גינת: אני בטוח שיש הרבה שחקנים מוכשרים שמתפספסים בדרך

תומר גינת
תומר גינת | דני מרון

הישראלי הכי מבטיח בליגה, שכמעט ויתר על כדורסל והלך לקרבי: "התקדמתי בזכות עבודה קשה וצעד אחרי צעד". הצעה ממכבי או ירושלים? "יכול לעשות דברים יפים גם בהפועל ת"א". נבחרת? "באתי לתרום, לא לספור דקות"

(גודל טקסט)

בגיל 23 הופך תומר גינת לאחד השחקנים הישראלים הכי מבטיחים. אחרי שנבחר בעונה שעברה לתגלית העונה, הפורוורד של הפועל תל אביב רושם השנה קפיצת מדרגה נוספת כשהוא תורם 12.3 נקודות ו-9 ריבאונדים בעונתו השניה בליגה והופך כבר עכשיו לאחד הישראלים היעילים בליגה. אלא שההצלחה של גינת היא לא דבר של מה בכך, כשעד לפני חמש שנים הוא לא היה בטוח בכלל שיהפוך לכדורסלן מקצוען.

"הייתי בנוער בנהריה ולא הרבה אנשים הכירו אותי", מגולל גינת את סיפורו בראיון לספורט1, "כשהגעתי לגיל עתודה שיחקתי בגביע עם נהריה, שהיתה אז בליגה הלאומית, וקיבלנו בהגרלה את הפועל ירושלים. היה לי משחק לא רע, זה היה שנה לפני הגיוס, ואני ואבא שלי החלטנו יחד שאנחנו מתקשרים לשרון דרוקר ומבקשים ממנו להגיע לאימון נבחרת העתודה כדי שייראה אותי".

דרוקר הסכים וגינת נחת באימון הראשון של נבחרת העתודה. "לא הרבה אנשים באולם ידעו מי אני, אבל לאט לאט התחלתי להתקדם ובסופו של דבר סיימתי כשחקן חמישייה בנבחרת הזאת וקיבלתי מעמד של ספורטאי בצבא", מספר גינת, "אם לא דרוקר וכמה אימונים טובים בהתחלה בנבחרת העתודה, כנראה שהייתי מגיע להיות חייל קרבי".

אתה סיפור סינדרלה: מנער שלא היה בטוח שיהיה כדורסלן לאחד הישראלים הצעירים המובילים בליגת העל.
"כן, האמת שיוצא לי לחשוב על זה הרבה שלפני חמש שנים לא הייתי מאמין שאני אהיה בסיטואציה שאני נמצא בה היום. אבל אני חושב שעם עבודה קשה ואמונה בעצמך אפשר לעשות הרבה דברים בחיים".

זה גורם לך לחשוב שאולי היו ושיש עוד שחקנים כמוך שהתפספסו מהבחינה הזאת?
"אני בטוח שלא חסרים שחקנים מוכשרים וטובים שמתפספסים בגלל כל מיני סיבות, אבל אני גם לא היחידי שבא מלמטה ומגיע למקומות האלה. גם עוז בלייזר התחיל בליגה הלאומית. לא חסרים שחקנים שעלו מהליגה השנייה לליגה הראשונה ועדיין אחרים ומוכשרים נופלים בדרך".


דרוקר. קיבל שחקן אלמוני לאימון נבחרת העתודה והשאר כבר היסטוריה (דני מרון)


בקיץ האחרון סומנו כמה שחקנים צעירים ככאלה שיעשו עוד קפיצת מדרגה (יפתח זיו, בן אלטיט, נאור שרון) אבל אתה מהבודדים שאכן המשיכו בגרף שיפור. איך זה קרה? 

"הדבר החשוב ביותר בחיים זה לשמור על יציבות ולעבוד קשה בשביל להצליח. אני פשוט מנסה לעשות הכי טוב שאני יכול בכל פעם שאני מגיע לאימון ולמשחק. אני נהנה לשחק כדורסל בכל סיטואציה וכיף לי לעבוד קשה ולהתאמן חזק. אני עושה את הכי טוב שאני יכול ושמח להתקדם ולעשות את קפיצת המדרגה הזאת".


נבחרת לשחקן הישראלי הטוב בחודש אוקטובר אחרי שבעונה שעברה זכית בתגלית העונה. לאן אתה מכוון להגיע בהמשך הקריירה?

"ההתחלה נראית בהחלט טובה אבל אני מנסה לקחת את זה צעד צעד ולא לחשוב רחוק מדי. הגעתי לאן שהגעתי בזכות זה שהתקדמתי צעד אחרי צעד ולא ניסיתי לקפוץ מעל הפופיק בפעם אחת. המטרה היא להגיע הכי גבוה שאפשר".


הארכת בקיץ האחרון את החוזה שלך בהפועל ת"א עד עונת 2019/20. מה גרם לך לקשור את עצמך למועדון הזה לתקופה כל כך ארוכה?

"אני מרגיש מאוד בנוח בהפועל תל אביב, כמו בבית.  כיף לי לבוא לאימונים וכיף לי עם האנשים. אני מרגיש גם שאוהבים ומעריכים אותי ואני חושב שבכדורסל מאוד חשוב למצוא מקום אחד ולהישאר בו הרבה שנים. זה תורם גם למועדון וגם לשחקן עצמו וזאת הדרך שרציתי לעשות והרגשתי שהיא נכונה לי".


גינת. "סמל או לא סמל, אני פה כדי לעשות דברים גדולים בהפועל" (עדי אבישי)


מתן נאור עזב הקיץ ורביב לימונד כבר לא צעיר, אולי אתה תהפוך לסמל, לפנים החדשות של הפועל תל אביב.

"אני רוצה לעשות הכי טוב שאני יכול בשביל המועדון הזה שנתן לי את ההזדמנות הראשונה שלי בליגת העל. דרך הפועל תל אביב הגעתי לנבחרת ונחשפתי בבמה המרכזית. סמל או לא סמל, אני פה כדי לשחק את הכדורסל הכי טוב שאני יכול ולעזור למועדון ואני מאוד מקווה שנעשה דברים גדולים יחד".


מצד שני, כאחד הישראלים המבטיחים בליגה כבר בקיץ  אתה עשוי לקבל הצעות ממכבי תל אביב, ירושלים או קבוצה מאירופה. לא מפריע לך שכבלת את עצמך לתקופה כל כך ארוכה בקבוצה אחת?

"אני לא מסתכל יותר מדי רחוק. אני יכול להגיע גם עם הפועל תל אביב למקומות יפים. אנחנו יכולים לשחק באירופה וכל דבר בזמנו. יש לי עוד הרבה מה לתרום למועדון הזה וכיף לי פה כך שאני לא רואה סיבה לא להישאר פה בינתיים".

גינת ינסה למנף את היכולת הטובה מהדרייב אין לקמפיין הנבחרת שיפתח ביום שישי מול אסטוניה במסגרת מוקדמות אליפות העולם. עבור הפורוורד מדובר בהופעת בכורה בנבחרת הבוגרת. "זה מרגיש מצוין. חלום של כל שחקן להיות חלק מהנבחרת, כיף גדול ואני רק מקווה שאני אוכיח את עצמי ושאתקע יתד בנבחרת לשנים רבות".


יש תהליך של חילופי דורות בסגל הנוכחי. עודד קטש בחר את האיזון הנכון, או שאולי יש פחות מדי שחקנים צעירים או פחות מדי ותיקים.
"אני חושב שפחות צריך להסתכל על הגילאים. ברור לכולם שיש תהליך של הצערה ושזה משהו שהיה צריך לקרות, אבל בסופו של דבר קטש זימן את השחקנים שהוא חשב שיכולים לעזור לו ופחות הסתכל על האיזון בין השחקנים. יש לנו את גל מקל, ריץ' האוול, בר טימור, שון דוסון  ועוז בלייזר ששיחקו ביורובאסקט האחרון, חלקם היו עוד הרבה קודם. אני חושב שיש לנו ניסיון ושאנחנו יכולים ללמוד הרבה מהם וזה טוב שיש שחקנים חדשים עם דם חדש שבאים להוכיח את עצמם ומשחקים עם רעב ובטירוף. אני חושב שמהבחינה הזאת אנחנו נהיה מצוינים".


"אם נשחק כדורסל טוב ויהיה כיף לשחק יחד, יגיעו גם ניצחונות" (דני מרון)

העובדה שליאור אליהו לא משתתף בקמפיין הקרוב הופכת אותך לשחקן חשוב יותר, אולי אפילו לשחקן פותח בעמדה 4.
"כן, ללא ספק. זה שאליהו לא יהיה משאיר איזשהו מקום בעמדה 4, אבל אני אעשה כל מה שאני יכול ומה שיהיה, יהיה. אני אתרום לנבחרת בכל דבר שצריך, לא משנה כמה דקות אשחק. אני אהיה שם בשביל הנבחרת בכל דבר שאני יכול לתרום".


ראית בקיץ האחרון את הנבחרת ביורובאסקט. עברה לך המחשבה שאתה צריך להיות שם?

"האמת היא שהלכתי לראות את הניצחון של הנבחרת על גרמניה. אני לא חושב שאני במקום שאני יכול להגיד אם הייתי צריך להיות או לא. ארז אדלשטיין זימן את השחקנים שלדעתו הכי יכולים לתרום לנבחרת. זה בסדר גמור. אני הייתי בנבחרת האולימפית ואני חושב שלמדתי והתקדמתי המון ומאוד נהניתי שם. וכעת הגיע הזמן שלי בבוגרים".

ועדיין הרבה אנשים אומרים שיכולת לתרום לנבחרת כבר בקיץ.
"אני מניח שיכולתי להיות שם ולעזור, אבל אני חושב שהקמפיין עם האולימפית תרם לי המון ניסיון. הייתי שחקן מוביל שם וצברתי ביטחון לקראת החלון הזה בנובמבר שאני בא אליו בכושר טוב  ועם יותר ביטחון בעצמי".


"אני מרגיש שיכולתי לשחק גם ביורובאסקט ולתרום" (עודד קרני)

איך מתכוננים למשחקים האלה כשיש רק מספר אימונים והיכולת מתבססת בעיקר על יכולת אישית שמגיעים אליה מהקבוצות?
"זה באמת משהו לא רגיל, אף אחד מאיתנו מעולם לא חווה דבר כזה. יש לנו שלושה ימים להתכונן למשחק מול אסטוניה. אנחנו נצטרך לשמור על רמת ריכוז מאוד גבוהה באימונים כדי להכניס את כל המידע החדש לראש. צריך שכל אחד יתנתק מהקבוצה שלו, ילמד תרגילים חדשים ויתחבר כמה שיותר מהר. רובנו שיחקנו כבר אחד עם השני בכל מיני קומבינציות, אז אנחנו כן מכירים. נצטרך לעשות התאמות וללמוד אחד את השני מהר ואני מקווה שנעשה את העבודה".


מה הציפיות שלכם כנבחרת?

"האמת שאנחנו עדיין לא מכירים כל כך את היריבות. אבל יש לנו ציפיות להתחבר כמה שיותר מהר ולשחק כדורסל טוב. אם נשחק כדורסל שכיף לראות ויהיה לנו כיף לשחק יחד, אז גם הניצחונות יגיעו. אבל נצטרך לעבוד קשה בשביל זה. כל נבחרת תבוא בסופו של דבר עם מה שיש לה. גם אנחנו חסרים קצת, אבל נעשה את הכי טוב שאנחנו יכולים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי