וולקאם: 26 נקודות ללברון בבכורה בלייקרס, שהפסידו 128:119 לפורטלנד

לברון ג'יימס
לברון ג'יימס | AFP

"קינג ג'יימס" פתח את העונה המסקרנת שלו בלוס אנג'לס כשהצטיין במדי קבוצתו החדשה, אך זה לא הספיק מול 28 נקודות של דמיאן לילארד ומשחק התקפה מוחץ של המארחת. מיאמי ניצחה את וושינגטון 112:113 על הבאזר

(גודל טקסט)

ייקח לזה זמן להתחבר: לברון ג'יימס ערך הבוקר (שישי) את הופעת הבכורה שלו במדי לוס אנג'לס לייקס, במשחק שציפו לו מאז חתם בקבוצה מקליפורניה, אך למרות שהצטיין עם 26 נקודות ו-12 ריבאונדים הלייקרס הפסידו לפורטלנד 128:119. מוקדם יותר הלילה (בין חמישי לשישי), פילדלפיה ומיאמי השיגו את הניצחון הראשון שלהם העונה – הראשונה עם 108:127 גדול בחוץ על שיקגו בולס והשנייה עם 112:113 דרמטי על וושינגטון וויזארדס.

פורטלנד טרייל בלייזרס – לוס אנג'לס לייקרס 119:128
מהפתיחה כל העיניים היו נשואות אל השחקן הגדול ביותר בדורו, שלא איכזב וברבע הראשון לבד קלע 13 נקודות – שיא קריירה לרבע ראשון במשחק פתיחת עונה. אלא שבעוד הוא עבד קשה, סחב את חבריו והרבה לקלוע, שאר השחקנים לא הצליחו להתעורר מתרדמת הקיץ שעברה עליהם. פורטלנד, בהובלת דמיאן לילארד וניק סטאוסקאס, הובילה לאורך כל המשחק וסיימה את הרבע הראשון ביתרון 31:34. לברון הוריד את הרגל מהגז וקלע רק 5 נקודות ברבע השני, אך למרות שהלייקרס הצליחו לצמק את התוצאה ואפילו לעלות ליתרון בשלב כזה או אחר הם ירדו להפסקה כשהתוצאה היא 63:65 למארחת.

לאחר רבע שלישי צמוד, שהתוצאה הפנימית בו היתה 28:28, הלייקרס ניסו לקחת את העניינים לידיהם ועלו ליתרון בתחילת הרבע הרביעי, אך התעייפו מהר מואוד ופורטלנד חזרה לשלוט. דקות טובות של סי.ג'יי. מקולום לקראת הסיום נתנו למארחת הובלה מבטיחה אותה לוס אנג'לס כבר לא הצליחה לסגור, והמשחק נגמר עם 119:128 ביתי. לילארד הצטיין במדי המנצחת עם 28 נקודות, סטאוסקאס סיים עם 24 ומקולום עם 21, כאשר את קלעי הלייקרס הוביל, כמובן, לברון עם 26 נקודות (ו-12 ריב'), כשג'וש הארט מוסיף 20. לברון וחבריו ינסו להתאושש בראשון לפנות בוקר, כשיארחו את ראסל ווסטברוק ואוקלהומה סיטי המפחידה.

לברון ג'יימס. הפסיד בכל משחקי פתיחת העונה שלו (AFP)
לברון ג'יימס. הפסיד בכל משחקי פתיחת העונה שלו (AFP)

שיקגו בולס – פילדלפיה 76 127:108
פילדלפיה הגיעה אחרי תבוסה כואבת לבוסטון במשחק פתיחת העונה, והוציאה את העצבים על הבולס המסכנים. אחרי רבע ראשון צמוד ועמוס בסלים, בו המארחת שלטה אבל 12 נקודות של ג'ואל אמביד השאירו את פילדלפיה לא הרחק מאחור והסתיים ב-38:41 לבולס, הסיקסרס לקחו את השליטה ברבע השני ורצו להובלה כשהם עוצרים את שיקגו על 17 נקודות בלבד ברבע ומסיימים ביתרון 58:67 במחצית.

אמביד המשיך לשלוט, ובעזרתו של בן סימונס שסיים עם טריפל דאבל (13 נק', 13 ריב' ו-11 אס') הוביל את פילדלפיה לרבע שלישי מדהים אותו סיימו כבר ביתרון בלתי ניתן לסגירה של 76:104. רק רבע רביעי הירואי של שחקני הקבוצה הביתית, בראשם זאק לוין, מנעו תבוסה גדולה יותר והמשחק הסתיים ב-108:127.

ג'ואל אמביד. ערב חלומי שלו (AFP)
ג'ואל אמביד. ערב חלומי שלו (AFP)

לוין סיים כמצטיין אצל שיקגו עם 30 נק', בובי פורטיס תרם 20 נק' ו-11 ריב'. את פילדלפיה הובילו, כאמור, ג'ואל אמביד גם הוא עם 30 נק', רוברט קובינגטון עם 20 נק' ובן סימונס. הבולס פתחו עונה ברגל שמאל, בעוד פילי תקווה לנצל את הניצחון למומנטום נגד אורלנדו בתחילת השבוע הבא.

מיאמי היט – וושינגטון וויזארדס 112:113
וושינגטון פתחה עונה עם משחק צמוד, ונתנה פייט למיאמי החזקה בחוץ. האורחים גם הובילו בסיום הרבע הראשון, 24:25, ועם ערב גדול של ג'ון וול (שסיים עם 26 נק' ו-9 אס') סיימו את המחצית הראשונה ביתרון נקודה, 58:59. המשחק הוסיף להיות צמוד כאשר כל קבוצה לוקחת את ההובלה בשלב כזה או אחר, אך בסוף הרבע השלישי היתה זו שוב וושינגטון שיצאה עם ידה על העליונה כאשר ג'ף גרין תורם למשחק ההתקפה ועוזר לה להתחיל את החלק האחרון של המשחק ביתרון 85:89.

אלא שבמשחק כדורסל צריך לסיים מובילים רק את הרבע הרביעי, ואת זה די.סי. לא הצליחה לעשות. שתי שניות לסיום, במצב של 11:112 לאורחים, וול החטיא זריקה מכריעה והכדור עבר לדווין ווייד בצד השני, שאמנם החטיא גם הוא אבל אוליניק השתלט על הריבאונד וקלע סל ניצחון עם הבאזר.

דווין ווייד. החטיא זריקה מכרעת אבל זה נגמר עם סל (AFP)
דווין ווייד. החטיא זריקה מכרעת אבל זה נגמר עם סל (AFP)

ג'וש ריצ'רדסון הוביל את קלעי מיאמי עם 28 נק', רודני מקגרודר הוסיף 20. אצל וושינגטון, וול סיים כמצטיין כאשר הוא נעזר ב-20 נקודות של בראדלי ביל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי