קטש: הפקנו לקחים, נדע איך להתמודד עם שבוע קצר ואינטנסיבי

עודד קטש עם רביב לימונד וגל מקל
עודד קטש עם רביב לימונד וגל מקל | דני מרון

נבחרת ישראל ערכה מסע"ת לקראת המשחקים מול בריטניה ואסטוניה. המאמן התייחס לזימונים: "אליהו ביקש לא להצטרף. שמחון? אולי בעתיד יהיה". לימונד: "האמנתי שאחזור, שמח שזה קרה". נסטרנקו זומן ויצטרף כבר מחר

(גודל טקסט)
נבחרת ישראל בכדורסל ערכה את מסיבת העיתונאים לקראת צמד המשחקים נגד בריטניה בבית בשישי ואסטוניה בחוץ ביום ראשון, במסגרת מוקדמות אליפות העולם בכדורסל 2019. הנבחרת בכחול-לבן מגיעה מהמקום השני בבית 8, לאחר שניצחה את אסטוניה בנובמבר והפסידה ליוון, ותנסה לפתוח בינה לבין שתי הנבחרות הממוקמות מתחתיה פער שיישאר עד המפגש מול יוון בסוף יוני. לאחר מסיבת העיתונאים הודיע האיגוד כי לסגל מצטרף החל ממחר איגור נסטרנקו, "מכיוון שמספר שחקנים סובלים מפציעות שמונעות מהן פעילות מלאה".


יו"ר הוועדה המקצועית של האיגוד, עמוס פרישמן, פתח את מסיבת העיתונאים והתייחס לג'ייק כהן:  "אנחנו בקשר לא רק עם מכבי תל אביב, אלא עם כל הקבוצות. ג'ייק ישוחרר למשחק של מכבי תל אביב ביורוליג ויצטרף אלינו למשחק החוץ. לא רצינו לפגוע בקריירה ואני חושב שהגענו לסיכום טוב מכל הבחינות".



גל מקל שהגיע מספרד אחרי ההפסד של קבוצתו גראן קנאריה לברצלונה בחצי גמר הגביע הספרדי אמר: "תמיד כיף לבוא לארץ. השיטה החדשה משנה את השגרה של העונה וזה כיף שיש הפסקה כזאת בטח כשאתה לא נמצא בבית כל העונה. די מבואס מהמשחק שהיה לנו בחצי גמר, אבל לבוא לפה באמת נותן הרבה אנרגיות. יש לי תקופה טובה עם הקבוצה ומחכה לתרום לנבחרת כמה שיותר".



כהן. יצטרף למשחק באסטוניה (דני מרון)


השוני וההבדלים בנבחרת לעומת גראן קנאריה: "זה כדורסל אחר ממה שאנחנו רגילים בארץ. אינטנסיביות גבוהה, רוטציות רחבות וחלוקת דקות מאוד מסודרת וקבועה. בסופו של דבר כדורסל זה כדורסל ואת עודד אני מכיר המון שנים ואוהב לשחק תחתיו ומכיר את השיטה שלו. כולנו בתור שחקנים מגיעים מהקבוצות ומסגנון מסוים ובכמה ימים בודדים צריכים להתאים את עצמנו".


רביב לימונד שחזר לראשונה לסגל הנבחרת מאז 2015 הוסיף: "כיף גדול לחזור ללבוש את המדים הלאומיים. עבורי זאת תמיד הייתה גאווה ואני שמח בייחוד אחרי הפציעה הקשה והארוכה שעברתי וחזרתי לסגל. זה שבוע מאוד עמוס וקשה ואני מקווה שנצלח אותו ונעשה את התוצאות הרצויות. זה גם בבית שלי שאני משחק עם הקבוצה ומקווה שתהיה אווירה כמו במשחקים של הפועל".


היעדרותו מהיורובאסקט: "באותה נקודת זמן הרגשתי שאני לא יכול לעזור לנבחרת וצריך לטפל בעצמי כדי לחזור לשחק ברמה גבוהה, ואני חושב שזה עבד. לקחתי את הזמן, החלמתי וחזרתי לכושר. אני תמיד משאיר את הדלת פתוחה לנבחרת ישראל. לא היה ברור עבורי באותו זמן אם אוכל לעשות את זה, אבל בתוך תוכי האמנתי שאחזור. אני שמח שזה קרה, גם בשביל הקבוצה שלי ובטח בשביל הנבחרת".




לימונד. תמיד משאיר את הדלת פתוחה לנבחרת (דני מרון)


המאמן עודד קטש אמר: "מחכה לנו חלון לא פשוט. משחקים משעמותיים. נקווה להוציא את התוצאות שאנחנו רוצים ולעשות את הטוב ביותר. לקראת החלון השני הפקנו לקחים מסויימים, גם אני והצוות יודעים לאן הולכים, עם כל הקשיים שיש בשבוע כל כך קצר ואינטנסיבי. נערכנו בהתאם והתמודדנו עם פציעות וכושר של שחקנים. ניסינו לגבש את הסגל הטוב ביותר ואני שמח שנמצאים פה רביב וגיא פניני שלא היו בחלון הקודם, וזה שהם הגיעו עם מחוייבות זה משהו שראוי להערכה".


אם העובדה שזימן שחקנים ותיקים היא הפקת לקחים: "כמובן שהמשחק מול יוון יכול היה להיות יותר טוב וזה קורה. אבל המצב הוא שונה, גם בגלל פציעות של שחקנים אחרים ומצאנו לנכון בכושר של רביב וגיא לזמן אותם לעומת לעומת שחקנים אחרים שלא מקבלים הרבה דקות, ואני חושב שהניסיון שלהם יעזור. מה גם שאני חושב שיש איזון בין שחקנים צעירים למנוסים. לא מסתכל על זה כהפקת לקחים, כי אני לא חושב שהתוצאות הקודמות היו כל כך רעות".


השחקנים שלא זומנו: "ברור לכולם שכל אחד זאת סיטואציה אחרת ושונה. לאיור אליהו ביקש את זה הוא, וגם יוגב וגם הוא עשו בחלון הקודם מספיק בשביל הנבחרת כדי שנתחשב בדעתם. רציתי אותם מאוד איתנו. כמובן שיש שיקול לגבי העמדות והאופי של השחקנים. אני מעדיף להתייחס למי שנמצא מאשר למי שלא, אבל אני מאוד מעריך את עמית שמחון והוא שיחק אצלי. זאת החלטה מקצועית ויכול להיות שבהמשך הוא יהיה בנבחרת ישראל".




קטש ומקל במסיבת העיתונאים (דני מרון)


 

הסיבה לאי זימונו של עמית שמחון: "יש מגוון של שיקולים שקשורים לעניין המקצועי. אני חושב שאם מסתכלים על השחקנים בעמדה שלו, אז יש שניים בכושר טוב ממה שאני רואה – רפי מנקו וגיא פניני. גם יובל זוסמן נמצא כאן. אני מאוד אוהב את כולם, על פניני אפילו לא צריך להרחיב, אבל זה לא שבהכרח מי שפה יוצר טוב מהאחר. אין שום דבר אישי נגד עמית, להיפך, אני מאוד אוהב ומעריך אותו".


ההבדל בין שני המשחקים הקרובים, שיכללו גם שינויים בסגל: "חלק מהפקת הלקחים אלו דברים שדיברנו עליהם ונקווה לעשות אותם יותר טוב. אף פעם לא חווינו דבר כזה, זה מעין ניסוי מבחינתי. לא היו מספיק משחקים כדי שאגיד שככה אנחנו משחקים בחוץ וככה בבית, אי אפשר לקבוע מגמה. זה לא פשוט אף פעם לשחק מול היוונים, גם נבחרות מאומנות יותר עברו חוויות פחות נעימות מול יווניות. אני חושב שהבריטים יותר קרובים לאסטונים".


 

הצערת הסגל: "כל מי שיושב כאן בחדר ומכיר את הכדורסל הישראלי יודע שזה מאוד קשה. כולנו היינו שמחים אם היו הרבה מאוד צעירים בכושר, אבל אני לא חושב שהיו יותר מדי אופציות. כמובן שחלק מהשחקנים שרשמתי ב-24 היו סוג של גיבוי מסוים למקרה של פציעות ובמקרה הזה אני מעדיף שחקנים עם ניסיון. יש פה שני מתאזרחים שחזרו מפציעות והם לא ב-100 אחוז עדיין , בר טימור ועוז בלייזר פצועים ויש עוד כמה צעירים שלא מספיק בכושר – אבל זה לא אומר שהמחשבה קדימה היא לא כזו. אנחנו בהחלט רואים את החלון הזה מאוד משמעותי מבחינת התוצאות כדי להמשיך ולהתקדם במפעל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי