נבחרת העתודה נחתה בארץ, רגב: יש לנו דור נהדר שצריך לשחק יותר

נבחרת העתודה
נבחרת העתודה | צילום: ניר קידר

השחקנים הצעירים חזרו מאליפות אירופה עם הגביע וזכו לקבלת פנים מפוארת כראוי לאלופים, שרת הספורט בירכה. המאמן בית הלחמי: "זו חבורה עם חוסן מנטלי אדיר, לא היינו הכי מוכשרים אבל רצינו את זה יותר מכולם"

(גודל טקסט)

נבחרת העתודה נחתה לפני שעה קלה בנתב"ג היישר למשלחת קבלת הפנים של ההורים, אנשי האיגוד, העיתונאים ועוד. בשעה זו מתקיימת מסיבת העיתונאים בהשתתפות המאמן אריאל בית הלחמי.

שרת הספורט מירי רגב בירכה את השחקנים ואמרה: "זה מאוד מרגש להיות כאן ולקבל את האלופים שלנו, את הנבחרת שלנו שהצליחה והגיעה להישג מדהים באליפות אירופה. זה לא מובן מאליו".

"היו הרבה מקטרגים כנגד הכדורסל הישראלי," הוסיפה רגב, "הרבה מאוד שאמרו שאין לנו דור המשך, שלא נגיע להישגים הגדולים שהגענו אליהם בענף הכדורסל והנה יש לנו דור נהדר שפשוט צריך לתת להם לשחק יותר על הפרקט. צריך לתת לישראלים כחול לבן לשחק יותר. אם תתנו לדור הצעיר להתקדם, זו הדרך שבה הנבחרות הבוגרות שלנו בעתיד יהיו טובות יותר".

שחקני נבחרת העתודה של ישראל (ניר קידר)
שחקני נבחרת העתודה של ישראל (ניר קידר)

מאמן הנבחרת אריאל בית הלחמי פתח ואמר במסיבת העיתונאים: "אני רוצה להודות על ההזדמנות שנתנו לי עמוס פרישמן ופיני גרשון לאמן את הנבחרת, להורים על השחקנים על התמיכה וגידול החבורה הזו לתפארת, לצוות שלי שיושב פה".

"זו אליפות של הרבה אנשים, אבל יותר מהכל זו אליפות של חבורת השחקנים הנהדרת, הכל מגיע להם", המשיך בית הלחמי, "אנחנו היינו שם בצד רק כדי לתמוך ובסופו של דבר החבר'ה האלה כתבו את הסיפור של החיים שלהם. מה שהם עשו אתמול זה משהו שנזכור עוד המון שנים. אפשר ללמוד מהדרך שהשחקנים עשו הרבה על החיים. זו חבורה עם חוסן מנטלי אדיר שלא רואים בדרך כלל. אני מזכיר את ההפסד במשחק הראשון של האליפות, מסל בשנייה האחרונה שאמור היה לפרק אותנו, אבל החבורה יצאה מזה ואפשר ללמוד שמכל דבר אפשר להוציא דברים טובים אם מאמינים".

"הנבחרת הזו גם הראתה ששיתוף הפעולה, הכבוד הדי והאהבה שהרעיפו אחד על השני שווה יותר מכל הכוכבים שהיו בנבחרות האחרות. הנבחרת שלנו הראתה דרך מעוררת כבוד וסחטה המון מחמאות מכל מי שהיה שם על הכדורסל, הרוח, הלחימה, האנרגיות והרצון שהיה לנו יותר משאר הנבחרות. לא היינו הנבחרת הכי מוכשרת, אבל רצינו את זה יותר מכולם ולימדנו שאם רוצים אז הכל אפשרי".

גביע אירופה.
גביע אירופה. "רצינו את זה יותר מכולם" (FIBA)

לסיכום אמר בית הלחמי: "נפל בחלקי להיות שם כשזה קרה. אני נרגש מאוד מכל החוויה שעברנו, מהברכה לאמן את השחקנים האלה ולהיות עם הצוות שלי באותם שבועיים. אני רוצה להגיד שוב תודה על הכל".

השינוי בקריירה מאז שאימן את העתודה ב-2009: "עברתי כנראה תהליך מסוים, התבגרתי קצת והיום אני כאן, אלוף אירופה. אי אפשר להשוות לקדנציה שהיתה אז, וטוב שכך".

ההפסד בנקודה במשחק הראשון: "אמרתי לאורך כל הדרך שהעבודה שלי בנבחרת הזו הייתה הכי קלה בחיים – הדבר הכי חזק שהיה פה זה הכוח בראש. אלו חבר'ה חזקים מנטלית ומלוכדים מאוד. לא היינו צריכים לדבר יותר מדי, הם עשו את זה ביניהם וכל הקרדיט מגיע להם. היינו שם בצד כדי לתמוך ולעזור, הם עשו את זה לבד".

בית הלחמי.
בית הלחמי. "העבודה הכי קלה שהיתה לי בחיים, הם עשו את זה לבד" (FIBA)

יושב ראש איגוד הכדורסל עמירם הלוי אמר: "זו הייתה חוויה בלתי רגילה. תודה לכל השותפים, קודם כל השחקנים ומשפחותיהם, הצוות הנהדר, הצוות התומך של האיגוד ועובדיו. רבים מאוהבי הכדורסל בארץ מאוד שמחים וגאים במה שהשגתם. אני מאוד מקווה שדווקא בתקופה רגישה בה מעמד השחקן הישראלי בספק, יש מי שאומר שאין שחקנים ישראלים – אתם התשובה לכך. כולנו ביחד, כל אוהדי הכדורסל וקובעי המדיניות, נדע למנף את העניין ולהחזיר את הכדורסל הישראלי לישראלים".

עמוס פרישמן: "בית הלחמי מדבר בצניעות וזה מרגש. גם לשחקנים יש בעיה גדולה, כי הם יצרו רף גבוה מאוד לקראת האליפות בשנה הבאה. לדעתי עוד לא עיכלתם מה עשיתם – אתם נכנסתם לספרי ההיסטוריה. אתם שם ושאפו. הצלחה של נבחרת זה תהליך ארוך טווח, שלוקח כמה שנים, ואני רוצה להודות לפיני גרשון שנחבא אל הכלים ועושה עבודה מדהימה. מגיע לך ולכל האיגוד כל הכבוד".

הקפטן גיל בני: "אני עדיין לא מעכל. אני חושב שכולנו לא עיכלנו. לא הכנתי כלום להגיד מראש, אז אני רוצה להודות לשחקנים שהם כמו אחים שלי ולכל הצוות המדהים. אני אוהב אתכם".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי