האם מרקל פולץ הוא הבחירה הכושלת ביותר בהיסטוריה של ה-NBA?

מרקל פולץ
מרקל פולץ | אתר רשמי

פולץ הובא להעניק אליפות לפילדלפיה, אבל אז הכל התקלקל. פעם הוא סומן כדבר הגדול הבא, כיום הוא עלול למצוא עצמו ללא קבוצה. סיפור עגום על כוכב נופל

קבוצות: פילדלפיה 76
(גודל טקסט)

מרקל פולץ היה אמור להיות החלק האחרון בפאזל. השחקן שישלים את ג'ואל אמביד ובן סימונס וייתן לפילדלפיה שלישיית כוכבים צעירה שתיאבק על תואר האליפות ב-NBA לשנים רבות.

אולם לא רק שפולץ לא עומד בציפיות, אלא שיש פרשנים שכבר מגדירים אותו כבחירה הכושלת ביותר בהיסטוריה של הליגה. רצף של פציעות ובעיות על המגרש ומחוצה לו, שלפי דיווחים רבים כוללים גם קשיים נפשיים, הביאו לכך ששנה וחצי בלבד לאחר שסומן כשחקן עם העתיד המבטיח ביותר בדראפט, שכלל בין השאר את ג'ייסון טייטום, לונזו בול ודרון פוקס, לא ברור האם יש לרכז יש בכלל עתיד בליגה.

הסיקסרס היו עד כדי כך משוכנעים כי פולץ הוא השחקן אותו הם צריכים, שהם הסכימו להעביר לבוסטון את הבחירה השלישית (איתה הסלטיקס לקחו את טייטום) בנוסף לעוד בחירה עתידית בסיבוב הראשון כדי לוודא שהשחקן, ששיחק עונת אחת במכללת וושינגטון, יגיע אליהם.


לא החלק האחרון בפאזל. פולץ (AFP)

אולם העניינים החלו להסתבך כבר בתחילת עונת הרוקי שלו, כשפציעה מסתורית בכתף הביאה בסופו של דבר לכך שהוא שיחק רק 14 משחקים במשך העונה כולה. היה ברור כי פולץ סובל מבעיה לפי טכניקת הזריקה המוזרה שאימץ בעונת הרוקי שלו, שהייתה שונה לגמרי מזו בה השתמש במכללה, שם קלע בממוצע 23.2 נקודות בעונתו היחידה.

פולץ חזר למגרשים לקראת סיום העונה הסדירה ואפילו הפך לשחקן הצעיר בהיסטוריה שרושם טריפל דאבל. התקווה הגדולה הייתה שקיץ של אימונים ותהליך ההתבגרות של מי שעדיין רק בן 20 תוביל לעונה טובה הרבה יותר ב-2018/19, במיוחד לאחר שמאמן פילדלפיה ברט בראון הודיע כי הוא יפתח את העונה בחמישייה.

אלא שפעם נוספת התברר תוך זמן קצר כי פולץ לא נמצא במצב מתאים מבחינה פיזית, ואולי אף נפשית, לככב בליגה. הסיקסרס כנראה איבדו תקווה לאחר שהחליטו להביא בטרייד את ג'ימי באטלר, שלקח את מקומו של פולץ בחמישייה. לפני כשבועיים, לאחר ששיחק ב-19 משחקים בלבד העונה, דווח כי סוכנו, ריימונד ברוורס, ולא הקבוצה, החליט כי הוא לא ישחק יותר עד שתאובחן הבעיה ממנה הוא סובל.


פולץ בפתיחת העונה. הוא עוד ישוב? (NBA)

כשבועיים בלבד קודם לכן טען פולץ כי הוא לא סובל משום פציעה, אך לאחר שבועיים של בדיקות אצל כעשרה מומחים שונים, הסוכן שלו הודיע כי התגלה שיש לו בעיה עצבית באזור הכתף שבגינה הוא ייעדר בין שלושה לשישה שבועות, במהלכן יעבור טיפול פיזיותרפי. "אנשים אמרו שהבעיה היא נפשית אבל היא לא", התעקש ברוורס, "אין שום סיכוי בעולם שהשחקן שנבחר מספר 1 בדראפט פתאום לא יכול להרים את זרועותיו כדי לזרוק כדור. הבעיה היא פיזית ועכשיו יש לנו את התשובה".

אולם לא כולם מקבלים את הסבריו של הסוכן, וישנן טענות שהוא דווקא משפיע לרעה על פולץ. כך או אחרת, בפילדלפיה מנסים לפחות להוציא משהו ממי שתלו בו כל כך הרבה תקוות רק בשנה שעברה על ידי קבלה של איזושהי תמורה עבורו בטרייד. שלא במפתיע, אין הרבה קופצים על שירותיו של פולץ, שאמור היה להיות כוכב גדול אך דעך במהירות חסרת תקדים שספק אם נראתה כמותה בהיסטוריה של הליגה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי