בריסקר: עשינו היסטוריה. אבדיה: טירוף. בני: אני מתרגש

נבחרת העתודה אלופת אירופה
נבחרת העתודה אלופת אירופה | FIBA

העתודה זכתה בפעם הראשונה בתולדותיה באליפות אירופה. רוינה: "יש כדורסל ישראלי חבר'ה". זוסמן נבחר ל-MVP של התחרות, גם אבדיה בחמישייה. ראש הממשלה נתניהו בירך, בית הלחמי: "ההישג הכי גדול בקריירה שלי"

(גודל טקסט)
נבחרת העתודה של ישראל עשתה הערב (ראשון) היסטוריה כשזכתה בפעם הראשונה באליפות אירופה עד גיל 20 אחרי טורניר מרשים וניצחון גדול 66:80 על נבחרת קרואטיה בגמר. יובל זוסמן ממכבי תל אביב נבחר ל-MVP של הטורניר והוא כמובן גם בחמישיית הטורניר לצד דני אבדיה.


ענקים! ברכות מקרב לב לאלופי אירופה הצעירים בכדורסל מתוצרת כחול-לבן.

— ISRAEL FA (@ISRAELFA) July 22, 2018

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר לברך את אריאל בית הלחמי: "לנצח את צרפת ואת קרואטיה, זה נשמע כמו מונדיאל. עשיתם הישג נפלא, פשוט נפלא. כולנו גאים בכם. אני מאחל לכם המשך הצלחה וכל הכבוד. לא צפיתי במשחק, אני אצפה בו. אני מקווה לראותכם אצלי במשחק. הבאתם לנו הרבה גאווה. מברוק לשחקנים, מברוק ענק לכולכם".


אריאל בית הלחמי התמוגג: "אין ספק שזה ההישג הכי גדול בקריירה שלי. זה הישג של כולם. הצוות שעשה עבודה מדהימה בשבועיים האחרונים, כל מה שהיה סביבנו ותמך בנו. ראשי האיגוד, המנהלים. הרבה אנשים היו שותפים. השחקנים נתנו פה הופעות פשוט מדהימות. ההפסד לגרמניה היה כואב וקשה, אבל בורכנו בשחקנים עם אופי יוצא מן הכלל ואני אומר להם שהדבר הכי חזק אצלהם זה לא הכדורגל אלא הראש. התגברנו על ההפסד והשתפרנו ממשחק למשחק. יש לנו שני שחקנים בחמישית הטורניר, אבל זו קבוצה והם עשו את זה רק בזכות החברים שלהם. אני רוצה להודות לכולם, כל מי שתמך ועזר, הרבה מאוד אנשים שותפים להישג הזה".


זוסמן. מצטיין אליפות אירופה עד גיל 20 (אתר FIBA) 

שרת התרבות והספורט מירי רגב שוחחה מיד בתום המשחק עם מאמן נבחרת ישראל אריאל בית הלחמי ועם המנג'ר פיני גרשון ובירכה אותם על זכייתה של נבחרת העתודה של ישראל באליפות אירופה. "הבאתם גביע למדינת ישראל ואני גאה בכם. מדינה שלמה ישבה מול המרקע והחזיקה לשחקנים אצבעות. ניצחתם בצורה משכנעת נבחרת אחרי נבחרת והוכחתם שאין ראויים מכם לתואר אלופי אירופה. יש לנו דור צעיר של כדורסלנים ועתיד מבטיח לענף הזה", אמרה להם השרה.


בית הלחמי אמר לשרה רגב: "הברכות שלך מהצהריים הביאו לנו את המזל ועזרו מאוד. מחמם את הלב לראות ולחוש את התמיכה מהארץ. תודה". גרשון אמר לשרה רגב: "אני אוהב אותך ומוקיר את תרומתך לכדורסל הישראלי. אין ספק שלמרות שזכיתי בגביעי אירופה, אין כמו לעשות את זה עם דור העתיד. זה כמו לקחת ילד לגן".


ברכות לחבורה הנפלאה של אריאל בית הלחמי שזכתה באליפות אירופה. מרגש!! כל הכבוד!

— Alona Barkat (@AlonaBarkat) July 22, 2018


יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי אמר: "אחרי 70 שנה, גביע ראשון בכל הגילאים ובכל המינים. "זה יום גדול לכדורסל הישראלי. כל הכבוד לשחקנים ולכל הצוות, הוכחנו לכולם שיש כדורסל ישראלי, יש שחקנים ישראלים, אנחנו נמשיך הלאה לעבוד ונקווה שכולם יעזרו ויבינו שזה העתיד של הענף". 

מירון רוינה שקלע 14 נקודות בגמר מול קרואטיה: "זו חבורה של גברים, מאמן ענק, כל הצוות פה – הפיזיותרפיסט עובד כל לילה עד לשעות הקטנות כדי להעמיד אותנו על הרגליים. פרקתי את האצבע, אבל חזרתי למשחק באנרגיות. יש כדורסל ישראלי חבר'ה, זה לא רק זרים, פשוט צריך לתת צ'אנס".



אלופי אירופה עד גיל 20 (באדיבות איגוד הכדורסל)


דני אבדיה
אלוף אירופה בגיל 17: "זו הרגשה מדהימה. יש לי פה חברים אדירים, המאמנים, כל הצוות והפיזיותרפיסט שהחזיק אותנו על הרגליים. כל החבורה הזו שנקראת נבחרת העתודה 2018. זה פשוט טירוף ותענוג לשחק פה. הרגשתי הכי בבית בעולם והכי בנוח. יש לי עוד טורניר ואני צריך לרדת לקרקע. אתן את המאה אחוז שלי כדי לקחת זהב שני לעשות היסטוריה עוד יותר".


מייקל בריסקר שהצטיין לאורך מרבית שלבי האליפות: "זו קבוצה של גברים. כולם פה נתנו 150 אחוז גם באימונים. אנחנו כמו משפחה פה ולכן זה התחבר כל כך טוב. עבדנו קשה כל כך בשביל הרגע הזה ועשינו את זה ביחד. אין, עשינו היסטוריה". 


 

הקפטן גיל בני: "אין לי מילים, זו הרגשה מטורפת. אני מתרגש בטירוף וכל כך גאה להיות קפטן של נבחרת כזו. זו נבחרת של גברים עם צוות מדהים ואני גאה בשביל המדינה שהבאנו את הזהב הראשון שלנו. ההפסד לגרמניה כאב כל כך, חטפתי שלשה על הראש, אבל זה רק הרים אותנו וזה היה הדבר הכי טוב שיכול היה לקרות לנו. אני מקווה שאנשים בארץ ראו מה היה פה בשבוע וחצי הזה ושיקחו את זה לתשומת הלב".


מאמן מכבי תל אביב נבן ספאחיה בירך את בית הלחמי והשחקנים גם כן: "ברכות לעתודה של ישראל, למאמן בית הלחמי ולאיגוד על הצלחה מדהימה באליפות אירופה. ישראל הייתה הנבחרת הכי טובה וזכתה בצדק. אני מאוד שמח על כך ששחקני מכבי יובל זוסמן, דני אבדיה ועידו פליישר היו חלק מההצלחה. זוסמן נבחר למצטיין וזה משהו מיוחד, הישג אדיר שעושה את כולנו במכבי גאים". 



החגיגה רק החלה. נבחרת העתודה אלופת אירופה (אתר FIBA)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי