קטש: הישראלים במכבי ת"א בקושי משחקים, מקווה לשינוי

עודד קטש
עודד קטש | עדי אבישי

מאמן נבחרת ישראל החדש דיבר עם 103FM וסיפר על תפקידו החדש: "שמח להיות חלק מהתהליך באיגוד, בקרוב אפרסם את הצוות המקצועי". השילוב כמאמן הנבחרת האולימפית: "לא נעשה הצערה רק כדי להגיד"

(גודל טקסט)

עודד קטש מונה בשבוע שעבר למאמנה החדש של נבחרת ישראל, כשבמקביל כוכב העבר ישמש גם כמאמן הנבחרת האולימפית. היום (שני) מאמן הפועל אילת בעונה שעברה דיבר בתכנית הספורט של 103FM והסביר על השילוב בתפקידים, שילוב הצעירים בנבחרת, הישראלים במכבי ת"א ולמה הוא מתגעגע.

קטש: "החל את דבריו ואמר: אני רק ממשיך תהליך באיגוד שמתנהל כבר שנים, ואני שמח להיות חלק ממנו".

אימונים בקיץ: "אני לא הולך לעשות אימונים רק בקיץ, יהיו לנו אימונים כבר בנובמבר ופברואר. אני רוצה להאמין שהשחקנים מקבלים את המעטפת שהם צריכים לקבל מהקבוצות שלהם. שחקנים שמשחקים בלאומית, שחקן כמו קופרברג שבקושי שיחק במכבי חיפה, שחקנים כאלו צריכים שידאגו להם בצורה אחרת. אם בעוד חודש נתכנס למשחקים והדברים האלו לא יקרו זו בעיה, אבל בעתיד זה יעזור. הרעיון הוא שכל הפסקה כזו יעלה שחקן נוסף לסגל".

עודד קטש. מתכנןמהפכה בסגל הנבחרת (פיב
עודד קטש. מתכנן מהפכה בסגל הנבחרת (פיב"א)

העבודה עם השחקנים: "לאורך כל השנה אני אעבוד עם השחקנים, זה סו של איחוד הנבחרות. הרעיון הוא שזה סגל רחב של 25 שחקנים שיהוו את הסגל של הנבחרת הבוגרת והצעירה. האיגוד יצטרך לדאוג לאימונים אישיים לשחקנים, לפי עמדות, לפי צריכים אישיים. זה ספורט קבוצתי, אבל כל שחקן צריך יחס אחר".

שילוב ותיקים וצעירים: "אני בהחלט רואה את זה קורה. יצא לי לאמן לא מעט את השחקנים בנבחרת, גם הוותיקים וגם הצעירים. לא נעשה הצערה רק כדי להגיד, זה תהליך טבעי שצריך לקרות. יש פער בין הדורות, וזה הרגע להתחיל כמה שינויים. כבר בהפסקה הקרובה אנחנו נראה את השינוי האלו. זה אף פעם לא נעים לנפות שחקנים, אבל אלו דברים שקורים וצריך לעשות. עם נבחרת העתודה הצלחנו מעל המצופה".

קטש עם שחקני נבחרת העתודה (פיב
קטש עם שחקני נבחרת העתודה (פיב"א)

שינוי בראיית המשחק כמאמן נבחרת: "אני לא רואה כרגע כדורסל בצורה אחרת. לעולם חוויתי את זה כמו אוהד, אלא תמיד בפן המקצועי. יש בעיה כי השחקנים שאנחנו רוצים שיהיו מובילים בקבוצות שלהם, ובכלל בכדורסל הישראלי, לא מצליחים לעשות זאת כרגע".

הישראלים במכבי ת"א: "אני בהחלט חושב שהפתרון הוא בהידברות, ולא בצעקות. חלק גדול מהישראלים במכבי עזבו ואלו שנשארו בקושי משחקים. אני מקווה שזה ישתנה".

כארם משעור. קטש מקווה שישחק יותר (עדי אבישי)
כארם משעור. קטש מקווה שישחק יותר (עדי אבישי)

הצוות המקצועי: תוך יומיים אפרסם את הצוות, אבל אני לא בטוח שזה יהיה בדיוק הצוות של העתודה. הצוות שיורכב הוא יהיה המשך של האיגוד מהשנים האחרונות".

לחזור לאמן בליגה: "אני רוצה לחזור לאמן בליגה. זה הנושא הראשון שדובר עליו כשהציעו לי את התפקיד. כבר עכשיו מתחיל לגרד לי בידיים. המשחק בבאמברג דגדג לי כשהתכוננתי אליו כפרשן. אני אוהב לאמן, ואני זה משהו שתמיד ארצה".

קטש ושמיר. שינויים בצוות המקצועי של הנבחרת (דני מרון)
קטש ושמיר. שינויים בצוות המקצועי של הנבחרת (דני מרון)

סלובניה: "הכדורסל בסלובניה עשה התקדמות גדולה. אם נצליח לשנות את התרבות בכדורסל שלנו כמו סלובניה וליטא אני יותר מאשמח. היה משהו בשפת גוף של השחקנים של סלובניה שהם נהנים. אנחנו צריכים להיות צנועים, ולהסתכל וללמוד ממדינות כמו איסלנד ופינלנד שעשו קפיצת מדרגה גדולה. גם האקדמיות בצרפת מעניינות אותי ואשמח לעבוד במשהו כזה". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי