אטורה מסינה: לא יהיה קל לאף נבחרת להתחרות מול ישראל

אטורה מסינה
אטורה מסינה | טוויטר

עם עבר עשיר באירופה ועבודה יומיומית עם המאמן הטוב בעולם, מסינה מגיע ליורובאסקט כדי להוביל את נבחרת איטליה להצלחה: "המטרה היא להעפיל לשלב הבא ומשם הכל יכול לקרות". בחמישי ישראל מחכה לו

(גודל טקסט)

ביום חמישי ייפתח היורובאסקט בישראל ופסטיבל הכדורסל כבר מורגש באוויר. משחק הפתיחה של הנבחרת הישראלית יפגיש אותה עם זו שסיימה עבורה את הקמפיין הקודם ב-2015: נבחרת איטליה החזקה. כזכור, המפגש הקודם בין הצדדים נגמר בתבוסה כואבת בשלב שמינית הגמר מול האיטלקים כשחניכיו של אדלשטיין הפסידו בשלושים הפרש (82:52) במשחק הנוקאאוט שהדיח אותם מהטורניר באקורד צורם.

מאז חלפו שנתיים והנבחרת האיטלקית עברה שינויים רבים, אך המשמעותי שבהם נמצא בעמדת המאמן כשאטורה מסינה מונה במקומו של סימונה פיאניג'אני. מסינה נחשב לאחד המאמנים המוערכים באירופה ובשנים האחרונות הוא בונה לעצמו מוניטין גם ב-NBA כעוזרו של גרג פופוביץ' בסן אנטוניו ספרס.

כעת הוא ינסה להוביל את שחקני מולדתו כמה שיותר רחוק בטורניר היוקרתי כשמשחק הפתיחה שלהם יהיה כאמור מול היריבה הישראלית, שגם תארח את שלב הבתים הראשון של ביתה. "זה לא יהיה קל עבור אף קבוצה להתחרות מול נבחרת ישראל", מספר מסינה בראיון לספורט1, "אני חושב שיש להם אופי חזק ושחקנים טובים, אבל עוד לא צפיתי באף קלטת של היריבות שלנו".

במשחק הפתיחה הוא יפגוש על הפרקט גם בדמות שמוכרת לו משנותיו הרבות כמאמן באירופה – פיני גרשון, שהפעם יהיה בכובע המנהל המקצועי של הנבחרת. בין השניים קיימת הערכה רבה כפועל יוצא של המשחקים הרבים שלהם בעבר במשחקים חשובים. ב-2008, במסיבת העיתונאים לקראת פיינל פור היורוליג במדריד, התייחס האיטלקי לחסרונו של גרשון במעמד החשוב כשאמר כי "פיני גרשון חסר פה, הכול פה יותר מדי פוליטיקלי קורקט בלעדיו ואף אחד לא מספר בדיחות". גם עכשיו הוא מחכה לפגוש מחדש את החבר-יריב הישראלי שלו: "יש לי הערכה מלאה לפיני ולמה שהוא עשה למען הכדורסל", הוא אומר.

גרג פופוביץ'. המאמן הטוב בעולם (AFP)
גרג פופוביץ'. המאמן הטוב בעולם (AFP)

על השנים הקשות שעברו לאחרונה על מכבי תל אביב, אותה הוא מכיר מצויין ממסעותיו באירופה, הוא מעדיף שלא לדבר: "יש לי הערכה ענקית למכבי כמועדון ולאוהדים שלהם כך שלא נעים לי להתייחס לזה".

מסינה אומנם מעדיף לא לספר יותר מדי על מצבו האישי ב-NBA ("מעדיף לא להתעסק בזה עכשיו"), אולם זה לא סוד שהוא שואף להתמנות בעתיד למאמן בליגה הטובה בעולם. ב-2011 הוא קיבל את תפקידו הראשון בארה"ב כשמונה ליועץ מיוחד של הלייקרס אולם לא הותיר חותם וחזר לאירופה, ואחרי שנתיים בצסק"א מוסקבה בהן לא הצליח לזכות עם הרוסים בתואר היורוליג, הוא מונה לעוזר מאמן בסן אנטוניו לצד גרג פופוביץ'. המאמן האיטלקי הכריז על פופוביץ' לא פעם כמאמן הטוב בעולם (בצדק), ונראה כי גם הוא יודע שעבודה לצידו היא מקפצה טובה למשרת המאמן הראשי באחת מקבוצות הליגה.

אטורה מסינה. קמפיין לאומי אחרון (טוויטר)
אטורה מסינה. קמפיין לאומי אחרון (טוויטר)

האיטלקים מגיעים לקמפיין הנוכחי לאחר שביורובאסקט הקודם הם נעצרו בשלב רבע הגמר על ידי ליטא, יריבה נוספת שלהם בבית המוקדם הקיץ, אולם מאז הטורניר הקודם עברו על הקבוצה לא מעט שינויים. אחד הבולטים שבהם הוא נפילתו המטאורית של אלסנדרו ג'נטילה שתרם בטורניר הקודם 16.8 נקודות והיה מהשחקנים הבולטים של הנבחרת, אך מאז הקריירה שלו בצניחה חופשית עד שהוחלט לא לזמנו כלל לנבחרת בקיץ הנוכחי.

גם אנדראה ברניאני, שהיה שחקן מוביל לאורך עשור בנבחרת, לא ישתתף בטורניר הקרוב אך נראה כי המכה הקשה ביותר שספגו האיטלקים היא היעדרותו של דנילו גלינארי. הכוכב הבינלאומי לא ישתתף ביורובאסקט מאחר ונפצע במשחק הכנה מול הולנד לפני שלושה שבועות, לאחר ששלח אגרוף לפניו של שחקן היריבה, ג'יטו קוק. קארמת הכדורסל דאגה לכך שהמהלך המכוער גרם לשבר בידו של האיטלקי, שייאלץ לנוח ולא להשתתף ביורובאסקט.

מסינה, שראה איך מהלך שטותי ולא מחויב המציאות הוביל להיעדרותו של כוכב הקבוצה, רתח על גלינארי בימים שלאחר המקרה. "הוא ניסה להתנצל, אבל לא רציתי לדבר איתו", התייחס המאמן בראיון כמה ימים מאוחר יותר. כעת הוא נשמע מעט רגוע יותר: "ברור שהפציעה של גלינארי היא אבדה גדולה עבורנו, אבל זה גם נותן יותר הזדמנויות לכולם, הזדמנויות לשחק ולקלוע יותר". המטרות שלו, אם תהיתם, צנועות בינתיים: "המטרה שלנו היא להעפיל לשלב השני של התחרות באיסטנבול. משם הכל כבר יכול לקרות".

אטורה מסינה. רוצה לסיים את הקריירה הלאומית בטעם טוב (טוויטר)
אטורה מסינה. רוצה לסיים את הקריירה הלאומית בטעם טוב (טוויטר)

זה יהיה הקמפיין האחרון של המאמן המוערך בנבחרת. הוא היה אמור לסיים את עבודתו במדים הלאומיים כבר בקיץ הקודם, אך הכישלון בטורניר הקדם אולימפי גרם לו להודיע על הישארות לקמפיין נוסף כדי לסיים בטעם טוב.

למסינה יש רומן ארוך עם הנבחרת שהחלה כבר בשנות ה-90. כשהוא בן 34 בלבד קיבל את המפתחות מראשי האיגוד האיטלקי והוביל את הנבחרת מארץ המגף לזכייה במשחקי הים התיכון (1993) ובמדליית הכסף באליפות אירופה (1997). כעת הוא רוצה לסיים את הפרק הלאומי בצורה מוצלחת. 

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של רוני כהן – ווינר שוט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי