שובר גלים: העונה הקשה של גל מקל וההזדמנות לתיקון

גל מקל
גל מקל | באדיבות איגוד הכדורסל

אחרי שנה קשה במכבי תל אביב, רכז נבחרת ישראל רוצה לשים את הקדנציה בצהוב מאחוריו ולצאת לדרך חדשה בתחנה הבאה. היורובאסקט הוא בדיוק ההזדמנות להחזיר את הקריירה למסלול חיובי

(גודל טקסט)

"מאמן מכבי תל אביב, נבן ספאחיה, נפגש עם גל מקל והודיע לשחקן כי הוא לא נמצא בתכניות שלו לעונת המשחקים הקרובה. מכבי מודה לגל, מקצוען אמיתי, רכז הקבוצה בשנתיים האחרונות, על תרומתו ועל הגישה הנהדרת והמקצועית שלו בכל אספקט של המשחק".

במילים אלה הגיעה לסיומה מערכת היחסים של מכבי ת"א עם גל מקל, אלא שמילות הפרידה החמות לא מעידות על סערת הרגשות והמטענים שנוצרו בין הצדדים כתוצאה מהשידוך הלא מוצלח. הרכז הישראלי ראה כיצד הקבוצה בה שיחק בשנה וחצי האחרונות מראה לו את הדרך החוצה באופן חד צדדי, בעוד הצהובים העבירו עליו ביקורת ולא היה מרוצים מתפקודו בעונת הבלהות שעברה עליהם.

בליגה מקל עוד סיפק מספרים טובים יחסית, אבל עיקר הביקורת נרשמה על יכולתו ביורוליג, בה רשם 4.5 נקודות ו-3.3 אסיסטים בממוצע למשחק. בסביבתו של השחקן מתרצים את היכולת שהציג בקרדיט המועט שהוא קיבל ובחוסר הסבלנות כלפיו שנבעה, לטענתם, בהוראה מלמעלה. "יש מישהו בקבוצה שמתנכל לו, וברור שזה ניקולה וויצ'יץ'", תקף מקורב לשחקן בשיחה עם כותב שורות אלה לאחר שהצהובים הודיעו לרכז על שחרורו. "הסיטואציה הזאת לא הגיונית. הביאו את מקל בתור הבטחה גדולה, שכנענו אותו לבוא ולעזור לקבוצה, התחננו אליו שיחזור, אבל משנה שעברה לא נותנים לו כלום. לא נותנים לו לשחק. כל פעם מגיע מאמן אחר ועדיין מספסל אותו בכוח, למרות שכשהוא על הפרקט הוא מראה תוצאות. ההוראה לכך לא הגיעה מהבעלים. גם דייויד (פדרמן, ר.כ) וגם שמעון (מזרחי, ר.כ) אוהבים אותו".

במכבי תל אביב החליטו על מהפכה בסגל, כשאיתי שגב הצעיר הוא השריד היחיד שנותר מהעונה שעברה. הצהובים קיבלו החלטה לפיה הם לא מעוניינים להשאיר אף שחקן שהיה חלק מהכישלון בשנים האחרונות וכי בכוונתם להחליף את כל הסגל הקיים ולהזרים דם חדש למועדון. אולם גם אם לא הייתה מתקבלת החלטה גורפת שכזאת, מקל לא היה נשאר בקבוצה.

גל מקל. תקופה קשה במכבי ת
גל מקל. תקופה קשה במכבי ת"א (דני מרון)

במהלך העונה עלו טענות רבות מצד המועדון על תפקודו של השחקן, ועיקרן היו על הכדררת שלו, סיטואציה שהביאה גם למתיחויות בינו לבין חלק משחקני הקבוצה שהעדיפו לקבל יותר כדורים ולא לראות את הרכז הישראלי מחזיק בכדור במשך פרק זמן ארוך בכל התקפה. "שלושה רבעים הוא משחק טוב, אבל ברבע האחרון הוא מחרב את הקבוצה", הייתה טענה נוספת שעלתה על ידי בכיר בקבוצה לאחר הפסד ליגה נוסף של הצהובים לקראת סיום העונה. בשלבים אלה כבר היה ברור לכולם – גל מקל לא ימשיך במכבי ת"א ויהי מה. השחקן מצדו רצה להישאר במועדון ולהיאבק על מקומו, אך נפגע מהתנהלות הקבוצה כלפיו שהגיעה לשיאה באותה שיחה בה הודיעו לו על עזיבתו הכפויה.

במכבי חיפשו קבוצה שתהיה מוכנה לקלוט את מקל לשורותיה, תוך שהם מציעים מימון מחצית מחוזהו בסך 600 אלף דולרים. לבסוף הייתה זאת גראן קנריה שהחליטה להחתים את הרכז הישראלי בחוזה לעונה אחת עם אופציה לשנה נוספת. עבור מקל מדובר בתחנה טובה וחשובה בקריירה. הוא אמנם עזב את היורוליג אך הגיע לקבוצה ספרדית בכירה. גם העובדה שהקנריות משתתפים בליגה הספרדית, שנחשבת לליגה המקומית החזקה באירופה, מעלה את הערך של הקבוצה עבור השחקן.

גל מקל. ההזדמנות לתיקון (עדי אבישי)
גל מקל. ההזדמנות לתיקון (עדי אבישי)

למקל צפויה גם כניסה יותר חלקה למערכת מאחר וייתקל בעונה הבאה בפנים מוכרות. מדובר כמובן בדי. ג'יי סילי שחזר לגראן קנריה לאחר עונה אחת במכבי ת"א. סילי שיחק במועדון הספרדי לפני שהגיע לצהובים והיכרותו עם מקל צפויה לעזור לאחרון להשתלב בקלות. גם מבחינה מקצועית נראה שהרכז הישראלי יתחיל את העונה בנקודת פתיחה טובה כשעל פי הסגל המתגבש כרגע, נראה כי מקל יקבל את המפתחות לניהול הקבוצה הספרדית כשהוא צפוי לפתוח בעמדת הרכז. מחליפו, נכון לכתיבת שורות אלה, הוא אלברט אוליבר, רכז מקומי ותיק בן 39 שנמצא במגמת ירידה, כך שמסתמן כי דקות המשחק של הגארד הישראלי יהיו לא מועטות.

בפני מקל עומדת כעת גם אפשרות לשפר את תדמיתו המקצועית ביורובאסקט הקרוב. אחרי העונה המטלטלת שעברה עליו, הופעה במדי הנבחרת באליפות שתתחיל בארץ יכולה לתת לו דחיפה משמעותית ולהקרין ממנה גם על העונה הבאה. לטורניר האירופי מגיע הרכז לאחר שביסס את מעמדו כשחקן חמישייה במשחקי ההכנה והוא ממשיך להיות בורג חשוב במערך של ארז אדלשטיין. הופעות טובות מול נבחרות העילית של היבשת, כולל מצ'-אפ אישי קשוח בדמות דניס שרודר הגרמני, יכולים לשקם את מעמדו המקצועי ולאפשר לו לשים מאחור את הקדנציה המאכזבת במכבי תל אביב. כעת זה תלוי רק בו.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי