תעלומה ושמה לונזו בול: מה קרה לרכז של הלייקרס?

לונזו בול
לונזו בול | AFP

השחקן הכי מדובר בדראפט 2017 סיים עוד עונה מאכזבת, בה את רוב הכותרות יצר מחוץ למגרש. הקשר עם האבא הפרובוקטיבי התערער, חברת הנעליים נסגרה והפציעות מעלות סימני שאלה לעתיד לצד לברון

(גודל טקסט)

בדראפט 2017, עולם הכדורסל דיבר על שני אנשים. לונזו בול, רכז מכללת UCLA, ואביו, לבאר בול. האחרון, התפרסם בעיקר בזכות הפה הגדול. עוד לפני שבנו הצעיר רשם דקת משחק בליגה הטובה בעולם, אביו הספיק להצהיר שהוא טוב יותר מסטף קרי, מלברון ג'יימס ושיהיה יותר טוב ממייקל ג'ורדן בפני כל כלי תקשורת שנתן לו את הבמה.


הוא הודיע לקבוצות מסביב לליגה שבנו ישחק רק בלוס אנג'לס לייקרס, ושלא יסכים אפילו להתאמן עבור קבוצה אחרת. הוא דיבר, ודיבר עד שהחזון הפך למציאות. מג'יק ג'ונסון האגדי תפס את תפקיד הג'נרל מנג'ר של הקבוצה מעיר המלאכים וידע שהעיר צריכה כוכב חדש שימלא את החלל שהשאיר קובי בראיינט.


הוא ויתר על ג'ייסון טייטום, דונובן מיטצ'ל ודיארון פוקס, והשתמש בבחירה מספר 2 כדי לקחת את הבחור המקומי מצ'ינו הילס. כשהוצג במסיבת עיתונאים עם המדים הסגולים-זהובים, אמר לו מג'יק: "אתה הפנים החדשות של הלייקרס. אני הולך להלחיץ אותך קצת, אבל אנחנו מצפים שכשתפרוש החולצה שלך תתרומם לתקרה ביחד עם שאר האגדות".


בתקרה של הסטייפלס סנטר תלויות החולצות של קובי בראיינט, ווילט צ'מברליין, שאקיל אוניל, קארים עבדול ג'אבר, ג'רי ווסט, מג'יק ג'ונסון ועוד מספר מצומצם של אגדות. זאת פריבליגיה ששייכת לגדולים במשחק. לונזו לא עמד בלחץ.


 

Magic Johnson: Lonzo Ball is the "new face of the Lakers."

"Watching so much tape of him, you see yourself." ➡️ https://t.co/nInJNVCtHCpic.twitter.com/8m0RFausUA

— SLAM (@SLAMonline) June 26, 2017


מאז אותו הבוקר האופטימי ב-L.A, הכל השתנה. השחקן הטוב בעולם בעשור האחרון, לברון ג'יימס הגיע בקול תרועה לעיר המלאכים, ביחד עם צוות ותיקים והסבלנות עבור לונזו וחבריו הצעירים נגמרה. פיצוצים בחדר ההלבשה, עסקה מתוקשרת שבה חצי קבוצה כמעט עברה לניו אורלינס תמורת אנתוני דיוויס נפלה רגע לפני הדד-ליין, ולמרות הציפיות הגדולות, העונה של הלייקרס נגמרה כבר בתחילת מרץ.


את התקופה של לונזו ב-NBA אפשר לסכם די בקצרה. תכנית ריאליטי משפחתית, שבה אביו ושני אחיו עברו לשחק כדורסל בליטא, אלבום היפ הופ כושל, תינוק מחוץ לנישואים בגיל 21 והשתתפות ב-99 משחקים מתוך 184 אפשריים, בהם רשם ממוצעים של 10 נקודות, 6.4 אסיסטים ו-6.2 ריבאונדים. כשהוא משחק, רבים מכנים אותו ג'ייסון קיד החדש. אך הוא פשוט לא מספיק משחק


אך הבעיה הגדולה של לונזו כמו שכבר הבנתם היא מחוץ למגרש. היא רעשי הרקע. אביו לבאר, הספיק לפתוח ליגת כדורסל לחובבנים וסכסוך מתוקשר עם המאמן לוק וולטון, אחיו, ליאנג'לו כמעט גרם לתקרית בינלאומית כשנעצר בסין על גניבה בדיוטי פרי, אך הפרשה האחרונה היא כנראה המדאיגה ביותר. חברת הנעליים המשפחתית, BBB, השייכת ללונזו ונפתחה ע"י אביו, נסגרה.


LeBron James and Nike ‘Would Definitely Welcome' Lonzo Ball#basketball #shoponline#basketpic.twitter.com/jUOr9ng2f7

— 3BASKET3 (@3BASKET3) March 25, 2019


רגע לפני שנבחר בדראפט, נייקי הציעו לכוכב המכללות חוזה של מיליוני דולרים. אביו לבאר סירב, ובכספים שהמשפחה הרוויחה בזכות מעמדו של לונזו, פתח עם חברים נעליים בשם Big Baller Brand, כשהוא ובניו מייצגים אותה, וחבר המשפחה, אלן פוסטר ניהל אותה.


במקום להתאמן, לונזו שימש כפרזנטור וכאורח באירועי החברה המתפתחת, שספגה ביקורות רבות על מחיר הנעליים. בהתחלה, הכל היה נראה מבטיח. לונזו רשם כמה הצגות יפות בעונת הרוקי למרות היכולת המדשדשת של קבוצתו, משפחתו קיבלה מעמד של סלבריטים בכל רחבי אמריקה והעסקים שגשגו, אך עם הפציעות המומנטום שינה כיוון.


בעונה הקודמת לונזו הושבת חודש לסיום בעקבות פציעה בברך שמאל, שעתידה ליצור בעיות גדולות. לאחר מכן עבר ניתוח ובקיץ התרכז בשיקום ובאימונים, בתקווה להראות ניצוצות לצד לברון ג'יימס. את העונה פתח במאבק על המקום בחמישייה עם ראג'ון רונדו, אך בדיוק ברגע שנכנס לכושר, הפציעות חזרו.


שוב ברגל שמאל, הפעם בקרסול. שוב הוא הושבת, הפעם שלושה חודשים לפני תום העונה. פעם אחר פעם לונזו נעדר ולאחר בדיקות רבות עלתה האפשרות שהפציעה נגרמת מנעלי ה'ZO2', נעל הדגל של החברה שבבעלותו! לאחר חקירה פנימית של הנושא, התגלה סקנדל אחר, מביש לא פחות – מנהל החברה, אלן פוסטר העלים 1.4 מיליון דולר מכספיו של לונזו.

How The Co-Owner of Big Baller Brand is a Career Scammer & How Much Money He's Has Allegedly Stolen From Lonzo Ball, Spoiler Alert It is a Lot; LaVar Ball Makes Statement (Video) https://t.co/93eIwRgKAupic.twitter.com/TVrx4UYGot

— Robert Littal (@BSO) March 22, 2019


לאחר שהתגלה הסקנדל, לונזו החליט לנתק קשר מהחברה בה הוא מחזיק 51.8%, לכסות את הקעקוע שחרט על ידו, בה הציג את הלוגו של החברה ולפי הדיווחים אף לנתק קשר מאביו. "זה יום לא קל עבורי, בעיקר בגלל הכבוד והאהבה הגדולה שהייתה לי לאלן פוסטר. למרות זאת, הגיע הזמן שאקח אחריות על הקריירה שלי על המגרש ומחוצה לו"


Lakers G Lonzo Ball looking to remove every trace of BBB from his life.

The latest: Tattoo coverup.

(: TheBlast/Instagram) pic.twitter.com/5AkM6yYNoZ

— Grind City Media (@grindcitymedia) March 27, 2019


קריירת הכדורסל של לונזו, נוהלה מתחילתה ועד היום ע"י אביו, לבאר. יעקב בוזגלו אמריקאי, אפשר לכנותו. לאחר המקרה אמר: "אני תמיד מאמין בטוב של האנשים. לצערי, שמתי את מבטחי באלן פוסטר שינהל את העניינים הכספיים של בני. בסופו של היום, משפחה באה לפני הכל ואני תומך בלונזו ללא תנאי. ביחד, נתקן את הכל"


ובזמן שכל זה קורה, באחת הערים הסוערות בעולם, הצד הסגול של לוס אנג'לס שוב פספס את הפלייאוף והמשפחה ספגה ריקושטים מכל עבר, והאב ספג את רובם. צ'רלס בארקלי בתכנית Get Up של ESPN אמר: "לונזו היה צריך להיות אדון לעצמו ולקריירה שלו מההתחלה. אתה לא יכול לתת למשפחה שלך לרכוב על ההצלחה. זה הזמן שלו. הוא ילד נחמד, שחקן טוב, אני אשמח לראותו אותו חוזר בריא. אבל כל הסיפור הזה היה אסון מההתחלה". אמר שחקן העבר על ההתנהלות של הרכז.


"הכתובת הייתה על הקיר, ואני מרגיש רע, בגלל שלאבא החמור שלו יש פה גדול והוא שם את הבן שלו בסיטואציות לא נעימות כבר שנתיים. אני לא רוצה שמשהו רע יקרה לילד, אבל אני לא אוהב את אבא שלו בכלל".



"It's this ol' big mouth, jackass dad that's put his kids in an awkward situation all year."

Charles Barkley did not hold back about LaVar Ball pic.twitter.com/Ng2yj0Cue0

— Get Up (@GetUpESPN) March 27, 2019


הרבה דברים לא ברורים בלוס אנג'לס אחרי הכישלון החרוץ של מג'יק ג'ונסון ולברון ג'יימס, וכלי התקשורת באמריקה כבר מתכוננים לקיץ סוער בסטייפלס סנטר. אבל יותר מכולם, עתידו של לונזו מוקף בסימני שאלה. האם יצליח לחזור מהפציעה ולממש את הפוטנציאל שלו? האם יישאר בלייקרס? האם יפרח בקבוצה אחרת? התשובות בהמשך…

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי