנדר שקע 15 נקודות יעבור בהמשך השבוע ניתוח במיניסקוס וייעדר תקופה.


הפועל רמת גן/גבעתיים – הפועל גליל עליון 77:70

מה לא נאמר העונה על גליל עליון? הקבוצה של אבישי גורדון עם ניצחון חוץ נוסף, ממשיכה לקבע את מעמדה בצמרת. שתי הקבוצות הציגו משחק לחימה עם לא מעט לחץ ומתח. ראשד מאדן הנהדר (34 נקודות) התחרה בקורטני פלס (33 נקודות), אך מה שהכריע את המשחק זה עבירה טכנית למתן חרוש כדקה וחצי לסיום. הצפוניים ניצלו זאת עד תום ועם 13 נקודות בדקה וחצי חוזרים הביתה מחייכים ומרוצים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי