סיפורי אלף לילה ולילה: הכל על פתיחת עונת ה-NBA

גולדן סטייט ווריורס
גולדן סטייט ווריורס | AFP

הייחודיות ההיסטורית של גולדן סטייט, הפיצוץ הצפוי במינסוטה, השילוב הנוצץ בין לוקה דונצ'יץ' לדאלאס, קוואי לנארד וטורונטו והמטרות של לברון בלייקרס. שרון דוידוביץ' על חזרתה של ליגת הכדורסל הטובה בעולם

(גודל טקסט)

כשהיינו קטנים, טרם עידן הסמארטפון והטאבלט, היו מספרים לנו סיפורים לפני השינה. ממלאים את הדמיון שלנו וגורמים לו להפליג אל תוך הלילה. הרבה שנים אחר כך, כשגדלנו, את הסיפורים שלנו כבר חיפשנו לבד באמצע הלילה. הרבה אחרי שכולם הלכו לישון. התעוררנו כשבחוץ שקט והפלגנו עם הדמיון שלנו אל מעבר לים, לליגת ה-NBA, שם היו את הסיפורים הטובים ביותר.

אז נכון, יש האומרים כי ליגת הכדורסל הטובה בעולם שתפתח הלילה (בין שלישי לרביעי) היא מסע ארוך ומייגע של "משחק מקדים" לפני הפלייאוף. ובשנים האחרונות – לפני הזכייה הבאה של גולדן סטייט באליפות, אבל אם נכנסים פנימה, מוצאים לא רק כדורסל נהדר, אלא גם כמה סיפורים ראשיים שימלאו לנו את הלילות.

5 – גולדן סטייט – אל תעירו את הדוב משנתו
אנחנו לא בחודש יוני. אפילו לא בחודש אפריל. אז למה, אתם ודאי שואלים, שתעקבו אחר הקבוצה שבוודאות, בלי שום צל של ספק, בלי כחל וסרק ובלי אופציה ב' – תזכה באליפות?

פשוט מאוד. כי אנחנו צריכים לזכור שמדובר באחת הקבוצות הגדולות בכל הזמנים. שאם לוקחים את גולדן סטייט מאז 2014 ועד ימינו אנו, זו עם 4 גמרים ו-3 אליפויות, עם שיאים בלתי רגילים וכדורסל מהפנט, מדובר כבר עכשיו באחת השושלות המרשימות בהיסטוריה. כזו שתוזכר לצד לייקרס ובוסטון של שנות ה-80', וקצת מתחת לשיקגו של שנות ה-90' (והרבה מתחת לבוסטון של שנות ה-60').


שחקני גולדן סטייט חוגגים אליפות. הקבוצה הגדולה בהיסטוריה? (AFP)

דמארקוס קאזינס הצטרף ויחזור מפציעה בינואר, אבל חשוב לבוא בלילות ולהתענג על קבוצה שמשנה את הכדורסל. לראות שוב את הקצב, את התנועה – עם ובלי כדור – את הדומיננטיות של קווין דוראנט. לראות את כל זה, אפילו אם זה משעמם אתכם, כל עוד זה קורה.

4 – הזאבים עורבים במינסוטה
תקציר הפרקים למי שלא עקב: בקיץ 2017 הצטרף ג'ימי באטלר, אחד השחקנים הטובים בליגה דאז, למינסוטה משיקגו. זה אמור היה לשדרג את המועדון שנבנה על כמה צעירים מוכשרים. אמה-מה? באטלר כנראה לא אהב שנותנים יותר מדי כבוד, וגם את הכדור, לצעירים כמו כישרון העל כמו קארל אנתוני טאונס, במקומו. אז הוא עשה שרירים כל הקיץ, ביקש לעבור בטרייד, הטרייד נפל, הוא עשה שמות באימון, רב עם שחקנים, איים על המאמן ולבסוף… נשאר. כרגע.

כבר שנים שמינסוטה רוצה להיות הדבר הגדול הבא במערב. וזה מעולם לא קרה. לא עם קווין גארנט בימי ה-MVP שלו (פעם אחת גמר מערב ותו לו), לא בימי קווין לאב וגם לא היום. למרות שהכישרון שם, ודאי עם שחקנים טאונס, באטלר ו-וויגינס. אבל עד שלא יצליחו להוריד את הטמפרטורות שם באימונים, דברים בדרך לפיצוץ. עכשיו רק צריך לראות אם זה יהיה בשידור ישיר מול העיניים של כולנו.


3 – קוואי בקנדית

עד לפני שתי עונות, קוואי לנארד היה החידה הכי גדולה ומסקרנת ב-NBA. בחור שתקן, רציני ומלא מסתורין שאמור היה להיות הפנים של סן אנטוניו ספרס בתום עידן טים דאנקן. בוודאי שבמבחינת כדורסל, הוא נחשב לשחקן הגנה-התקפה הכי טוב בליגה, לפחות ברמה של לברון ג'יימס.

אבל אז הגיעה הפציעה ועונה מלאת דרמות בינו לבין הספרס, ובעיקר למאמנו גרג פופוביץ'. עכשיו הוא בטורונטו ראפטורס, בקנדה. בקבוצה ששנים רוצה לעשות את קפיצת המדרגה, ונתקעת בחומה. ועכשיו הוא אפילו מחייך, כך מוסרים מקורות זרים. מה שמעצים אפילו עוד יותר את החידה סביבו. אם יחזור לעצמו, אם יהיה השחקן שהיה, או השחקן שאמור היה להיות, אם ישתלב כמו שצריך בסגל העמוק שיש לראפטורס להציע – אולי נקבל MVP חדש בליגה.


לנארד במדי סן אנטוניו. הסתכסך עם פופוביץ'. (טוויטר)

2 – לוק אט לוקה
מחזור הדראפט של 2018 הוא מהעמוקים והכישרוניים שידעה הליגה בשנים האחרונות. עד כמה הוא כשרוני? לוקה דונצ'יץ', ה-MVP של היורוליג בגיל 19, נבחר רק במקום ה-3 והועבר בטרייד לבחירה החמישית של דאלאס מאבריקס.

כבר במשחקי ההכנה אפשר לראות שיש שם משהו אמיתי, בשל, אותנטי. החיבור לדאלאס שנמצאת בבנייה, יחד עם אחד המאמנים הטובים בליגה ריק קרלייל, ובייחוד לצדו של דירק נוביצקי במה שאמורה להיות העונה האחרונה שלו, מטריף את החושים לכל מי שאוהב כדורסל. ההתפתחות של לוקה דונצ'יץ', אם תצליח, ולמרות שתיתקל בקשיי התחלה שקיימים אצל כל רוקי, צפויה להיות מסעירה ומלאת דמיון לשנים הקרובות.

1 – המלך החדש של הוליווד
לברון ג'יימס כבר עשה הכל בקריירה, פחות או יותר. הוא זכה באליפויות, בתארי MVP, הוא שבר שיאים, הגיע לגמר 8 פעמים ברציפות ואפילו הביא אליפות לקליבלנד, כפי שהבטיח בתחילת הקריירה. אז מה נותר לו לעשות?

ליהנות מהחיים.

הוא שר, הוא עובד על סרט, הוא "מנחה" תוכנית אירוח שמתקיימת במספרה שכונתית, הוא מופיע על במות עם כוכבים, הוא פתח בית ספר, הוא קורץ לפוליטיקה והוא אפילו עובד על ספייס ג'אם 2 בכיכובו. ועל הדרך, הוא יעשה הכל כדי לתת עוד עונה שמתקרבת ל-MVP, משוחרר ונטול דאגות של אליפות (וללא סיכוי אמיתי לכך) או השוואות למייקל ג'ורדן (גם זה, לצערו, כבר לא בר השגה), להוות מנטור לשחקנים הצעירים בלוס אנג'לס לייקרס ולהפוך שוב את מועדון השואו-טיים – לשואו הכי טוב בליגה.

הסיפור הכי טוב, בליגה מלאה בסיפורים. גם אם זה מאוחר בלילה.


לברון במדי לייקרס. מגיע להנות מהחיים (טוויטר)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי