הלילה של קובי בראיינט: "אם עושים פסל שלא יהיה מספר"

קובי בראיינט
קובי בראיינט | טוויטר

כוכב העבר האגדי של לוס אנג'לס לייקרס קיבל כבוד מלכים בסטייפלס סנטר והחזיר אהבה: "הגופיות שהיו שם לפניי הן אלו שחשובות לי, הטקסים האלה נתנו לי כוח". השוואות: "אכפת לי רק ממה שאוכל בוודאות לנצח"

(גודל טקסט)
האוהדים הרבים שגדשו הלילה (בין שני לשלישי) את הסטייפלס סנטר בלוס אנג'לס עשו זאת גם בגלל המשחק נגד האלופה גולדן סטייט, שהיה מצוין והסתיים בהפסד 116:114 רק לאחר הארכה, אך בעיקר לכבוד אחד – קובי בראיינט. חמש אליפויות, 20 שנות קריירה, 39,283 נקודות והרבה הרבה אוהדים ועוקבים בכל רחבי העולם עומדים מאחורי הבלאק ממבה, שהגיע לאולם בו כיכב עד לפני קצת יותר משנה, לכבוד הפרשת הגופיות 8 ו-24 איתן שיחק.


למרות הדמות השנויה במחלוקת של השחקן, הרבה התרגשות כמובן הייתה בין בראיינט והקהל, שהשתגע כשהכוכב לשעבר נטל את המיקרופון לדבר, ושחרר נאום שהוכיח שיכולותיו המילוליות לא פחותות מאלו הספורטיביות: "אלה לא הגופיות שלי שתלויות שם, שחשובות לי", סיפר קובי, "אלא הגופיות שהיו שם לפניי. בלעדיהן, לא יכולתי לדחוף את עצמי לשחק ברמות האלה. והמועדון הזה, ג'רי באס האמין בילד רזה מפילדלפיה ועכשיו אני מסתכל על הדור הבא, על הסגל המרתק שיש לנו כאן. הגופיות שתלויות על הגג דוחפות את הארגון שלנו קדימה, כדי ש-20 השנים הבאות יהיו יותר טובות מהקודמות".



על הקהל:
"זה גם עבור האוהדים. אתם לא מבינים עד כמה הייתם שם בשבילי, בחמש בבוקר, באמצע הריצה שלי, זה דחף אותי קדימה, להמשיך כשלא ידעתי אם אני יכול להמשיך. זה עבור המשפחה, עבור אשתי ונסה. הגעתי למשחק האחרון שלי מול יוטה מאוד עייף ולא ידעתי אם יהיו לי כוחות לזה. ונסה הראתה לי טקסי הפרשת גופיות של אגדות המשחק וכשראיתי את זה, הבנתי שאני חייב לתת הכל".


קובי בראיינט בימיו כשחקן
קובי בראיינט בימיו כשחקן עם המספר המועדף (AFP)


אם היה צריך לבחור רק גופיה אחת, 8 או 24:
"אם עושים פסל? שלא ישימו מספר. אם עושים אותי עם שיער, זה די ברור מה אני רוצה, אני מתלבט הרבה. ל-8 יש משהו של-24 אף פעם לא יהיה וזה היכולת לגדל שיער. אז זו החלטה קשה. 24 היה מאתגר יותר ואני אוהב דברים שקשה לעשות. היה לי קשה פיזית לשחק לילה אחרי לילה עם 24, להילחם בסלטיקס, היה לי שבר באצבע ובעיה ברגל בסדרה ההיא. בחלק הזה של הקריירה, המאוחר יותר, נלחמתי והיו לי כמה מהרגעים הקשים ביותר בכדורסל. אז אם אני חייב לבחור, אלך עם 24, בגלל שזה היה כל כך מאתגר".


על השוואות עם מייקל ג'ורדן, או לחלופין עם לברון ג'יימס: "אני לא חושב על השוואות ביני לבין אחרים. אכפת לי רק מדברים שאני יודע בוודאות שאוכל לנצח, חוץ מזה, לא מעניין אותי. אנשים יתווכחו על השוואות לנצח וזה לא ייגמר, אז למה שאחשוב על זה. אם אנחנו משחקים פינג פונג ואני יודע שאני יכול לנצח אותך, אעשה את זה. אבל אני לא חושב על השוואות".


בלילה עשו כבוד לבלאק ממבה, היום משחקים מול בני ממב"ע @kobebryant#סטגדיש#8v24

— בית"ר נורדיה ירושלים (@BetarNordia) December 19, 2017

What a great night honoring @kobebryant with both of his jerseys being retired at Staples Center. It was a privilege to be a part of the ceremony. pic.twitter.com/PSG2GZ0oMd

— Earvin Magic Johnson (@MagicJohnson) December 19, 2017

Congratulations @kobebryant! #Ko8e24pic.twitter.com/tQgLwXZepu

— Golden State Warriors (@warriors) December 19, 2017

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי