ניסוי כלים: חמש מועמדות לקלוט את כספי, מי הכי מתאימה לו?

עומרי כספי
עומרי כספי | AFP

הכימיה עם תיבודו תעזור לפורוורד הישראלי אם יחתום במינסוטה, שיטת המשחק בניו אורלינס ובקליפרס יש לו משבצת. וגם: לברון אוהב שחקנים כמוהו. יעקב מאיר עושה לכם סדר

(גודל טקסט)

עונה חסרת מזל עברה על עומרי כספי. יחסים רעועים עם מאמן סקרמנטו, דייב ייגר, פציעה שעצרה את האידיליה שנרקמה בניו אורלינס וקשיי קליטה בקבוצה חלשה כמו מינסוטה. כל אלה מביאים את הנציג הישראלי ב-NBA בעמדה בעייתית לקיץ בו מרבית הקבוצות מחפשות לשדרג ולרענן את הסגל שלהן.

אך לא שחקן כמו כספי ייכנע וירים ידיים. לקראת העונה התשיעית שלו בליגה הטובה בעולם, קפטן נבחרת ישראל נחוש למצוא קבוצה חזקה ואיכותית עם סיכויים טובים להגיע לפלייאוף. עד כה הוזכרו בתקשורת בארצות הברית חמש קבוצות המועמדות לקלוט את כספי. בדקנו כל אחת מהן ואת סיכויי ההצלחה של הפורוורד הישראלי לתרום להן.

מינסוטה: כימיה עם המאמן, המבוגר האחראי
כספי העביר 13 משחקים בטימברוולבס בסוף העונה הקודמת, אבל הצליח להתחבר במהירות לטום תיבודו. מאחורי הקלעים אף דווח שהמאמן/נשיא של מינסוטה הבטיח לכספי שאם ירשים יש סיכוי שיקבל ממנו חוזה לעונות הבאות. המספרים של הפורוורד בטווין-סיטי לא היו טובים (3.5 נקודות ב-20 אחוזים מחוץ לקשת בממוצע), אבל בקבוצה כמו הטימברוולבס זה לא כל כך קריטי.

מינסוטה דורגה במקום ה-20 בליגה באחוזים מחוץ לקשת וגם הכוכב הגדול שלה בעונה הבאה ג'ימי באטלר לא ידוע ביכולת הקליעה המשובחת שלו (33.7 אחוזי קריירה). אם יחתום, יהיה כספי הפורוורד המנוסה שעולה מהספסל, קולע היטב לשלוש ומזין באסיסטים את קרל אנתוני טאונס ושאר שחקני הפנים. 

ניו אורלינס: שיטת המשחק מתאימה, הרבה זריקות חופשיות
בכל פעם ששחקן מגיע לקבוצה חדשה הצדדים מספרים כמה הם מעוניינים אחד בשני ומדברים על תכניות להמשיך ביחד תקופה ארוכה, אלא שבמקרה של הפליקנס וכספי זה לא היה מהפה לחוץ. לא פחות חשוב, החיבור נשאר רלוונטי גם לקראת העונה הבאה.

המאמן אלווין ג'נטרי מאמין במשחק התקפי שוטף ומהיר ולשחקן חכם כמו כספי שנע הרבה ללא כדור, הוא ייעד תפקיד משמעותי. גם היחסים הטובים עם דמרכוס קאזינס והעובדה שהשחקנים הדומיננטיים בקבוצה הם הגבוהים (קאזינס ואנתוני דייויס) תשאיר את הישראלי עם הרבה זריקות פנויות מחוץ לקשת.

 
כספי כזכור שיחק רק משחק אחד בפליקנס ושוחרר בגלל פציעה באצבע, ועדיין הצליח להתחבר לעיר ניו אורלינס ולקבוצה. גם לאחר השחרור הוא המשיך להגיע למתקני הקבוצה ונצפה אף מספר פעמים ביציעי הסמות'י קינג סנטר עד שחתם במינסוטה. 

המאמן אלווין ג'נטרי מאמין במשחק התקפי שוטף ומהיר ולשחקן חכם כמו כספי שנע הרבה ללא כדור, הוא ייעד תפקיד משמעותי. גם היחסים הטובים עם דמרכוס קאזינס והעובדה שהשחקנים הדומיננטיים בקבוצה הם הגבוהים (קאזינס ואנתוני דייויס) תשאיר את הישראלי עם הרבה זריקות פנויות מחוץ לקשת. 

קליבלנד: עם לברון לצדו יגיע רעב להצלחות
למרות שעדיין לא מונה ג'נרל מנג'ר רשמי לקבוצה, כולם יודעים שמי שבונה את הסגל של הקאבלירס הוא לברון ג'יימס, בטח בעונה בה החוזה שלו מסתיים. אחרי התבוסה הכואבת לגולדן סטייט בגמר, קינג ג'יימס מעוניין לעשות כמה שינויים שיחזקו את הסגל. חוץ מסופרסטאר שאמור להצטרף (במקומו של קווין לאב?), הקאבס ייפרדו מכמה שחקנים מחליפים שלא סיפקו את הסחורה ברגעים החשובים (אימן שאמפרט למשל).

ך

כספי הוא מסוג השחקנים שלברון אוהב לצדו. פורוורד מנוסה עם אחוזי קליעה טובים מחוץ לקשת (יותר מ-40 אחוזים בשתי העונות הקודמות) ובעיקר רעב להצלחות ולתארים. ההיכרות עם העיר והקבוצה יכולה רק לעזור.


ל.א. קליפרס: יש לו משבצת אבל שוב בלי פלייאוף?

הקבוצה מעיר המלאכים עומדת בפני מהפכה. כריס פול ובלייק גריפין עשויים לעזוב, גם על דיאנדרה ג'ורדן היו דיבורים (שהוכחשו), ג'יי ג'יי רדיק לא צפוי להישאר וג'רי ווסט הגיע מגולדן סטייט כדי לייעץ ולסייע בבניית הקבוצה החדשה.

המאמן דוק ריברס ידוע בחיבה שלו לשחקנים ותיקים ללא אגו שמוכנים לעלות מהספסל ולהוסיף ניסיון, יכולת קליעה וקשיחות. כספי בדיוק יושב על המשבצת הזו. השאלה היא האם הסגל החדש שיבנה ב-LA יספק לפורוורד הישראלי את חפצו – קבוצה שתרוץ חזק בפלייאוף.


ממפיס: יוסיף בפרמטרים ההתקפיים אבל יתקשה להשתלב
כספי הוזכר בהקשר של הגריזליס ממש לפני שחתם במינסוטה משום שממפיס חיפשה שחקן שישדרג את הצד ההתקפי הבעייתי שלהם. זה לא השתנה. הקבוצה של דייויד פיזדייל הייתה בתחתית הליגה כמעט בכל פרמטר התקפי – מקום 29 בליגה בנקודות (100.5), מקום 30 באחוזים מהשדה (43.5) ומקום 17 באחוזים לשלוש (35.4). באופן טבעי גם באסיסטים היא דורגה נמוך (21).

הפורוורד יכול להוסיף הרבה לדובים בכל הפרמטרים הרבים שהוזכרו, אבל קשה לראות אותו מתאקלם ומשתלב בתוך החבורה המיוחדת שרצה בטנסי ביחד כבר כמה שנים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי