"עשיתי קפיצת מדרגה, בעיקר פסיכולוגית, אבל גם ביכולת"

דני גוט עם גולן גוט
דני גוט עם גולן גוט | לירון מולדובן, מנהלת הליגה

אחרי חמש שנים בליגת העל, גולן גוט קיבל בנס ציונה הזדמנות ולקח אותה בשתי ידיים ("מה שיש לי עם נדב זילברשטיין זה מיוחד") והגיע עד לסגל של נבחרת ישראל ("כיף לדעתי שרואים את העבודה ועוקבים"). ראיון

(גודל טקסט)

גולן גוט הוא לא שם זר לעכברי הכדורסל. הוא נמצא בליגת העל משנת 2013, אז קיבל את ההזדמנות הראשונה בהפועל תל אביב ולאחר מכן עבר למכבי ראשון לציון שם זכה באליפות ראשונה שלו ושל המועדון, אז היה שחקן משלים וקיבל בממוצע שבע דקות למשחק בהן קלע 2.7 נקודות. את השורות האלה אתם קוראים בגלל העונה האחרונה שלו בעירוני נס ציונה, בה הפך לשם מוכר לכלל חובבי הענף. לראשונה בחייו הוא קיבל מנדב זילברשטיין הזדמנות אמיתית, לא מעט פעמים עלה בחמישייה ועזר לקבוצה קטנטנה להגיע מרחק שני ניצחונות מפיינל פור.

"מה שיש לי עם נדב זה דבר מיוחד. הוא נתן לי הזדמנות שאף מאמן אחר בליגת העל לא העניק לי ושמחתי מאוד להחזיר לו על המגרש", אמר השבוע גוט על מערכת היחסים שלו עם המאמן בנס ציונה. מערכת יחסים שמהצד נראית כמו אב ובן, מדי פעם צעקות של המאמן על השחקן שלו, תנועות ידיים, אבל הכל מתוך אהבה ואמונה שהשחקן יכול להוציא מעצמו יותר: "בסופו של דבר שנינו עשינו עונה מעל המצופה ואני שמח על זה".

גוט (23, 1.92 מטר) הוא גארד שגדל באבן יהודה ובגיל 16 הצטרף להפועל לב השרון מהליגה הלאומית. יש לו המון כדורסל בגנים והעץ המשפחתי שלו מעורר קנאה – אבא שלו הוא כדורסלן העבר דני גוט שהיה עוזר מאמן במכבי תל אביב וכיום ממלא את אותו התפקיד במכבי אשדוד. אמא שלו, פנינה, גם כן שיחקה כדורסל מקצועני. דוד שלו הוא אחד, דיוויד בלאט, וכמובן שתמיר בלאט מהפועל חולון הוא בן דודו. את ההופעה הטובה ביותר העונה באופן אישי ערך גולן מול עיניו של אביו, באולם הקריה באשדוד, אז הפציץ 21 נקודות, כולל שש משש לשלוש בניצחון קבוצתו על מכבי אשדוד. על ההופעה ההיא אומר גוט: "מול אבא אני תמיד לא רואה בעיניים. זה תמיד כיף לשחק מול בן משפחה, גם אם זה תמיר בחולון או דיוויד כשהיה במכבי. זה אדרנלין מסוג אחר לנצח בן משפחה".


"מקווה להחזיר לקטש על המגרש" (עדי אבישי)

בעקבות העונה הנהדרת שעבר, בה קיבל 21.5 דקות בממוצע למשחק ותרם 6.2 נקודות ואחוז עונתי של 36.7 אחוז לשלוש, הוא קיבל השבוע זימון בכורה לנבחרת ישראל של עודד קטש. שוחחנו איתו השבוע אחרי שערך את האימון הראשון במדים הלאומיים: "זו הרגשה כיפית ללבוש את המדים של נבחרת ישראל. כיף לדעת שרואים את העבודה הקשה שעשיתי בקבוצה, לדעת שעוקבים. במיוחד כשאני יודע שהייתה לנו עונה לא פשוטה, אבל אחרי התחלה לא קלה עשינו כקבוצה וגם אני באופן אישי קפיצה, בעיקר פסיכולוגית, אבל גם ביכולת. אני מקווה להחזיר לעודד על האמון במגרש". באימון עצמו גוט נראה רעב, קטש הדריך אותו ושילב אותו בלא מעט תרגילים והרכבים ויהיה מעניין לראות אם יוכיח את עצמו ויישאר בסגל גם לאחר הניפויים הצפויים בשבוע הבא.

איך אתה מרגיש עם העובדה שהרבה מאוד אנשים חשבו שאתה היית פריצת העונה?
"כיף לשמוע שככה אנשים חושבים ומעריכים אותי. החוכמה היא להמשיך ככה. מאכזב שבסופו של דבר לא הגענו לפיינל פור. הרגשנו שאנחנו יכולים ושלא הגענו לטופ שלנו כקבוצה ואם היינו נותנים קצת יותר היינו משחקים בחצי הגמר".

לגבי העונה הבאה, איפה תהיה?
"נס ציונה זה בית. הם הביאו לי את ההזדמנות הענקית הראשונה. האוהדים והקהילה שם מזמינים וכיפיים. אבל אני לא יודע מה יהיה, אנחנו במשא ומתן ונראה מה יהיה".

משחק של נבחרת ישראל, איך תרגיש כשתשמע את ההמנון?
"זה יהיה כיף. אני מצפה מאוד לייצג את הנבחרת וכמובן שנבוא לתת תצוגה טובה ולנצח בשביל המדינה ולהגיע מוכנים למשחקים הרשמיים מול יוון ובריטניה".


נתן לגוט הזדמנות אמיתית. נדב זילברשטיין (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי