קובי בראיינט: "לא יודע מה קורה בלייקרס, לא מדבר עם לברון"

קובי בראיינט
קובי בראיינט | AFP

בזמן שהוא זוכה בפרסי אוסקר ומקים אולפנים, גדול שחקני הלייקרס מצא זמן לדבר על הכל. זיון וויליאמסון, החיים שאחרי הכדורסל והמשבר שעובר על לברון ג'יימס והלייקרס

(גודל טקסט)
בימים אלה, יש רק דיון אחד ב-NBA שמעסיק את כולם – מה קורה עם לברון ג'יימס והלייקרס, והאם הם יגיעו לפלייאוף? אם ציפיתם שלגדול שחקני הלייקרס בכל הזמנים, קובי בראיינט תהיה את התשובה לכך – טעיתם. ה'בלאק ממבה' עסוק מאוד בימים אלה, ובראיון ל'Undefeated" הוא מוצא מעט זמן לספר על כל מה שקורה בחיים שאחרי הכדורסל.


"בכנות, אין לי תשובה. אני לא אחד שיכול לדבר כאילו הוא יודע מה לעזאזל קורה שם" אמר בראיינט. "אני אפילו לא יודע מה המיקום שלהם עכשיו במערב, אני לא יודע מה המאזן שלהם, אני לא יודע אפילו מי מעליהם בטבלה. אני מקים חברה, בונה אולפנים מאפס, מעסיק אנשים חדשים בכל יום, בונה אולפני אנימציה, כותב ספר ומאמן את הקבוצה של הבת שלי כל יום. אין לי רגע דל. אין לי זמן ללייקרס".


בראיינט בימים אלה עסוק בעיקר בהוצאת הספר הראשון מתוך חמישה, בסדרת סיפורי ספורט-פנטזיה: "האשף: מחנה אימונים" שנכתב על ידו ועל ידי ווסלי קינג, סופר עטור פרסים. 



I hope you love reading this book just as much as I loved creating it. The #Wizenard Series: Training Camp is out March 19! Pre-order now and make sure to follow @Granity for more: https://t.co/x4FXkJQ3XYpic.twitter.com/HiDAEkQ2dk

— Kobe Bryant (@kobebryant) February 26, 2019

למרות זאת, המראיין לא ריחם והכריח את ה'ממבה' לדבר על כדורסל. לברון ג'יימס שלח מסר לשחקני הלייקרס אחרי ההפסד לממפיס כשאמר: "שחקן שנותן למאבקי פלייאוף להסיח את דעתו, נמצא בקבוצה הלא נכונה", בראיינט הבין אותו לגמרי.


"הוא אמר את האמת. אני לא יכול לדבר על הדינמיקה בחדר ההלבשה שלהם כי אני לא שם, ואני לא יודע למי הוא מתכוון. אבל על פני השטח, אתה חייב להיות אובססיבי למשחק, ולהבין שבשביל הארגון הזה, הדבר היחידי שחשוב הוא לזכות באליפויות. אין שום דבר באמצע. זה המותג שנקרא ה'לייקרס'. זה הדרישה של לוס אנג'לס. לזכות באליפויות"


האם אתם מדבר עם לברון?
"לא דיברתי איתו מהיום שהוא חתם"


מה הסיבה שלדעתך הם לא מצליחים העונה?
"לא היה לי הרבה זמן לראות אותם, כשאני חוזר הביתה אני מספיק לראות רק את הרבע הרביעי או המחצית השנייה. אני מאמן את הקבוצה של הבת שלי, והאימונים בדרך כלל נמשכים עד הערב ונכנסים למשחק, אז אין לי זמן לראות משחק מההתחלה לסוף. זה נראה שהם פשוט לא משחקים כדורסל טוב כרגע, כל הפציעות הפריעו להם לקצב, ועכשיו הם יצטרכו להוכיח אם הם יכולים לרוץ לפלייאוף".



Nick Wright: LeBron James has been the 'worst he's ever been' on defense since returning from… – National Basketball Association News – https://t.co/REXimX93lspic.twitter.com/IJgoHDM3zL

— Los Angeles Sports News (@Lakers_newsnow) March 1, 2019

כשחקן שעבר מתיכון ל-NBA, מה דעתך על הביקורת כלפי חוק ה'One and Done' והפציעה של זיון וויליאמסון?
"בכנות, אנשים צריכים לקבל את הזכות להחליט מה הם רוצים לעשות. אם אתה רוצה ללכת לקולג' או לא זה תלוי בך. במקרה של זיון, אם הוא בריא, הוא צריך ללכת ל-NBA. הוא קיבל את ההחלטה ללכת לקולג', ופציעות הם חלק מהתהליך, לפעמים אתה נפצע, לפעמים לא. אבל אם קיבלת את ההחלטה להתחייב למכללה, אז אתה צריך להשלים את ההתחייבות הזאת. אני מצפה ממנו להבריא ולכסח את כולם".


כשאתה מסתכל על ההחלטה שלך לקפוץ לליגה ישר מהתיכון, מה העצה שלך לנערים שרוצים ללכת בדרכך ולא בטוחים אם הם מספיק טובים?
לדעתי, זאת לא שאלה של יכולת. הוא צריך להחליט אם הוא מסוגל להשתפר יום אחרי יום. ילד מהתיכון לא יכול להיות מוכן ל-NBA, אבל אם אתה יוצא מוכן ולא משתפר, זה ירדוף אותך אחר כך. הילד שלא היה מספיק טוב אבל התאמן כל יום בסופו של דבר יהיה יותר טוב מהילד שהגיע מוכן ולא השתפר, נכון? מי שמוכן להשתפר כל יום, וחושב שהוא מסוגל לעמוד בהתחייבות הזאת מוכן ל-NBA.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי