לוקה דונצ'יץ הועבר בטרייד לדאלאס, אייטון נבחר ראשון בדראפט

לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ' | Gettyimages

הסלובני נבחר שלישי על ידי אטלנטה אך נשלח תמורת טריי יאנג ובחירת סיבוב ראשון. פיניקס בחרה בסנטר המוכשר, מרווין בגלי נבחר בבחירה השנייה על ידי סקרמנטו

(גודל טקסט)

הסנטר דאנדרה איטון נבחר לפנות בוקר על ידי פיניקס במקום הראשון בדראפט 2018 של ה-NBA, אולם החדשות הגדולות הגיעו לאחר מכן כשדאלאס ביצעה טרייד על מנת לצרף לשורותיה את הפנומן הסלובני לוקה דונצ'יץ'. איטון בן ה-19 רשם ממוצעים של 20.1 נקודות ו-11.6 ריבאונדים למשחק בעונה הבודדת שלו במכללת אריזונה ומצטרף לסגל הצעיר של המועדון, שלא עלה לפלייאוף כבר שמונה עונות ברציפות. "אני מאוד שמח להיות חלק מפיניקס סאנס כי אני חושב שאנחנו יכולים לבנות קבוצה מנצחת עם דווין בוקר, ג'וש ג'קסון ושאר החבר'ה", אמר איטון. "אנחנו קבוצה צעירה אבל אנחנו מוכנים".


בעוד הייתה מעט מאוד אי וודאות בנוגע לזהות הבחירה הראשונה והשנייה, בה השתמשה סקרמנטו כדי לקחת את מרווין בגלי, אחת השאלות הגדולות של הדראפט הייתה מה תעשה אטלנטה עם הבחירה השלישית? כמה דקות לפני שהגיעה תורם, הודיעו ההוקס כי הגיעו לסיכום על טרייד עם דאלאס בה הם ייתנו את הבחירה השלישית ויקבלו בתמורה את הבחירה החמישית ואת הבחירה של המאבס בסיבוב הראשון בשנה הבאה. המטרה של דאלאס בטרייד הייתה לקבל את דונצ'יץ', בידיעה כי ממפיס, שהחזיקה בבחירה הרביעית, ככל הנראה תבחר אותו אם תהיה לה הזדמנות. אטלנטה לקחה את הגארד הסלובני עבור המאבס, שבתורם בחרו את טריי יאנג שיעבור להוקס.


דונצ'יץ' הגיע לדראפט לאחר עונה היסטורית ובדאלאס מקווים כי הוא ייצור קו אחורי אימתני לעוד שנים רבות יחד עם דניס סמית' ג'וניור, אותו בחרה

הקבוצה בדראפט של השנה שעברה. לאחר שזכה באליפות אירופה עם נבחרת סלובניה בקיץ שעבר, דונצ'יץ' לקח בעונה החולפת עם ריאל מדריד את אליפות היורוליג, כשהוא נבחר ל-MVP של העונה הסדירה וגם של הפיינל פור, ומוקדם יותר השבוע השלים עונה חלומית עם זכייה באליפות ספרד.


בעקבות בחירתו של דונצ'יץ' במקום השלישי, ממפיס לקחה את ג'ארן ג'קסון. סימן שאלה גדול נוסף בדראפט היה המקום בו ייבחר מייקל פורטר ג'וניור. פורטר סומן כפוטנציאל לבחירה מספר 1 לפני פתיחת העונה שעברה, אולם הוא התקשה עם פציעות במהלך עונתו היחידה במכללת מיזורי והידיעות על כך שהוא עדיין לא מצליח להתאושש באופן מלא מהפציעה בגב גרמה לכך שהוא הדרדר עד למקום ה-14 בו נבחר על ידי דנבר. לסיים את הדראפט עם מייקל פורטר זה לא ייאמן", אמר עוזר הג'נרל מנג'ר של הנאגטס קלווין בות'. "זה מישהו שהיה לו סיכוי להיות הבחירה מספר 1 לפני הפציעה".

 




P H X ❤️ B A H A M A S

pic.twitter.com/G7dlMOrZyH

— Phoenix Suns (@Suns) June 22, 2018

New team, same number pic.twitter.com/wq24S1X5kD

— Sacramen2 Kings (@SacramentoKings) June 22, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי