בנבחרת ישראל הודו: היוונים לא הרשימו, אבל היינו חלשים

נבחרת ישראל
נבחרת ישראל | צילום: פיב"א

עודד קטש נחל הפסד בכורה כמאמן הלאומי ב-82:61 בכרתים, טענות נשמעו נגד היכולת של שחקניו בעיקר בכל הנוגע להתקפה. ליאור אליהו עשוי לשוב לסגל בפברואר

(גודל טקסט)

תחושת החמצה נרשמה בנבחרת ישראל לאחר ההפסד אתמול (שני) 82:61 ליוון. אחרי מחצית ראשונה בה עוד היו קטש ושחקניו בתמונה, המארחים ברחו בחצי השני ועלו להפרש גבוה שהביא להפסד הבכורה במוקדמות אליפות העולם וצניחה למאזן 1:1.

למרות ההפרש הגדול, בנבחרת מודים שהיוונים לא הציגו יכולת מאיימת ולמעשה היכולת הירודה של חניכיו של קטש, בעיקר בפן ההתקפי, היא שהביאה לתבוסה הכואבת. המאמן ועוזריו הדגישו בפני השחקנים באימונים האחרונים כיצד להתמודד עם ההגנה האגרסיבית של היוונים, אך ההוראות לא עזרו כשהם גירדו 61 נקודות בלבד באחוזים רעים מהשדה (34.3 אחוז) ומהעונשין (68.8 אחוז). בחירת הזריקות של שחקני הנבחרת תחת הלחץ הקבוע של המארחים הייתה רעה ובשלב מסוים הם איבדו ביטחון והגיעו לזריקות קשות בסוף שעון.

אם נראה היה שבעיית הקליעה של הכדורסלן הישראלי באה לקיצה עם 14/9 משלוש שקלעה הנבחרת על אסטוניה במחזור הפתיחה, כעת המציאות העגומה טפחה על פניהם של השחקנים שנתקעו על ארבע שלשות בלבד ב-22 אחוזים. למעשה רק שני שחקנים קלעו מחוץ לקשת – תמיר בלאט שמסתמן כקלע היחיד בסגל ובר טימור שקלע מבחוץ כשהמשחק כבר הוכרע.


תמיד בלאט מסתמן בתור הקלע היחיד בסגל (איגוד הכדורסל)

אך עם כל הכבוד לאחוזים ולבחירת הזריקות הלקויה, הבעיה האמיתית הייתה נעוצה באיבודי הכדור הרבים של האורחים. 26 כדורים איבדה הנבחרת במהלך ההתמודדות אמש, שניים יותר מהשיא שנרשם ב-2006 מול פורטוגל ונופץ אתמול מול היוונים. "ירינו לעצמנו ברגל עם המון איבודים במחצית הראשונה", הודה אבי בן שימול. גם בנבחרת מצרים על כמות האיבודים הרבה שאולי עלתה להם בניצחון. "איבדנו יותר מדי כדורים וזה מתסכל", אמרו בנבחרת, "היינו צריכים להציג יכולת טובה יותר".

גורם בנבחרת ישראל אמר בסיום: "זה הפסד כואב, הייתה לנו הזדמנות לנצל את העובדה שהם הגיעו בסגל חסר, אבל לא השכלנו לעשות זאת. איבודי הכדור פגעו בנו והביטחון של השחקנים ירד, אבל אנחנו עם הראש למעלה כי גם ניצחנו את אסטוניה באופן משכנע רק לפני כמה ימים. גם הפעם היינו במשחק במחצית הראשונה למרות כל האיבודים. נצטרך ללמוד מזה ולהמשיך הלאה".


בן שימול. איבד שישה כדורים, הכי הרבה בנבחרת במשחק בכרתים (FIBA)

ומה הלאה? כעת הנבחרת תיכנס ל"פגרת הקבוצות" כשהשחקנים יחזרו למועדונים שלהם לקראת המשך העונה. החלון הבא של הנבחרת יהיה רק בעוד שלושה חודשים ויזמן לפה את בריטניה ולאחר מכן חניכיו של קטש ייצאו למשחק חוץ מול אסטוניה. עד אז צפויים להתבצע שינויים בסגל, הרי שהמאמן נתן הזדמנות לשחקנים צעירים כחלק מתהליך ההצערה (ולאבי בן שימול שערך בכורה בגיל 32) ומסקנותיו הראשוניות על הופעות הבכורה שלהם עשויות לגרום לשינויים נוספים. בחלון הבא צפוי גם להתפתח קרב אמיתי על משבצת המתאזרח בין ריצ'ארד האוול וג'ו אלכסנדר, שנקע את קרסולו והעניק לסנטר הפועל ירושלים את מקומו ללא מאבק. בנוסף ליאור אליהו עשוי לחזור לאחר שביקש להשתחרר מהמסע הנוכחי וגם שחקנים נוספים ממכבי תל אביב עשויים לקבל זימון לאחר שבחלון הנוכחי הוחלט ללכת רק על ג'ייק כהן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי