הירי בטורונטו: ארבעה נפצעו בינוני, המשטרה עצרה שני חשודים

מצעד האליפות של טורונטו
מצעד האליפות של טורונטו | Vaughn Ridley/Getty Images

רגעי בהלה במהלך מצעד הניצחון של הראפטורס בכיכר המרכזית בעיר: במשטרה הקנדית לא אישרו שמדובר באירוע טרור, גם ראש הממשלה ג'סטין טרודו היה על הבמה. ראש העיר: "לא מאמין שמישהו יהרוס אירוע משמח כזה"

(גודל טקסט)
שעות ספורות לאחר הירי במצעד האליפות של טורונטו אתמול (שני), מתגלים לאט לאט פרטי האירוע. על פי הודעת המשטרה ארבעה בני אדם נורו ונפצעו, כנראה בינוני, בירי שאירע בעיר הקנדית במהלך חגיגות הניצחון בגמר ה-NBA.


האירוע התרחש לקראת סיום המצעד, כשבכיכר המרכזית נשמעו יריות והחלה בהלה. עשרות אלפי אנשים מילאו את האיזור, ובנוסף לנפגעים מהירי התקבלו דיווחים על פציעות קלות במנוסה שנוצרה. מפקד משטרת טורונטו מארק סונדרס התראיין וביקש עזרה בחקירה מכל מי שהיה במקום או צילם סרטון של האירוע.


בנוסף, סנדרס אישר כי המשטרה עצרה שני חשודים בירי: "יש לנו שני עצורים שנתפסו עם נשק, וזו תחילת החקירה", אמר. הירי התרחש במהלך נאום של אחד מבעלי הקבוצה, ומארגני המצעד הפסיקו אותו וביקשו להרגיע את הקהל. על הבמה באותו זמן היו ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, ראש עיריית טורונטו ג'ון טורי וה-MVP קוואי לאונרד לצד שחקנים נוספים.




דוברת המשטרה אליסון ספארקס נשאלה האם מדובר באירוע טרור או בירי ממוקד, והשיבה כי החקירה נמשכת. גם הדוברת של טרודו אלינור קנטרו הגיבה: "אנחנו לא מגיבים על עניינים הקשורים לביטחונו האישי של ראש הממשלה".


ראש העיר טורי הודה למשטרה על תגובתה המהירה: "אני לא מצליח לחשוב על סיבה מדוע מישהו ייקח אקדח ויהרוס כזו חגיגה של שמחה. אני מקווה שהאחראים יימצאו ושיקבלו את העונש החמור ביותר המתאפשר בחוק. בנוסף, אני רוצה להודות ולשבח את מיליוני האנשים שהגיעו לחגוג איתנו את השמחה של העיר ושל הראפטורס".





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי