יאניס, גובר, ג'ורג', בלדסו וסמארט בחמישיית ההגנה של העונה

יאניס עם בלדסו
יאניס עם בלדסו | AFP

רכז מילווקי זכה לכבוד בפעם הראשונה, לאונרד הגיע רק לחמישייה השנייה. פטריק בוורלי נותר בחוץ והגיב בעוקצנות בטוויטר. סנטר יוטה, שנבחר בפעם השלישית בקריירה: "זה כבוד גדול, לא לוקח את זה כמובן אליו"

(גודל טקסט)
לאחר שחמישיית הרוקיז של עונת ה-NBA פורסמה אתמול, היום (רביעי) נחשפה חמישיית ההגנה של עונת 2018-19. מי שנבחרו הם הסנטר רודי גובר מיוטה ג'אז, פורוורד אולקהומה סיטי פול ג'ורג', כוכב מילווקי באקס יאניס אנטטוקומפו, מרכוס סמארט מבוסטון סלטיקס וחברו של יאניס לקבוצה, אריק בלדסו, שזכה לכבוד בפעם הראשונה בקריירה. גובר, ג'ורג' ויאניס הם שלושים המועמדים הסופיים לפרס שחקן ההגנה של העונה.


"זה תמיד כבוד גדול", אמר גובר על בחירתו לאחת מחמישיות ההגנה בפעם השלישית, "אני לא לוקח את זה כמובן מאליו, אני רואה בזה הכרה למה שאנחנו עושים כקבוצה. זה לא היה מתאפשר ללא העבודה של חבריי לקבוצה וצוות האימון". עם כניסתם של אנטטוקומפו ובלדסו לחמישייה, מילווקי שולחת נציג לראשונה מאז 1991 וכמו כן, זו הפעם השלישית בלבד שבה שני נציגים שלה זוכים לכבוד. עבור סמארט מדובר בחותמת ראויה למה שהייתה עונתו הטובה ביותר מאז שהגיע ל-NBA. הגארד היווה שותף אידיאלי לקיירי אירווינג, שלא ידוע כשומר מוצלח במיוחד, בקו האחורי של הסלטיקס.


לחמישייה השנייה נכנסו ג'רו הולידיי (ניו אורלינס), קליי תומפסון ודריימונד גרין (גולדן סטייט), קוואי לאונרד (טורונטו) וג'ואל אמביד (פילדלפיה). לא מעט אוהדים עשויים להיות מופתעים מאי הכללתם של גרין ולאונרד בחמישייה הראשונה, לאור היכולת המאוד מרשימה שלהם בפלייאוף. קוואי פספס 22 משחקים בעונה הסדירה ואפילו לא היה לשומר הכי יעיל של הראפטורס, כאשר הרייטינג ההגנתי שלו היה הגרוע בקריירה (107.2) ולא מעט אנשים בענף חשבו שדני גרין עשה עבודה טובה יותר.


נבחרו לחמישייה השנייה. קוואי וג'ואל אמביד (AFP)
נבחרו לחמישייה השנייה. קוואי וג'ואל אמביד (AFP)


מי שהיה מאוכזב, ואולי בצדק, מאי הכללתו באחת החמישיות הוא פטריק בוורלי. רכז הקליפרס שרשם 0.9 חטיפות ו-0.6 חסימות למשחק העונה נכלל בחמישייה הראשונה ב-2017 ולחמישייה השנייה ב-2014. בוורלי ידוע בהגנה הקשוחה שלו והוא תמיד מוצב על השחקן המוביל בשורות היריבה. השחקן הביע את אכזבתו בטוויטר, בציוץ קצר וקולע.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי