האליפות קרובה מתמיד: 113:118 לגולדן סטייט בקליבלנד

קווין דוראנט וחבריו חוגגים
קווין דוראנט וחבריו חוגגים | AFP

משחק שיא של לברון ג'יימס (39 נקודות) וקיירי אירווינג (38 נק') לא הספיק, הווריירס כבר ב-0:3 מהדהד ויכולים בלילה שבין שישי לשבת להשיב את האליפות. 31 נקודות לדוראנט, 30 לתומפסון

(גודל טקסט)
ההיסטוריה מוכיחה שלחזור בסדרת גמר ה-NBA מ-3:0 פשוט אי אפשר, ואם קליבלנד קאבלירס הציגה הלילה (בין רביעי לחמישי) יכולת שיא שלא הספיקה כדי להכניע את גולדן סטייט ווריירס, נכנעה בעצמה 118:113, כבר ניתן להכריז שמדובר במשימה גדולה מדי על האלופה.


במשחק הבית הראשון של קליבלנד בסדרה היא הצליחה להיראות בעניינים, עצרה את הקצב של גולדן סטייט ווריירס ואף הוליכה בדקות הסיום, אלא שהלוחמים שוב הוכיחו את פערי הרמות גם ברמה הזו, עלו ל-0:3 בסדרה והם רחוקים כעת 48 דקות מהשבת התואר לאוקלנד. יתרה מכך, בלילה שבין שישי לשבת (04:00), אם תנצח גולדן סטייט, היא לא רק תזכה באליפות – אלא תעשה זאת במאזן המדהים 0:16 במשחקי הפלייאוף.




בשני המפגשים הראשונים ניצחו סטף קרי וחבריו ב-22 וב-19 הפרש בהתאמה, וגם ריצת 0:10 בסיום הרבע הראשון הלילה שידרה שאולי הסיפור ישוב על עצמו פעם נוספת – אבל לברון ג'יימס וקיירי אירווינג ביכולת מופלאה לא אפשרו לקבוצתם לספוג תבוסה נוספת וביכולת שיא דאגו שהמשחק יהיה צמוד לכל אורכו. קווין דוראנט סיים כקלע המוביל של המנצחת עם 31 נקודות, קליי תומפסון הוסיף 30 וסטף קרי 26 ו-13 כדורים חוזרים ו-6 אסיסטים. מנגד היה זה לברון ג'יימס שהיה חסר לו אסיסט לטריפל דאבל (39 נקודות, 11 ריבאונדים ו-9 אסיסטים) ואירווינג הוסיף 38 נקודות, ג'יי.אר סמית' קלע 16 נקודות (5 מ-10 לשלוש).


מאמן הקאבס טיירון לו פתח גם הלילה עם אותה החמישייה, כך שג'יי.אר סמית' שיחק לצד קיירי אירווינג, לברון ג'יימס, קווין לאב וטריסטן תומפסון, כשמולם ניצבו קליי תומפסון, סטף קרי, קווין דוראנט, דריימונד גרין וזאזה פאצ'וליה. לא פחות מ-9 שלשות קלעו האורחים רק ברבע הראשון, שיא חדש בסדרת הגמר, ארבע מהן היו של תומפסון, וללא לברון ג'יימס שירד למנוחה זה הסתיים ב-31:39 לצהובים-כחולים אחרי 12 דקות.



לברון ג'יימס כמעט לבדו השאיר את הקאבס במשחק (AFP)


קליבלנד חזרה למשחק בעיקר הודות ללברון ג'יימס שירד להפסקה עם 27 נקודות – השווה את שיאו למחצית בגמר ה-NBA – ונהנתה גם מהקצב שנחלש במעט לאחר רבע ראשון יוצא מן הכלל. לקראת סיום הרבע השני תומפסון וקרי כיוונו את הידית, שמרו על היתרון ובהפסקה התוצאה 61:67 לגולדן סטייט. המדהים הוא שמתוך 67 נקודות של האורחים אחראים דוראנט, קרי ותומפסון ל-51, ואילו לברון ואירווינג ל-44 מתוך 61 של קליבלנד.


המהפך הגיע ברבע השלישי, אז קליבלנד אף עלתה ליתרון ראשון בסדרת הגמר שלא ברבע הראשון. 40 השנים האחרונות מראות שגולדן סטייט במאזן של 12:0 כאשר היא מסיימת את הרבע השלישי בפיגור של 10 נקודות ומעלה במשחק פלייאוף, והסיטואציה כאמור השתנתה הלילה. קליבלנד ניצחה את הרבע בתוצאה 22:33 בניצוחו של אירווינג וירדה לרבע המכריע כשהיא ביתרון 89:94, אלא שהמילה האחרונה הייתה של האורחים.


Kevin Durant is the 3rd player in #NBA history to score at least 25 PTS in each of his first 8 games in the #NBAFinalspic.twitter.com/u5d7KvLe1k

— NBA.com/Stats (@nbastats) June 8, 2017

בפתיחת הרבע הרביעי ספג דריימונד גרין את העבירה החמישית שלו ואפשר לקליבלנד לשמור על הקצב והיתרון, עד שקווין דוראנט לקח אחריות ובמו ידיו בשלשה גדולה הוריד את הפער לשתי נקודות הפרש בלבד. אירווינג מן העבר השני בסל ועבירה שוב אפשר לקאבס לברוח והעלה את קבוצתו ל-102:108, אלא שקליי תומפסון שוב צלף מחוץ לקשת והשאיר את הלוחמים במשחק.


כדקה לסיום החלה הנדנדה –  דוראנט צימק ל-113:111, 45 שניות לסיום הוסיף שלשה שהפכה את הקערה על פיה וקבעה 113:114 ומן העבר השני אירווינג החטיא ניסיון לשלוש. דוראנט הוסיף שתי נקודות מהעונשין ובמהלך המכריע לברון ג'יימס נלחץ על ידי אנדרה איגואדלה כשנותרו 10.4 שניות לסיום, דרך על הקו ואפשר לגולדן סטייט לפתוח בחגיגות הניצחון. 113:118 ו-0:3 לגולדן סטייט בסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי