סגן משנה: האנשים שיעשו את ההבדל בקרב על הטבעת

תומפסון
תומפסון | AFP

סמית' ושאמפרט יסייעו בהגנה וידייקו בהתקפה, קורבר יוסיף ניסיון ומהעבר השני תומפסון הפך שולי אבל יכול לגנוב את כל הקופה. ומה עם אנדרה איגודלה? הצוות המסייע מוכן לפעולה

(גודל טקסט)

סדרת גמר ה-NBA שתיפתח הלילה (בין חמישי לשישי, 04:00) תפגיש בפעם הראשונה בהיסטוריה של הליגה הטובה בעולם את אותן שתי קבוצות בפעם השלישית ברציפות.

קליבלנד וגולדן סטייט מכירות היטב אחת את השנייה. חמישה מששת השחקנים הבכירים של הווריירס היו שם גם בסדרה ב-2015 מול קליבלנד של דייויד בלאט. שבעה משחקני הקאבלירס גם היו שם (קווין לאב לא שיחק בשל פציעה). המשחק הלילה יהיה המפגש ה-18 בין שתי האימפריות בשלוש העונות האחרונות כך שקשה יהיה להפתיע, ואת ההבדל יעשו דווקא האנשים שיבואו מאחור ויתעלו.

1. ג'יי. אר סמית' ואימן שאמפרט. שני הגארדים המוכשרים של קליבלנד סובלים מחוסר יציבות ובפלייאוף הנוכחי קולעים 6.6 ו-4.7 נקודות בהתאמה. השניים, שהגיעו באמצע עונתו הראשונה (בקדנציה השנייה) של לברון ג'יימס, עדיין חייבים לקבוצתם על אותה סדרת גמר ב-2015 בה היו צריכים להתעלות ולהיכנס לוואקום שהותירו קיירי אירווינג ולאב הפצועים. התרומה צריכה להתבטא בהגנה חזקה ובקליעות מדויקות מחוץ לקשת. מול חבורת הכוכבים מאוקלנד זה בדיוק הזמן לפרוע את השטרות.

כ
סמית' עם הכוכבים האמיתיים (AFP)

2. מייק בראון. בתקופתו כמאמן קליבלנד יצא לבראון בן ה-47 שם של לוזר, אחד שלא יכול לזכות בתארים. מאז שעזב ב-2010 את הקבוצה מאוהיו המנייה של המאמן צנחה, עד העונה. סטיב קר גייס אותו במקומו של לוק וולטון ובפלייאוף הוא הפך בלית ברירה למאמן הראשי בשל בעיות הבריאות של קר. עם מאזן של 0:12 בפלייאוף, בראון חייב לזכות באליפות כדי שהמילה לוזר שוב לא תוזכר ליד השם שלו. קר יהיה שם כדי לתמוך בחדר ההלבשה במחצית.

3. קייל קורבר. לברון אוהב את שחקני החיזוק שלצדו מנוסים, קרי רוח וקולעים טוב מחוץ לקשת. דרון וויליאמס (32, 50 אחוז ל-3 בפלייאוף), ריצ'רד ג'פרסון (36, 40 אחוז ל-3 בפלייאוף) וצ'אנינג פריי (34, 52 אחוז ל-3 בפלייאוף) הם דוגמאות טובות לכך. אך מעל כולם נמצא קורבר. הפורוורד בן ה-36 מגיע רעב לסדרת הגמר, כשהוא יודע שזו אולי ההזדמנות האחרונה שלו לזכות בטבעת האליפות. בפלייאוף הנוכחי הוא כבר שבר שיא אישי של 17 נקודות ברבע אחד. כמה רבעים כאלה מול ההגנה הנפלאה של גולדן סטייט יכולים לקרב אותו להגשמת החלום.


לברון אוהב אותו, קורבר (AFP)

4. קליי תומפסון. קצת קשה לקרוא לאחד הצלפים הכי קטלניים שראתה הליגה בשנים האחרונות שחקן משני, אבל ליד סטף קרי, קווין דוראנט ולברון ג'יימס, תומפסון קצת נמצא בצל. הגארד של הווריירס קלע ב-12 משחקי הפלייאוף עד כה 14.4 נקודות בלבד ב-36.4 אחוזים ל-3, לעומת 22.3 נקודות ב-41.4 אחוזים ל-3 בעונה הסדירה. כדי להחזיר לעצמה את האליפות, גולדן סטייט תצטרך התפוצצות התקפית של תומפסון לפחות בשני משחקים. זה מה שיכול לשבור את ההגנה של הקאבס.

5. אנדרה איגודלה. אי אפשר לדבר על אקס פקטור בלי להזכיר את איגודלה. ה-MVP של סדרת הגמר מ-2015 נחלש בפלייאוף הנוכחי בצורה משמעותית לעומת משחקי הפלייאוף בשתי העונות הקודמות. ב-2014/15 קלע 10.4 נקודות וב-2015/16 8.9, בעוד שהעונה צנח ל-6.5 בלבד. בשלוש השנים האחרונות הוכיח השחקן בן ה-33 שהוא אחד השומרים היחידים בליגה שיכול להקשות על לברון ועבודה טובה שלו בהגנה על כוכב קליבלנד תאפשר לקווין דוראנט לשמור כוחות להתקפה, אך תפוקה בצד השני של המגרש מצדו של כוכב פילדלפיה לשעבר יכולה להיות קריטית לא פחות ולעשות את ההבדל בין ניצחון להפסד בסדרה כולה.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי