סטוטס: "קרי הוא לא הבעיה היחידה בגולדן סטייט"

סטף קרי
סטף קרי | AFP

לקראת המשחק השני בסדרת גמר המערב, מאמן פורטלנד מודה שהבעיה בהפסד הייתה בפיק אנד רול ומבהיר: "אנו חייבים לתכנן מחדש איך לטפל בזה"

(גודל טקסט)
לאחר שסטף קרי התעלל בפורטלנד עם 36 נקודות במשחק הראשון של גמר המערב, הבלייזרס ומאמנם טרי סטוטס חושבים איך להצר את צעדיו של רכז גולדן סטייט ווריורס לקראת המשחק השני בסדרה הלילה (בין חמישי לשישי, 04:00)


הבעיה העיקרית מבחינתם הייתה בהגנת הפיק אנד רול, כאשר הגבוהים של פורטלנד נסוגו לאחור בכל חסימה במקום להפעיל שמירה כפולה על הכוכב, מה שאפשר לו לקלוע תשע פעמים מחוץ לקשת מתוך 15 ניסיונות. שבע מהשלשות אף הגיעו ללא שמירה בכלל, בדרך ל-51.5% של הווריורס מה-3.


"קרי הוא לא הבעיה היחידה," אמר סטוטס, "נכנסנו לרבע האחרון בפיגור שש בלבד, הם קלעו בו 39 נקודות וסטף קלע רק זריקה אחת, כך שהבעיה היא מעבר לזה, אך כמובן שנהיה חייבים לתכנן מחדש איך אנחנו מטפלים בפיק אנד רול".


המאמן של פורטלנד ספג ביקורת קשה על כך שלא חיקה את סגנון ההגנה הקשוח של הרוקטס נגד הרכז בסדרה הקודמת, על זה אמר בציניות: "הם עשו עליו שמירה כפולה כשהוא קלע 33 נקודות במחצית השנייה? אוקיי, נבחן את זה".


בכל הנוגע לקליעה, הבלייזרס יהיו חייבים לקבל תפוקה גדולה יותר מדמיאן לילארד. הרכז סיים את המשחק הראשון עם 4 מ-12 מהשדה, ולא הצליח להתמודד עם השמירה של קליי תומפסון, מולו איבד 7 כדורים מתוך ה-21 של קבוצתו במשחק. "אתה לא יכול להרשות לעצמך לאבד כל כך הרבה כדורים נגדם, בעיקר בחוץ. אם זה יקרה לך, הסיכוי שלך לנצח אותם קטן מאוד", אמר כוכב הבלייזרס. זה היה המשחק השני ברציפות בו לילארד מתקשה לשחזר את היכולת הנהדרת שלו, כשגם במשחק השביעי נגד דנבר חברו לקו האחורי, סי ג'יי מקולום הוביל.



לילארד. שוב התקשה להציג את יכולתו (AFP)


בפעם הקודמת שהקבוצות נפגשו בפלייאוף, ב-2017, צמד הגארדים התקשה מול הווריורס. לילארד קלע ב-30% מחוץ לקשת ומקולום ב-40%, בנוסף לארבעה איבודים למשחק בסדרה בה הבלייזרס הודחו בסוויפ מוחץ.


למרות הרקורד המוצלח של גולדן סטייט במפגשים מול הצמד, סטיב קר יודע שחניכיו לא יוכלו לבלום אותם בכל משחק: "שניהם שחקנים נהדרים, אנחנו לא משלים את עצמנו שנצליח לעצור אותם, ידוע לנו שהם יכולים להתחמם לפעמים. נמשיך באותה תכנית מהמשחק הראשון ונקווה לאותה תוצאה", אמר המאמן.


Steve Kerr on defending @Dame_Lillard & @CJMcCollum
In Game 2: "They're both fantastic players. We're under no illusion we're going to stop them. We're well aware they're going to heat up at times. We've got to continue to defend & follow our plan & see if we can build on Game 1"

— kerry eggers (@kerryeggers) 15 במאי 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי