רק עוד כוכב אחד: איזה חבר יצטרף ללברון וקליבלנד?‎

NBA
NBA | אתר רשמי

עקב אובדן האליפות לווריירס, קליבלנד תצטרך להתחמש בכוכב כדי להלחם בקרי ודוראנט. החברים של לברון מוזכרים, לאב עלול להיפרד או הימור על רכז חדש? מבט לעתיד

(גודל טקסט)

לברון ג'יימס וקליבלנד באמת האמינו שביכולתם לזכות באליפות, אבל גולדן סטייט פשוט היתה טובה מדי. קווין דוראנט עשה את ההבדל מסדרת הגמר אשתקד, ולברון יודע שכדי להוות איום משמעותי יותר הוא חייב להוסיף לצוות המסייע שלו עוד כוכב.


אחד המכשולים הגדולים בהרכבת קבוצות כוכבים ב-NBA הוא כסף, ותקרת השכר לא מאפשרת לקבוצות להשתולל ללא גבול. כעת יתחילו בקאבס לשבור את הראש בניסיון להבין איך לחזק את הקבוצה בצורה הכי חכמה.
 


11 שחקנים מחזיקים בחוזה לעונה הבאה אצל סגנית האלופה, ביניהם הטריו שכולל את המלך בצוותא עם קיירי איירוינג וקווין לאב, ועולה לדן גילברט כ-74 מליון דולר בשנה. בעוד שמג'יימס ואיירוינג יש שביעות רצון כללית, על לאב היו שמחים ככל הנראה לוותר באוהיו.


לברון ג'יימס. סיום העונה מכריח מחשבה
לברון ג'יימס. סיום העונה מכריח מחשבה


שחקני משנה כטריסטן תומפסון, ג'יי. אר סמית' ואימאן שאמפרט תופסים גם הם נפח כספי רחב, אך תרומתם חשובה והם כבר מחוברים לקבוצה וללברון. השחקן המרוויח ביותר שמסיים חוזה הוא קייל קורבר (כחמישה מליון דולר, פחות משישית מג'יימס). אז מה אופציות העומדות לרשות הקאבלירס?


חבר מביא חבר

אחת לכמה שבועות עולה ידיעה באתר כזה או אחר בארצות הברית שקושרת בין לברון ג'יימס לכרמלו אנתוני. כוכב הניו יורק ניקס מבזבז את זמנו כבר כמה שנים בתפוח הגדול, בלי סיכוי ממשי לתארים, וכעת הגיוני שימצא הזדמנות לברוח משם. החבר הטוב ג'יימס ישמח לקבל חיזוק בסדר גודל כזה, מה שגם יוריד מהמאמץ הפיזי האדיר אליו הוא נדרש, אך המעבר לא פשוט כל כך.


גם כרמלו מחזיק עדיין בחוזה שמן בניקס, וב-2017/18 עתיד להשתכר מעל 26 מיליון דולרים. הנכס המשמעותי המרכזי שקליבלנד תסכים להציע הוא כאמור לאב, אלא שמעמדו של שחקן הפנים לא מתקרב בכלל לאנתוני, המוכר מיליוני חולצות מדי שנה. כרמלו מחזיק באופציית יציאה מחוזהו בקיץ הבא, מה שיגדיל האינטרס של ניו יורק להרוויח עליו משהו לפני כן, השאלה היא מה.


כרמלו אנתוני. ניו יורק תנסה להרוויח עליו?
כרמלו אנתוני. ניו יורק תנסה להרוויח עליו?


איש המפתח

שם גדול שנשמע רלוונטי בהרבה הוא כריס פול. רכז לוס אנג'לס קליפרס יכול לוותר על קצת יותר מ-24 מליון דולרים שהוא אמור לקבל בעונה הבאה, ולהפוך לשחקן חופשי באופן מיידי. עוד בקיץ הקודם הוזכר פול כמועמד להצטרף לג'יימס, ודווקא הוא יכול להיות חתיכה חשובה בפאזל החדש שירכיבו בקליבלנד.


איירוינג אינו רכז טבעי, וכשלברון מוביל את הכדור הוא מתעייף הרבה יותר מהר. חמישיה חלומית שיכולה לכלול את פול, איירוינג, לברון, לאב ותומפסון מסוגלת להוות יריב אפילו למכונה המשומנת של גולדן סטייט. הבעיה בתרחיש הזה היא דיווחים לאורך השנים על יחסים לא טובים של CP3  עם חברי קבוצתו, והדבר עשוי לפגוע במרקם של הקאבס.


פירוק והרכבה

אופציה נוספת שעומדת בפני ג'נרל מנג'ר הקאבס, דייויד גריפין היא לנסות ולשנות לחלוטין את פני הקבוצה. גריפין עוד לא בוודאות ימשיך בתפקידו (סיים את חוזהו העונה), אך הגיוני שיקבל עוד הזדמנות. אמנם מאז חזר לברון הביתה הציגה קליבלנד כדורסל מצוין, אבל הקבוצה תלויה מדי במלך ולא מצליחה לתפקד בלעדיו.




כריס פול עם דיאנדרה ג'ורדן
כריס פול. יהווה שובר שוויון


הרעיון לפיו ב"קוויקן לואנס ארנה" יוותרו על קיירי איירוינג למשל יכול להיות מהפכני, אם כי קשה לראות אותו קורה. הגארד הוא עדיין אחד משחקני ההתקפה הטובים בליגה, כך שבקליבלנד ינסו אולי לחשוב על הרכבה מחדש של הצוות המסייע. סמית' ושאמפרט עשויים להיות מטרה לטריידים לא בגלל יכולתם הלא מספקת, אלא כדי לפנות מקום בתקרת השכר. במצב כזה ינסו הקאבס להביא צוות מסייע אחר שיכול להיות אפקטיבי יותר, סטייל טימופיי מוזגוב ב-2015.


מעלה מעלה

אם כבר הוזכרו הקליפרס, עוד שחקן שיכול בהינד עפעף להפוך לשחקן חופשי הוא בלייק גריפין. הפורוורד האתלטי יכול להוסיף מימד חדש בצבע, ודומיננטיות שלו תשחרר מעט לחץ מלברון וקיירי. איתו הקבוצה יכולה לשחק הרבה יותר מהר, להסתמך על יכולת ריבאונד גבוהה ולקבל עוד כוח הגנתי משמעותי.


עוד משהו שיכול לעבוד, הוא החלטה כללית של הכוכבים לקיצוץ בשכרם על מנת להביא עוד כוכב רלוונטי. קווין דוראנט כבר צוטט בתקשורת האמריקאית כמי שיחשוב על מהלך כזה, וכששמות כמו פול ג'ורג', ג'ימי באטלר, ראג'ון רונדו ורודי גיי פנויים לנהל משא ומתן, יש לכך בהחלט סיבה טובה. הגעתו של אחד מהם לסגנית האלופה תהווה חיזוק ענק.


בלייק גריפין. ירחף בקוויקן לואנס ארנה?
בלייק גריפין. ירחף בקוויקן לואנס ארנה?


האיחוד

חבר אחר טוב של לברון, שכבר זכה איתו באליפות הוא דווין ווייד. מעברו של ג'יימס למיאמי עשוי לקבל שחזור בכיוון השני, וכוכב שיקאגו בעונה האחרונה יודע שלא נשארו לו עוד הרבה שנים בליגה. חבירה של ווייד לקליבלנד תביא עוד נסיון לקבוצת הכוכבים, ובעיקר עוד שחקן שיודע איך זה לשחק במאני טיים. השאלה המרכזית פה תהיה כמה ניתן לסמוך על השחקן שנוטה להיפצע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי