יותר מג'ורדן: לברון ג'יימס שובר את כל השיאים

לברון ג'יימס
לברון ג'יימס | AFP

גמר מזרח שביעי ברציפות, 36 נק' בממוצע בחצי, ויותר ניצחונות בסדרות מ'אלוהי' הכדורסל. גם דרוזן הודה: "היינו מנצחים אם הוא היה בצד שלנו"

(גודל טקסט)
קליבלנד קאבלירס עלתה הלילה (בין ראשון לשני) לגמר המזרח עם 102:109 שחתם סוויפ על טורונטו בחצי הגמר. את עיקר תשומת הלב כמובן ריכז כוכב האלופה לברון ג'יימס.

 

"זה מתגמל כאשר אתה מתקדם לשלב הבא", אמר לברון שקלע 35 נקודות, הוריד 9 ריבאונדים ומסר 6 אסיסטים. "אני חלק מקבוצה שעלתה שוב לגמר לגמר המזרח. זו תהיה הפעם התשיעית שלי ב-14 השנים האחרונות, אני אזכור את המספרים האלה. העובדה שאנחנו משחקים את הכדורסל הטוב ביותר שלנו העונה דווקא בפוסט סיזן גורמת לנו לדעת שאנחנו עומדים באתגר".


 

גם מאמן טורונטו דוויין קייסי הודה: "כשלברון קולע באחוזים כאלה ל-3 קשה לעצור אותם. נדרש מאיתנו מאמץ אדיר כדי לעשות את זה". כוכב הראפטורס סיכם בעצב: "היינו מנצחים אם היה לנו את לברון ג'יימס בקבוצה".

 

כשכוכב קליבלנד נשאל את מי הוא מעדיף לקבל בגמר, את בוסטון או את וושינגטון, ענה: "זה לא משנה לי. אני נרגש שנוכל להופיע בגמר ולנסות להגיע לגמר הגדול". ג'יימס שיחק 46 דק' על אף שהמאמן טיירון לו רצה להוריד אותו לספסל ולתת לו מנוחה, אבל המלך סירב מתוך רצון לגמור את הסדרה כבר אחרי ארבעה משחקים.




לברון ג'יימס. בלתי ניתן לעצירה. צילום: AFP

 

מספרים

7 – לברון ישתתף בגמר המזרח פעם שביעית ברציפות, הישג שאף שחקן לא רשם ב-50 השנים האחרונות

 

8 – קליבלנד הפכה לקבוצה הראשונה שפתחה את הפלייאוף עם שמונה ניצחונות רצופים בעונה שאחרי זכייה באליפות

 

9 – לברון עלה לגמר האזורי בפעם התשיעית ב-14 השנים האחרונות

 

9 – קליבלנד ניצחה בכל תשע הפעמים בהם הובילה 0:3 בסדרה

 

11 – 11 ניצחונות פלייאוף רצופים לקאבס, בהם העמיד לברון ממוצעים של 34.9 נק', 9.7 ריבאונדים ו-7.8 אסיסטים

 

17 – קייל קורבר העמיד שיא קריירה כשקלע 17 נק' ברבע אחד

 

31 – זו הסדרה ה-31 אותה לברון מנצח בקריירה (לשם השוואה, מייקל ג'ורדן ניצח 30 סדרות)

 

35 – לברון לא ירד מ-35 נק' בסדרה מול טורונטו וסיים עם ממוצע של 36 נק' ב-57 אחוזים מהשדה ו-48 אחוזים ל-3 עם 8.3 ריבאונדים, 5.3 אסיסטים ו -1.3 חטיפות.

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי