רמה מעל כולם: מספרי האליפות המרשימה של גולדן סטייט

גולדן סטייט אלופה
גולדן סטייט אלופה | AFP

מכונת הקליעה המשומנת, הפער העצום באסיסטים משאר הליגה, דריימונד גרין ירש את סטף קרי ואילו האחרון שיחק מעט, מה שלא הפריע לו להפציץ

(גודל טקסט)

בלי הרבה ספקות בדרך, גולדן סטייט זכתה באליפות ה-NBA אחרי ניצחון מרשים 1:4 בסדרת הגמר על קליבלנד. הווריירס המשיכו להציג גם העונה את הכדורסל שאפיין אותם מאז לקח סטיב קר את המושכות, ועם החיזוק של קווין דוראנט שהגיע בקיץ, הם באמת היו רמה מעל שאר הליגה. הנה מספרי האליפות.


3 – זוהי העונה השלישית ברציפות שגולדן סטייט מחזיקה בממוצע הנקודות הגבוה בליגה. המכונה ההתקפית מאוקלנד תפרה העונה 115.9 לערב.


43.1 – גם באחוזים מהשדה הובילו הלוחמים את הליגה, תוך שקלול של בחירת הזריקות היעילה ביותר. (1.33 נקודות על כל זריקה).


1 – מעבר להתקפה, גרמה גולדן סטייט ליריבותיה להזיע עם הגנה אדירה. קרי, דוראנט והחברים הורידו את יריבותיהן לאחוזי הקליעה הנמוכים שנרשמו העונה, וקבוצות קלעו נגדם מהשדה (כולל לשלוש) הכי מעט בליגה.


דוראנט. רמה מעל הליגה
דוראנט. רמה מעל הליגה (AFP)


14.8 – עוד נתון שמדגיש את הלחץ הצהוב הוא כמות איבודי הכדור שכפו הבחורים מאוקלנד על היריבות, הכי הרבה בליגה בצוותא עם וושינגטון.


5.1 – כמות האסיסטים הממוצעת המפרידה בין הווריירס הראשונים (30.4 למשחק) לדנבר שבמקום השני (25.3). לשם השוואה בין הנאגטס לטורונטו, המדורגת במקום השלושים והאחרון ב-NBA, מפרידים בסה"כ 6.8.


9.6 – גם בחטיפות כבשה גולדן סטייט את הפסגה, כמו גם בחסימות (6.8).


8 – סטף קרי מדורג שמיני בכמות נקודות בין קלעי הליגה העונה עם 1999 נקודות. הוא עשה את זה עם הכי מעט דקות מבין כל מדורגי הטופ 25 (33.4 למשחק).


2.03 – דריימונד גרין דאג ששנה שניה ברציפות יוכתר שחקן גולדן סטייט כמלך החטיפות. בשנה שעברה היה זה סטף קרי.


0:15 – עד להפסדם של הווריירס לקליבלנד במשחק מספר 4 בגמר, הם הספיקו לרשום את המאזן הטוב בהיסטוריה של איזשהו פלייאוף אמריקאי, לא רק כדורסל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי